Hej Amino Jeg har en lille nystartet virksomhed, som jeg har brug for en bærbar computer til. Jeg har i år tjent nok til at købe den, og vil derfor gerne have den købt i december, så jeg kan afskrive den, og slippe for at betale skat af disse penge. Jeg har som privatkunde i Nordea et Mastercard, som giver mig 4 års garanti på elektronik-køb. Jeg er derfor interesseret i at vide, om jeg kan købe computeren med mit private Mastercard (som et udlæg), og efterfølgende overføre pengene fra mit firma til mig selv som privatperson? Jeg kan godt lave en faktura med firmaets navn på. Hvis det kan lade sig gøre, hvordan skal det mon så se ud i mit regnskab? Kan det føres på mellemregning? Og hvordan gør jeg mht. momsen? Jeg håber I kan hjælpe en nybegynder :-) Mvh |
Jeg har tidligere købt varer til firmaet på mit private Mastercard, fordi jeg ikke lige havde fået taget mig sammen til at få et firmakort.
Tror nok min revisor syntes det var noget rod, men jeg mener bare, at de lavede en slags mellemregning.
Men kan du ikke bare sørge for, at firmanavnet står på fakturaen, så du kan trække momsen fra?