Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandvirksomhed til ApS eller ikke?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino...

Jeg har et fast job hvor jeg arbejder 15dage I udlandet og har så fri 13dage I DK, jeg betaler skat I DK pga. jeg ejer et hus her. (Kunne nu ellers være lækkert at slippe med billig skat, men den går desværre ikke Sad )
Ved siden af dette har jeg en lille enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg lejer mig selv ud som håndværker.

Jeg overvejer nu om jeg skal lave denne enkeltmandsvirksomhed om til et ApS eller ikke? Fordele og ulemper?

Jeg tjener ca. 50.000,- til 100.000,- på denne sidegeshæft om året, og måden jeg kører det på nu er at jeg oplyser forventet overskud, og denne skat trækker de så over mit fradrag, så jeg har ingen fradrag på min normale løn.
Forventet overskud retter jeg så til I løbet af året, alt efter hvor meget aktivtet jeg har. Jeg har I princippet ingen udgifter, kun til lidt el værktøj, som jeg nu har købt hen over årene.

Jeg lader så egentlig bare pengene stå på konto'en og når året er omme, så ved jeg præcis overskud og nemt for mig at indberette, og så hiver jeg pengenge ud.

Men da jeg jo har et normalt job så ryger jeg I topskat, og kunne godt tænke mig at opbygge penge I "selvskabet" eller hive dem ud hvor jeg måske ikke tjener så meget?

Jeg skal stille 50.000kapital ved ApS fra 2014, korrekt forstået?

Fordel:
Jeg kan lade overskud stå I firmaet

Ulempe:
Jeg er tvunget til forsikring?
Skal have reviser ind over? (Nu skriver jeg bare overskud på udvidet selvangivelse)
Omkostninger I forbindelse med oprettelse

Har I nogen gode ide'er til hvad der ville være smartest for mig? Umiddelbart tænker jeg det er for besværligt og omkostningsfuldt I forhold til min omsætning?

Men kunne være rart med et andet import...

Mvh
Linding

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

linding:

Jeg skal stille 50.000kapital ved ApS fra 2014, korrekt forstået?

Fordel:
Jeg kan lade overskud stå I firmaet

Ulempe:
Jeg er tvunget til forsikring?
Skal have reviser ind over? (Nu skriver jeg bare overskud på udvidet selvangivelse)
Omkostninger I forbindelse med oprettelse

ja 50 t fra 1/1 2014 - ja du kan lade overskud stå, men så skal du betale selskabsskat med 25% - eller du kan køre VSO ordning som personlig virksomhed - begge dele kan kræve revisor hjælp men jeg ville nok som du beskriver det overveje VSO SOM HER 

Omkostninger ca 3-4000 kr kan gøre det normalt

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 23:15

Jeg kan sagens se din problematik. En løsning er helt klart at vælge et ApS, hvor du kan lade vær med at trække penge ud af virksomheden, og derfor ikke skal betale personlig skat, før du trækker dem ud, samtidig med at du løber en mindre risiko i form af at det kræver 80.000 kr i startkapital, og det er dette du hæfter for (med mindre andet er aftalt). Her skal der, mig bekendt, en revisor til at se på regnskabet hvert år :)

MEN... Du kan også beholde din enkelmandsvirksomhed, og så bruge virksomhedsordningen som gør, at du kan lade pengene stå i din virksomhed, uden at det ses som en personlig indkost. Dette er dog en lidt bøvlet måde at bogføre på (siger min bogholder :P ), og til dette skal der også en revisor til at se regnskabet igennem i slutningen af året.

Du kan læse mere om det hér: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648473

Håber dette svar kunne hjælpe dig lidt :)

Mvh. Daniel :) 

EDIT:
John har allerede skrevet, kan jeg se! :) 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)