Som overskriften fortæller, er jeg lige på kanten til at lave min egen side vha. wordpress.
Jeg had store ambitioner omkring e-handel, men for at starte i det helt simple og lære det fra scratch, har jeg fået lov til at lege med mine forældres "udlejningsside", som først og fremmest ikke er særlig indbydende men også forældet. Der er tale om siden http://www.skagenferien.dk
Jeg har forsøgt at installere wordpress, men kan forstå at jeg skal have domæne og webhotel før dette er muligt(?). Dette er så løst, ved at jeg bruger mine forældres side som eksperiment, men spørgsmålet er nu, hvordan jeg forbinder wordpress med siden??
Jeg håber inderligt nogen vil hjælpe mig igang, godt nok er jeg ikke vitterligt teknisk anlagt, men det kan jeg blive så snart jeg får programmet op at køre!
Håber i vil sparke i spæd iværksætter igang, så jeg kan få realiseret nogen af mine (mange) idéer!
den virker i 60 dage hvorefter du så skal betale, gør du ikke det lukker de den bare ned igen.
Det er da helt forkert at få Simon her hen!!!
Simon skriver jo netop han kan bruge sine forældres side til at øve sig på......
Simon - du skal først have ftp adgang til dine forældres webhotel.
Herefter går du ind på www.wordpress.org og downloader wordpress, og uploader den herefter til webhotellet (hvis der i webhotellet ikke allerede er adgang til 1-click installation.
på www.wordpress.org er der masser af hjælp til at hente omkring installation og opsætning. Der er også masser af "lærings-videoer" på f.eks. youtube. Se f.eks.:
Jeg er udmærket klar over at der findes de lette veje og det er heller ikke fordi jeg ikke har råd til at betale for at få dette udført, det er simpelthen ren og skær for at forbedre mine egne kompetencer!
Derfor rammer du meget godt Bennie, jeg vil forsøge at følge dine vejledninger. Jeg har nu fundet brugernavn og password til siden, er det det man kalder for ftp adgang? Og hvordan opretter jeg så denne adgang?
Jeg er pt. igang med at læse en ftp begynder guide på DanDomain, som er webhotellet, men den antager at man har lavet hjemmesiden og at man har et program på sin computer man kan logge ind med?
Undskyld, hvis det lyder en anelse kludret, men jeg synes ikke guiden henvender sig til mig, som aldrig har haft noget med siden at gøre.
Hvordan virker dette, er det lidt a la wordpress.com ? Er der f.eks. nogen begrænsninger på hvad man kan bruge af filer m.v.
aner det faktisk ikke, men umiddelbart tror jeg det ikke, du har adgang til selv at installere temaer, plugins osv, tror ikke du kan det 100% hos wordpress.com
Jeg har en hjemmeside hvor vi tilbyder et gratis kursus i Wordpress for begyndere som dig. Jeg ved der er mange der har brugt det og kommet rigtig langt - så det virker! Måske også for dig ;)
Tak for din henvisning, det virker til at være super udførlige videoer. Næste udfordring er så at mine forældre aldrig selv har haft kontrol over hjemmesiden, så det er en sej kampe at komme igennem diverse brugernavne og passwords. Kan se Dandomain har en 1click installation, men det kræver man har login til kundecenter, hvilket de ikke husker! Og jeg som troede det ville gøre det enklere at arbejde med et domæne som de allerede ejede….