Godaften Jeg har stirret mig blindt på problemet, og har ledt amino tyndt efterhånden. Så nu prøver vi lige den anden metode, nemlig at stille spørgsmålet direkte herinde. jeg har overskud i mit lille firma, og hurra for det. Men, jeg forventer at skat vil have en bid af dette. Hvornår kræver de penge, og skal jeg selv gøre noget aktivt? Jeg har på intet tidspunkt givet mig selv løn, men det kunne jeg jo godt tænke mig. Kan jeg fx bare overføre et beløb til mig selv, fra firma til privat? Hvis jeg overfører penge til mig selv, skal jeg så svare skat af dette, og i så tilfælde, hvordan? |
jeg har overskud i mit lille firma, og hurra for det. Men, jeg forventer at skat vil have en bid af dette. Hvornår kræver de penge, og skal jeg selv gøre noget aktivt?
ja du har pligt til at forskudsregistrere, også det du forventer at ha i overskud - i udvidet selvangivelse og helt tilsvarende skal du jo føre regnskab og følge ÅRSREGNSKABSLOVEN SOM HER og du skal så sætte det korrekte resultat fra årsregnskabet ind i rubrik 211 og fremover
Det du skyder ind og hæver sker via status og påvirker slet ikke din skat, så hæv alt du vil - hvis der er penge - du betaler kun skat af dit overskud - læs her om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHEDKim Durup:Jeg har på intet tidspunkt givet mig selv løn,
men det kunne jeg jo godt tænke mig.
Kan jeg fx bare overføre et beløb til mig selv, fra firma til privat?
Da du måske ikke virker til at kunne så meget af dette men som at du kan drive virksomheden, så skulle du måske finde en ekstern der vil tage sig af dit bogholderi, så moms og regnskab ikke ender galt for dig? Du kan søge på www.agera.dk og finde en billig person der lige kan hjælpe på afstand via nettet, med bilag, moms, regnskab og skat
vh John H