Enig Tonny i, at erhvervsstyrelsen kunne ha klaret meget med bedre kontrol indsatser og mere automatik i kontrollerne, ligesom man vel kunne ha ændret dele af SMBA lovligvningen hvis der var mangler der. Jeg mener vel faktisk man har gjort det nu i forbindelse med ændringen. Er der ikke noget om, at aktionærlån/SMBA lån til ejere fremadrettet forbydes?
Man kunne vel sågar ha indført samme offentlighed om regnskaber hvis det var et af problemerne eller hvad som helst, og så bevaret selv SMBA formen. Jeg er ikke så vild med ingen hæftelse og ingen mulighed for at checke regnskab - men det er givet individuelt hvad man er vild med 
Jeg er ikke, som nogen tror, stor modstander af SMBA. Alle der driver det korrekt efter reglerne skal man da kun ha respekt for, ingen tvivl om det. Det må ikke bruges til numre og statistisk har der så været lidt rigeligt med problemer, men det forstår jeg ikke, at man ikke kunne ændre ved lovgivning (hvis jeg ellers har ret i at man kunne ændre på det med lån)
IVS - jo jeg er overvejende enig med dig der også Tonny. Ikke på grund af 1 krone isoleret set eller frygt for svindlere, men grundet den store risiko for, at kapitalberedskabet hurtigt er utilstrækkeligt + den noget komplicerede vej til ApS - målt mod beskedne 50.000 kr i indskud for ApS.
Ikke desto mindre, ville jeg anbefale unge venner som vil i I/S at overveje I/S hvis de anså 50.000 for umulige og ville holde sig stærkt opmærksomme på kapitalkravet, alene for at undgå personlig solidarisk hæftelse.
Helt generelt ville jeg vælge ApS anytime men det vigtigste er nok en helt individuel bedømmelse, hvor IVS KAN være sagen, ApS nok oftere vil være det, personlig virksomhed med eller uden VSO også meget ofte vil være det - og hvor SMBA givet tidligere har været med i det man skulle overveje - alt sammen individuelt besluttet og ud fra ønske om selvfølgeligt at overholde spildereglerne
Så også herfra absolut GOD JUL OG GODT NYTÅR - også til Ejler i Polen og alle andre givet gode SMBA ejere 
vh John Hannover