Hej Amino... Jeg har et fast job hvor jeg arbejder 15dage I udlandet og har så fri 13dage I DK, jeg betaler skat I DK pga. jeg ejer et hus her. (Kunne nu ellers være lækkert at slippe med billig skat, men den går desværre ikke Jeg overvejer nu om jeg skal lave denne enkeltmandsvirksomhed om til et ApS eller ikke? Fordele og ulemper? Jeg tjener ca. 50.000,- til 100.000,- på denne sidegeshæft om året, og måden jeg kører det på nu er at jeg oplyser forventet overskud, og denne skat trækker de så over mit fradrag, så jeg har ingen fradrag på min normale løn. Jeg lader så egentlig bare pengene stå på konto'en og når året er omme, så ved jeg præcis overskud og nemt for mig at indberette, og så hiver jeg pengenge ud. Men da jeg jo har et normalt job så ryger jeg I topskat, og kunne godt tænke mig at opbygge penge I "selvskabet" eller hive dem ud hvor jeg måske ikke tjener så meget? Jeg skal stille 50.000kapital ved ApS fra 2014, korrekt forstået? Fordel: Ulempe: Har I nogen gode ide'er til hvad der ville være smartest for mig? Umiddelbart tænker jeg det er for besværligt og omkostningsfuldt I forhold til min omsætning? Men kunne være rart med et andet import... Mvh |
ja 50 t fra 1/1 2014 - ja du kan lade overskud stå, men så skal du betale selskabsskat med 25% - eller du kan køre VSO ordning som personlig virksomhed - begge dele kan kræve revisor hjælp men jeg ville nok som du beskriver det overveje VSO SOM HERlinding:Jeg skal stille 50.000kapital ved ApS fra 2014, korrekt forstået?
Fordel:
Jeg kan lade overskud stå I firmaetUlempe:
Jeg er tvunget til forsikring?
Skal have reviser ind over? (Nu skriver jeg bare overskud på udvidet selvangivelse)
Omkostninger I forbindelse med oprettelse
Omkostninger ca 3-4000 kr kan gøre det normalt
VH