Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvad koster en revisor? - Har en bogholder.

Hvor finder man en revisor?

Er det nødvendige / hvad er fordelene ved at have en?

Er det nød vendigt at have en der er fysisk i nærheden?

/Carsten

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad koster en bil? Det afhænger af modellen - det er altså vidt forskelligt.

Er det nødvendigt at have en bil? Det afhænger af dit behov.

Kh lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Hvad koster en bil? Det afhænger af modellen - det er altså vidt forskelligt.

Det at jeg skriver at jeg har en bogholder burde vise lidt om, at min revisor ikke skal bogføre for mig.

Lars Thomsen:
Er det nødvendigt at have en bil? Det afhænger af dit behov.

Havde du svaret på 2. halvdel af den linje, ville du have fortalt mig hvad fordelene er... Som jeg spørger efter.

Hvor meget klogere blev jeg eller andre egentlig af dit indlæg?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carsten Kvist:
Hvor meget klogere blev jeg eller andre egentlig af dit indlæg?

Mit håb var, at du lærte, man ikke bare sætter én pris på en revisor. Det afhænger af dit behov, som du mig bekendt ikke har uddybet i dit indlæg, hvorfor dit spørgsmål er umuligt/meget svært at svare på :-)

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan skulle jeg, når jeg stiller dette spørgsmål 'hvad er fordelene ved at have en?' kunne afdække mit behov?

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det at du har en bogholder er ikke nødvendigvis optimalt, nogen gange kan man spare penge hvis man bruger en revisor til at bogfører og udarbejde regnskabet, men det kommer selvfølgeligt an på hvor god en bogholder du har skaffet dig, og ikke mindst hvor stor en virksomhed du har, og hvor kompleks den er.

Mht. om du har behov for en revisor, der synes jeg du skal skrive lidt om din virksomhed, hvor stor den osv. Hvis du ikke har lyst til at skrive det på et offentligt forum, kan du sende mig en mail på st(A)revregn.dk så skal jeg nok hjælpe dig på vej. Er selv revisor.

Mvh

RevRegn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Jeg får skrevet til dig i løbet af dagen, så ser vi hvad vi finder ud af.

Min bogholder klarer det faktisk fint, men har også gjort det i mange år. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogholder, revisor eller skidt og kanel. Så længe du holder dig til denne gruppe er titlen underordnet. Her er det den enkelte person der med sin viden kan bidrage.

At anvende en godkendt revisor - en rigtig revisor - giver dit regnskab større troværdig (i forhold til eksempelvis skat, banker mv.) og typisk færre fejl viser alle undersøgelser.  Lidt i  det spor fra min egen blog.

http://www.koudahl.dk/din-revisor-skaber-din-trovaerdighed/

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En registreret revisor koster typisk mellem 700-1.500 kr. i timen. En statsautoriseret mellem 1.000-2.500 kr. i timen. Så det er rigtigt svært at sætte fast pris på.

Er vi ude i egentlig revision kan revisorer desuden ikke give faste tilbud, da deres tidsforbrug på opgaven ikke må være begrænset af et givent timetal.

Det kommer meget an på dit firmas situation og hvad du skal have hjælp til.

En revisorpåtegning er ofte god i forhold til eksterne leverandører, banker og hvis der er andre partnere / investorer i virksomheden. Men det er dyre penge at betale, hvis du alligevel ikke har behov for den sikkerhed der ligger i en revision.

Andre bruger deres revisor til økonomisk rådgivning - f.eks. skatteplanlægning osv. Her behøver det ikke at være en autoriseret revisor, men det kan også bare være en "high end" bogholder.

Carsten Kvist:

Er det nød vendigt at have en der er fysisk i nærheden?

Ofte har man et årligt møde med revisoren og her vil det da være en fordel med en kort afstand - men igen er dette svært at sige noget generelt om. I Agera ser vi tit, at den personlige kemi er ofte langt vigtigere end geografi og pris.

Du skal i øvrigt være velkommen til at indhente tilbud fra 3 forskellige revisorer nemt på Agera. Det er et projekt af Amino.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu det er to lidt forskellige ting. En bogholder vil ofte koste ca 3-400 kr i timen eksternt. En revisor vil koste - afhængig af opgave type og størrelse på revisor virksomhed 1000 - 3000 kr i timen.

At bruge f-eks. en statsautoriseret revisor til at bogføre vil være overkill og det vil revisor nok også selv sige til dig.

Selve bogføringen skal du derfor bruge en bogholder eller dig selv til, og det skal du kunne holde i prisklassen de der 3-400 kr i timen (har sågar set 250 kr/t)

Nogle bogholdere er så dygtige, og opgaven så enkel, at de kan aflevere regnskabet og er der ikke krav fra leverandører o.a. om revisor, så synes jeg man skal spare en egentlig revision

Et af alternativerne er at bogføre selv, og så lade en økonomiperson gennemgå inden hver momsafregning (for mange halvårligt fra 2014) og tage sig af selve regnskabet. Den økonomi person kan være alt fra dygtigt bogholder til revisor - her er prisen lavere end ved daglig bogføring og/eller tilmed revision

Selve reglen for revision er mig bekendt skærpet ganske meget, så hvis man bruger egentlig revisor og denne skal skrive noget i selve regnskabet om gennemgangen, så er der krav på revisor som i sig selv hæver prisen. Tonny fra erhvervsconsult kan sikkert sige noget om den del.

Revision kan - ud over "baggrunds" gennemgang, foretages som review eller egentlig revision og der er prisen også forskellig

Du vil kunne finde priser på ren revision af personlig virksomhed eller mindre aps i niveauet fra 3-10.000 kr som slag på tasken, medens store selskaber kan koste mange hundrede tusinde kroner.

At lade en dyr registreret eller tilmed statsautoriseret revisor lave den daglige bogføring er efter min mening overkill, og skal samme person så også revidere er det ikke godt - at revidere sig selv duer ikke vil jeg sige. 

JA jeg ville ha en der var tæt nok på til at man kunne mødes rimeligt let - uanset bogholder eller revisor. Jeg ville sikkert ikke mødes meget, men at ha muligheden er godt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)