Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du programmere i C#?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder med en eksamensopgave, og skal programmere et spil i C#.

En af kriterierne er:

"Spillet skal have andre karakterer, som bevæger sig rundt mellem lokaliteterne. Spilleren skal kunne møde disse karakterer undervejs i spillet, som evt. kan hjælpe spilleren med en vejledning eller ting, som spilleren mangler."

Altså jeg skal have skrevet noget kode, som får en anden spiller frem der siger et eller andet til vores spiller. Er der nogen, som kan hjælpe? :-)

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en meget vag beskrivelse :) Skal det være i 3D eller bare tekst?

Hvad har du lavet indtil videre - her mener jeg ikke kun kode men også beskrivelse og evt. diagrammer.

Selv sidder jeg og nusler med Unity3D og C#

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det helt fra bunden af du skal lave det?

Jeg ville starte med at lave en model over "verden" bare en klasse med et koordinatsystem, så du har noget x,y placering. Så har kortet en spiller, som kan befinde sig på et koordinat.

Verden har også nogle andre spillere med koordinater, når du så flytter din egen spiller kan du spørge din verden om der er nogen på det koordinat du nu står på. osv.

Det tror jeg ville være den nemmeste løsning.

Så er det "relativt" nemt at smide noget UI ovenpå, men ellers så er en kommandolinie vel helt fint ?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:56

Hejsa

Jeg beklager min dårlige beskrivelse :-)

Spillet er et tekstbaseret spil og består af 4 lokationer samt nogle commands som  "Go", "Back", "Pick up", "Drop" osv.

Det forskellige klasser og objekter er oprettet.

Jeg har zippet spillet her:

2526.spil.rar

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 14:06

Hvad skal du have hjælp til specifikt?

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 14:09

dkchokk:

Hvad skal du have hjælp til specifikt?

"Spillet skal have andre karakterer, som bevæger sig rundt mellem lokaliteterne.Spilleren skal kunne møde disse karakterer undervejs i spillet, som evt. kan hjælpe spilleren med en vejledning eller ting, som spilleren mangler."

Jeg skal altså add en anden player som dukker op i et random rum og giver min player en besked.Smile

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 14:33

Okay, du kan vel lave et andet objekt (den anden spiller), som du flytter på hver gang spilleren indtaster en gyldig kommando eller når en timer er udløbet. I det objekt kan du så have en currentRoom variabel der holder styr på hvor den befinder sig nu og nogle string vejledninger til hvert rum. I dit play loop kan du så tjekke om spilleren og objektet er i samme rum og hvis de er, så kan du printe vejledningen for rummet. Og så vil jeg anbefale du holder styr på hvilke vejledninger du allerede har printet, således at spilleren ikke får de samme vejledninger igen

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 14:36

dkchokk:

Okay, du kan vel lave et andet objekt (den anden spiller), som du flytter på hver gang spilleren indtaster en gyldig kommando eller når en timer er udløbet. I det objekt kan du så have en currentRoom variabel der holder styr på hvor den befinder sig nu og nogle string vejledninger til hvert rum. I dit play loop kan du så tjekke om spilleren og objektet er i samme rum og hvis de er, så kan du printe vejledningen for rummet. Og så vil jeg anbefale du holder styr på hvilke vejledninger du allerede har printet, således at spilleren ikke får de samme vejledninger igen

dkshokk. Har du en email jeg kan kontakte dig på? Kan se, at jeg ikke kan sende PM på Amino.

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 14:59

chokk [at] dat2.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:13

Sasa Kovacevic:
Jeg sidder med en eksamensopgave, og skal programmere et spil i C#.

Medmindre at du er til eksamen i at få hjælp på online-fora, så skulle du vel næsten selv lægge hovedet i blød, og løse opgaven. Det vil sikkert tjene dig bedst på den lange bane.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)