Det er lidt underligt at se lave priser på at 'hoppe på' C5 vognen med C5 online.
Inden man vælger økonomi system skulle man måske også overveje hvad det koster at komme ud af en aftale!
Vi laver en hel del konverteringer fra C5 til e-conomic HVER DAG - og der er det meget tankevækkende at visse leverandører af C5 online tager penge for at kunderne kan få deres data når de stopper. Dvs vælger man at stoppe skal man betale 'løsesum' for at få sine egne regnskabsdata!
Hvis du skal arbejde med C5 - vil jeg havde valgt den nye C5 2014 version i hostet udgave - http://www.c5online.nu/c5-2014.aspx - Den koster 99,- kr om mdr. (for op til 2500 finans transaktioner). Dertil kan der købes support for 79,- kr. mdr.
Nu har revisoren specifikt bedt om C5, og i den forbindelse er C5 - 2014 fuldstændig urelevant, C5 2014 er et markedsføringsnavn for NAV 2013 "Ultra light"
Microsoft opdaterer og laver rettelser til C5 2012 frem til januar 2019, dermed ikke sagt at C5 2012 ikke kan bruges derefter, der er stadig virksomheder der bruger XAL (som Microsoft stoppede supporten på i 2009) og jeg kender også en håndfuld virksomheder der stadig bruger Concorde C4 som ikke er blevet supporteret siden udgangen af sidste århundrede.
Nu havde Lisbeth gjort sig nogle tanker om man kan trække data ud fra C5 og overføre til andet system UDEN at skulle betale bogholder for at indtaste igen.
Og JA - vi har lavet et program der kan læse et C5 DUMP - og automatisk indlæse det hele i e-conomic.
Og så er det jo tankevækkende at nogle firmaer tager penge for at man kan få sine regnskabsdata ud.
Og især da det er en funktion der ALTID har eksisteret i c5 - men den har man behændigt 'deaktiveret' og tager sig nu godt betalt for at trykke på den funktion der ALTID har været en del af C5. Og det synes jeg da er tankevækkende.
Og jeg synes det er et relevant indlæg - fordi der ofte fokuseres på hvad det koster at komme på et givent økonomisystem. 'Nogle' burde spørge hvad det koster at komme ud af det - det er simpel forbruger oplysning som kunne være af interesse for læserne er.
Og er der nogle som gerne vil vide hvem der tager penge for den slags - så er man velkommen til at kontakte mig.
Du har fuldstædigt ret i at det er tankevækkende (eller utilstedeligt) at deaktivere muligheden for at trække data ud fra en online løsning, så det koster ekstra at komme ud af en aftale.
Nu har Lisbeth købt en C5 licens, altså ikke en online adgang, så der er ingen begrænsninger med at trække data ud.
Min kommentar til dig var at du, allerede i starten af tråden, hvor Lisbeth spørger ind til hvordan hun får sin C5 til at fungere, der prøver du at sælge dit produkt i stedet for at hjælpe Lisbeth med hendes problem, det er efter min mening ikke god stil.