Jeg vil råde dig til at købe et billigt webhotel og et domæne, og eksperimenter med det på dette webhotel.
Hvis ikke du har nogen erfaring overhovedet, som dit indlæg tyder på, er det bedre at du prøver dig frem et sted hvor du ikke kan gøre skade. Hvis du gør noget forkert, kan du risikere at dine forældres hjemmeside bliver utilgængelig i en periode, og det er du/de vel ikke interesseret i.
Lær på et andet webhotel, og når du har noget du er tilfreds med, overfører du det til dine forældres webhotel. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på, hvis du spørger mig.
Det kan der være fornuft i! Men er det ikke muligt at arbejde på en hjemmesides layout og indhold og først uploade det endelige resultat? Således at den gamle side består, imens jeg eksperimenterer?
Jo, du kan udvikle på et webhotel, og når det er færdigt, kan du uploade det til et andet. Det er det webudviklere gør.
Du kan også gøre det på samme webhotel som dine forældres webhotel ligger på, og installere det på enten et subdomain (test.dit-domæne.dk) eller installere det i en anden folder (www.dit-domæne.dk/test). Hvis du gør det, behøver du ikke flytte databasen.
Men det er nu altid praktisk at have et udviklings webhotel...
Der er et hav af muligheder i forhold til at komme i gang med det her - men for en nybegynder vil dette være vejen jeg ville foreslå:
Find dig et billigt webhotel.
Det giver dig mulighed for at få erfaring med FTP og filrettigheder. Det er noget af det mest banale for langt størstedelen af webudviklingsprojekter.
Installer WordPress manuelt.
I stedet for at bruge din udbyders OneClick installation, så start med at følge WordPress' installationsvejledning. Dette vil gøre dig yderligere fortrolig med førnævnte og introducere dig for nye begreber og funktionaliteter såsom MySQL databasen, værtsnavne og lignende.
Installer temaer og plugins - gerne manuelt
Når du først har installeret WordPress kommer resten nærmest af sig selv. Det er let at installere temaer og plugins til at gøre dit site flot og funktionelt via WordPress egen backend.
Men for at få øvelsen og forståelsen af filsystemet og rettigheder (igen) kan du manuelt downloade plugins og temaer og installere dem via FTP.
Det vile hurtigt give dig et overblik over hvad der skal til og hvordan det fungerer når du skal have noget på nettet.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Jeg er helt forberedt på at gøre tingene ordentligt ikke ikke springe over hvor gærdet er lavest, for igen, det handler om at lære noget for mig :-)
Men ser ud til der er flertal for at jeg erhverver mig et webhotel til udvikling af hjemmesiden, jeg fangede i hvert fald ikke helt de andre metoder ;-) Men i så fald at jeg skal finde et hotel til udvikling, hvilket vil i så anbefale jeg bruger? Det skal vel bare være noget billigt idet det først skal offentliggøres på dandomain skagenferien.dk