Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jsn.soendergaard:
ved du hvordan man kan tjekke hans regnskab Råd & Mal S.M.B.A. CVR-nr 32934463

Wink Spændende spørgsmål. Spørg Slagelse, Næstved og Roskilde kommune. 

Dem er der bl.a. udført arbejde for Yes

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:26 | Låst

hej IB fra S.M.B.A. CVR-nr 32934463

ja synes da selv det er et godt spørgsmål, tråden handlede om, er muligt at stille garantier vedr. opgaver når det er et S.M.B.A?????

Men ville nu ikke drømme om at bruge dig, kan jo se at du hænger kunder ud, som du selv mener ikke betaler en regning.

synes da selv det er dårlig stil at du skriver at en tandlæge fra Gentofte ikke betaler

At man som privat eller erhverv ved at man kan blive hængt ud hvis man er uenig med er da skræmmende, og vil da opfordre alle til at passe på sådanne typer der

bruger nettet til at få penge ind......

du skriver at du og din kone samt din datter arbejder i firmaet, så det må være meget små offentlige opgaver du får??

du stiller måske ikke garanti???

kunne være rart hvis du svarede istedet for at sende et skummelt smil:-)

go weekend

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 19:27 | Låst

ok.... nok derfor man ikke kan finde hans regnskaber herinde:-)

ved du om det ind under privat ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34 | Låst

SMBA, enkeltmandsfirmaer er det samme. Regnskab er ikke tilgængelige - fred være med det.

@Ib - jeg har ingen problemer med om regnskabet er tilgængelige eller ej. Det må være op til den enkelte virksomhed at dele viden sine intetessenter.

Frit omsættelige aktier mv.... Ja der er det fair at man kan kikke regnskaber.

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 19:37 | Låst

ja det ville da være rart at se hans regnskab eller andres som har et erhverv:-)

måske han har det oprettet for at kører så meget ved siden af, man ved skam aldrig med de malere:-)

go weekend Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu er lovreglerne jo sådan at SMBA helt som personlige virksomheder, enkeltmandsvirksomhed og I/S ikke skal offentliggøre regnskaber og det er så det,

Hvis man ikke tør handle med en virksomhed grundet manglende regnskabsindsigt, ja så kan det være et problem for en sådan virksomhedstype. Så må man se lidt på hvor mange år det har eksisteret - i dette fald fra april 2010 - og er man stadigt nervøs så må man finde et maler firma der er selskab med offentlige regnskaber og håbe man bliver klogere, men betaler man normalt maling forud? Jeg ville ikke gøre det, max måske materialer, men selve betalingen da først når arbejdet var slut og så behøver jeg ikke regnskab - snarere en reference fra en bruger.

Visse håndværker opgaver vil jeg kun lægge hos nogen der er medlem af byg garanti, men hvis jeg ellers kan godkende arbejdet, ville jeg ikke lægge vægt på det for maleropgaver, så jeg har lidt svært ved at se hvor risikoen skulle komme fra og dermed svært ved at se det manglende offentlige regnskab er et større problem

Nu kommer så IVS hvor offentlighed om regnskab er som for ApS og nye SMBA kan ikke oprettes -  men om det kommer til at øge trygheden må tiden vise. Som udgangspunkt synes jeg offentlige regnskaber er en fordel ofte - men i personlig virksomhed og SMBA er det altså ikke tilfældet, og jeg ser ikke lige det store problem lige i det her tilfælde faktisk - det kan virke sådan lidt hetz agtigt synes jeg her.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 20:06 | Låst

tror medierne har kørt S.M.B.A. under en heksejagt og derfor man ikke vil kunne oprette dem mere.

men tak for svar, virker som om du ved om emnet..

super

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:09 | Låst

lasse_slagelse:
ja det ville da være rart at se hans regnskab eller andres som har et erhverv:-)

Hvad vil du dog med hans regnskab, alt andet lige er det jo historik, og du vil jo ifølge dit eget udsagn heller ikke handle med ham, så det ligner misundelse eller brødnid.

Og hvorfor er du bange for at handle med en mand der udstiller dårlige betalere, Ibs handlinger er ligesom alle andres underlagt dansk lovgivning, så hvis han uberettiget hænger nogle ud, kan han retsforfølges.

At Ib søger at minimere sine tab er vel både til hans egen og til kundernes bedste, da han ved et lavt omkostnings niveau har mulighed for at være konkurrencedygtig.

Man kommer ikke langt ved at nedgøre andre.

MVH

Kim 

Tilmeldt 7. Dec 13
Skrevet kl. 20:15 | Låst

godt argument Kim

Men det var nu omkring min mening, at hvis man bruger side til at true kunder til at betale, så er det enorm dårlig stil...... så kan det være underlagt så mange love

ville du gerne hænges ud af en maler hvis du er uening og han  efterfølgende skriver dig ind på hans side.

spørgsmålet i emnet var om det er muligt at stille en bank garanti med et S.M.B.A.

men har vendt ryggen til S.M.B.A, der er for mange negative elementer i sådan et firma:-)

så det bliver nok et aps der oprettes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21 | Låst

lasse_slagelse:
spørgsmålet i emnet var om det er muligt at stille en bank garanti med et S.M.B.A.
Og det kan besvares med et klart JA. Nogen SMBA kan givet ikke - og banken vil givet se regnskab - hvad der jo intet er i vejen for.SMBA skal lave regnskab efter årsregnskabsloven som alle andre, og kan naturligvis vælge at lægge det frem for banken helt som enkeltmandsvirksomheder og I/S kan.

Uden sammenligning er der jo alt fra små SMBA som statistisk set har givet for mange problemer i forhold til andre selskabsformer iflg selskabsstyrelsen - og derfor lukkes der for nystart fra 1/1-14 - og så til helt store SMBA som TRYG forsikring, der underlagt finanstilsyn har kæmpe sikkerheder - så hvis du bare vil vide om et SMBA kan få stillet bankgaranti, så er svaret et rungende JA - hvis det kan overbevise banken om sin værdi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)