Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 - nystartet - kan nogen hjælpe med gode tips?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lægesekretæren:
Min revisor har anbefalet mig at købe C5 light, og det har jeg så gjort. Nogen der har erfaringer med det? Jeg har problemer med registreringen. Har installeret, men er ikke på noget tidspunkt blevet bedt om den kode, der følger med på kassen med cd-rom i. Nogen der har prøvet det? Hvad gør jeg forkert?

jeg hænger ikke med i de konstante tilbud om at trække data ud gratis og historier om andre programmer til nye penge ud formentlig. Hvad for data skal trækkes ud? Programmet er vel købt i November eller tæt på og 28/11 var det ikke registreret om ikke jeg misser tråden??, så det er vel ikke så mange bogføringer der skal "over". Lægesekretæren er vel knapt begyndt at bogføre noget som helst. 

Jeg hænger heller ikke med på hvorfor der skal skiftes, hvis revisor har anbefalet det må han da let kunne sætte det igang så der ikke er spildt penge og da ha en tanke med at ville køre det sammen med Lægesekretæren, eller ligner det jo et samtidigt revisor bytte, som jeg jo ikke skal blande mig i.

Har du overvejet at starte www.dinero.dk som muligvis dækker dine behov mens du venter på løsninge - gratis online og oppe og køre på minutter - kunne man spørge, men først og fremmest, hvorfor pokker skulle revisoren ikke få gang i den C5 der er betalt for, men vel ikke tastet i Big Smile

venligst John H

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:22

Hej Niels

Fair nok og et rigtigt fint tilbud.

Men Lisbeth har nu brugt mellem 2000 og 2500 kr på et program så skulle vi ikke prøve at hjælpe hende videre, uden at trække flere penge ud af hendes budget

MVH

Kim

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 21:32

Hej Kim

Enig i tanke gangen - og det var for at hjælpe en nystartet Lisbeth videre - uden at skulle kaste gode penge efter dårlige.

Til din info har jeg skrevet privat til Lisbeth, at jeg ikke kender hendes behov, og at der sagtens kunne være andre alternativer end e-conomic, Men at mit 'tilbud' naturligvis gælder HVIS hun vælger e-conomic.

Men der er andre alternativer som også John har gjort opmærksom på.

Mvh

Niels

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Nu skal det jo ikke være en akademisk diskussion om det ene regnskabssystem fremfor et andet.

Hvis der er købt licens til C5, så skal trådstarter da fortsætte der, idet dette program er ganske fortrinligt. M.h.t. udtræk af data fra C5 eller for den sags skyld andre versioner heraf, så er det ikke noget større problem, hvis man har lidt kendskab til regnskabsprogrammet C5.

Jeg er som andre her i tråden lidt forundret over den form for economic-pushing, som der forekommer, hvilket også gælder andre tråde/indlæg med C5.

Jeg er eksempelvis ikke imponeret over economic, som jeg personligt anser for at være utroligt langsomt og bøvlet, hvorfor det kan undre, at så mange bogholdere anbefaler dette system. 

En lille undren fra min side om economic's kontoplan - Hvad fa....... er posten "Direkte omkostninger"?

Til alle interesserede, så undersøg markedet grundigt inden der vælges et regnskabssystem, hvor eks. economic hører til i den dyre ende af online-programmer.

Til sidst - Hvis der vælges et online-program, så bør man have 100 % styr på, hvordan og hvor længe ens regnskabsdata opbevares og ikke mindst, hvordan disse kan genskabes fra en evt. back-up.

Til orientering kan jeg oplyse, at jeg udover de fleste gængse programmer, stadig anvender en "Concorde C5" fra 1996, som jeg kan manipulere med i forbindelse med såvel indlæsning og udlæsning af data til og fra andre systemer af nyere oprindelse. Det kræver jo kun basal viden om komma-separerede filer - Sværere er det heller ikke.

Tonny

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 19:52

Tusind tak til alle jer, der har bidraget. Jeg har lige præcis ikke startet C5 op endnu, har brugt Dinero til den første måned.

Lige nu vælger jeg at bruge Dinero igen, da jeg skal have sendt fakturaer ud, så må vi se, om jeg giver C5 en chance. Lige nu er jeg nødt til at koncentrere mig om at få det daglige arbejde lavet, og få sendt fakturaer.

Endnu engang tak alle sammen, jeg kan se, I har været meget engageret i at skrive vedr. mit problem.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)