Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ændrer jeg farve og tekst på indkøbskurv-knap i Magento??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 88
Fra  LINEA H. Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Min webmaster er træt af alle de rettelser og ændringer jeg har til min shop.... :-( Så nu vil/må jeg selv prøve at fikse lidt 'små'-ting.

Jeg er bare super novice ud i dette.... og håber derfor at nogen af jer har tålmodighed, og tid, til at forklare mig how-to step-for-step.

Jeg har prøvet at google info vedr. min overskrift - men er kun kommet til at jeg skal ændre farve og tekst i CSS. Men - hvor og hvordan finder jeg CSS??

Super taknemmelig for hjælp!

/Linea Big Smile

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:53

Hent firebug ned til firefox....

og tjek youtube ud med firebug tutorials... basics... 

Det er en fin start.

Tilmeldt 1. Nov 06
Fra  LINEA H. Skrevet kl. 12:01

gizzza:

Hent firebug ned til firefox....

og tjek youtube ud med firebug tutorials... basics... 

Det er en fin start.

Jeg har så ingen idé om hvad du mener/skriver - men googler det på YouTube og ser om det så giver mening for mig....

Men tak - tror jeg Wink

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 12:08

Firebug er et værktøj til din browser, som gør at du kan markere det du gerne vil ændre - og så "fortæller" firebug dig i hvilken css fil og hvor du kan rette den enkelte linje :)

Men ja - ville nok også google lidt eller læse nogle tutorials eller lign hvis du vil bevæge dig ud i CSS uden nogen erfaring :)

Tilmeldt 1. Nov 06
Fra  LINEA H. Skrevet kl. 12:28

DrupalEksperten:

Firebug er et værktøj til din browser, som gør at du kan markere det du gerne vil ændre - og så "fortæller" firebug dig i hvilken css fil og hvor du kan rette den enkelte linje :)

Men ja - ville nok også google lidt eller læse nogle tutorials eller lign hvis du vil bevæge dig ud i CSS uden nogen erfaring :)

Tak også til dig Big Smile

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 13:12

Hej Linea,

Du behøver faktisk ikke engang Firebug - Google Chrome og Safari (i hvert fald, sikkert også andre) browsere har noget, der hedder "udviklerværktøjer", så du højreklikker på dit element - altså din indkøbskurv-knap - og vælger en funktion, der hedder noget i retning af "inspicer element" (Safari) eller "kontroller element" (Chrome).

Så viser browseren dig et vindue med al styling-koden - og du kan endda slå specifikke ting til og fra, indsætte andre værdier m.m.

Også: - der er elementer i Magento, det kan være lidt svært at finde ud af at ændre, selv når man har fundet CSS'en... så keep at it, hvis det driller :)

Mvh

Jesper W.

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Tilmeldt 1. Nov 06
Fra  LINEA H. Skrevet kl. 14:02

Jesper Wille:

Hej Linea,

Du behøver faktisk ikke engang Firebug - Google Chrome og Safari (i hvert fald, sikkert også andre) browsere har noget, der hedder "udviklerværktøjer", så du højreklikker på dit element - altså din indkøbskurv-knap - og vælger en funktion, der hedder noget i retning af "inspicer element" (Safari) eller "kontroller element" (Chrome).

Så viser browseren dig et vindue med al styling-koden - og du kan endda slå specifikke ting til og fra, indsætte andre værdier m.m.

Også: - der er elementer i Magento, det kan være lidt svært at finde ud af at ændre, selv når man har fundet CSS'en... så keep at it, hvis det driller :)

Mvh

Jesper W.

Hej Jesper,

Tak for info :) men - jeg downloadede så både Firefox og Firebug - og kan godt finde ud af at kigge og ændre via Firebug - som test - MEN - jeg aner ikke hvordan jeg får lagt ændringerne på mit site.... ! :-/ Hvordan får jeg 'adgang' til CSS, HTML og hvad det ellers hedder ;-) Går ud fra at det er i Magento backend.... eller...?

Help please Indifferent anyone.. 

/Linea

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 14:11

Jeg kan godt gøre det for dig. Send mig en privat besked. Så tager vi den derfra...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:22

Linea:
Tak for info :) men - jeg downloadede så både Firefox og Firebug - og kan godt finde ud af at kigge og ændre via Firebug - som test - MEN - jeg aner ikke hvordan jeg får lagt ændringerne på mit site.... ! :-/ Hvordan får jeg 'adgang' til CSS, HTML og hvad det ellers hedder ;-) Går ud fra at det er i Magento backend.... eller...?

Når du har fundet hvor du retter det i firebug, så fortæller det også hvor i css filen og hvilken det skal rettes. styles.css er vist den du skal have fat på uden at vide hvad du vil ha rettet.
Jeg vil mene du finder den et sted i skin - fronted - Også dit theme navn.

Vær opmærksom på at der kan være en "tom" css fil hvor du kan tilføje dine personlige ændringer, som så overskriver themets standard.
Den kan hedde fx custom.css , override eller noget andet.
Det gør det nemmere når du skal opdatere dit theme så du ikke skal til at kode det om på ny igen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:30
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)