Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slogan - Tanken er der, men jeg vil høre hvad du synes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står og skal have fundet på et slogan til min virksomhed. Først og fremmest skal i vide at min virksomhed hedder Bad Ass Wheels, og primært sælger importerede fælge og dæk. Det eneste slogan der er poppet frem i mit hoved:

Bad Ass Wheels - Make a good ass deal on bad ass wheels.
Bad Ass Wheels- Good deals on bad ass wheels.

Sys det er lidt for simpelt, men jeg kan ikke rigtigt finde noget god inspiration til at lave et slogan nogle steder. Men hvad synes i?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 12:54

Jeg synes det første lyder rigtig godt :))

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58

Det skal lige siges at vores målgruppe er mennesker som folk kender som "Brian" altså unge knægte med fede biler som søger udstyr til deres biler. Troede først at slogan'et var lidt for barnligt til en seriøs virksomhed, men jeg er glad for at du kan li' det Louise:) 

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har kigget lidt på dit slogan

1) Jeg kan ikke rigitig lide at du skriver Bad Ass i to ord med stort. Skal det absolut være sådan. Jeg ved godt at man kan gøre som man vil i sit firmanavn, men det ser bare ikke rigtigt ud. Man kan sige Bad-ass eller Badass http://www.merriam-webster.com/dictionary/badass men det er dit valg.

Se en debat om samme her

http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=2210166

Hvor en skriver

"
I cannot see any definitions or quotations where it is spelt bad ass. I would not really expect to, as when written as separate words the meaning of the individual words becomes more evident. "He is a bad ass" (when written) reads more like "He is an ass who is bad", rather than a man who is a badass. In any case, if you were to chastise your horse-like creature with "You bad ass", it would sound different to calling a man "You badass"; it's said as one word. I would not recommend spelling it as two words, therefore."

2) I forhold til din kundegruppe mv. synes jeg første forslag er for langt og uklart. Andet fungerer bedre. Kan blive endnu skarpere mener jeg - løse ideer:

- great deals on wheels

- eller bare "deals on wheels" (som henvisning til meals on wheels...)

- Bad-ass wheels - as bad as it gets!

Leg lidt videre med ideen eller vend tilbage med spørgsmål

mvh
Caroline 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Tusind tak for svar Caroline. Jeg er ikke selv den store haj til alt det grammatiske, så jeg sætter pris på dit input.

Der er ingen grund til Bad Ass er skrevet som 2 separate ord, og siden du linker til ordbogen så kan jeg godt se at det burde hede Badass Wheels istedet.

Jeg takker for svaret og lægger forslagene i kassen til slogan'et:) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:06

mark661:
Bad Ass Wheels - Make a good ass deal on bad ass wheels.
Bad Ass Wheels- Good deals on bad ass wheels.

Kombinér de to:

Goodass deals on Badass Wheels.

Så har du rim og rytme på plads.
Budskabet sidder i skabet og er utvetydigt.

Bare kør på med forretningen - sloganet kan altid laves om.

Hans 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:17

Ved nærmere overvejelse:

Du bruger i forvejen et negativt ord til positiv identifikation "Jeg er en Badass, og det er jeg stolt af," tænker din målgruppe.

Så kan du lige så godt tone rent flag og sige:

"Badass deals on Badass Wheels"

Altså deals, som er gode for "badasses" som mig - vil målgruppen tænke.

Du kunne så på hjemmesiden have en afdeling for "fornuftige vinterdæk til mor og far" og lignende, under fanen "Goodass deals".

På den måde gør du os kedelige bilister, som synes, det går stærkt, når der er en strækning, hvor man må køre 90, til "dem" - nemlig "goodass'erne" - de politisk korrekte. Det vil styrke indentfikationen. Du kunne f.eks. køre "særtilbud på vinterdæk til Citroen Berlingo" til en idiotisk høj pris.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Hej Hans.

Tusind mange tak for dit input, det har vækket bragt en smule mere inspiration til!
Kan godt lide din idé om et fane ved navn "Goodass deals" der relaterer sig til normale bilister der enlig bare ønsker sig et sæt vinterdæk til billige penge.

Jeg takker og bukker!:) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)