Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man "nappe" andres salgs- og leveringsbetingelser (B2B)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Er der nogen der ved om man må blive så "inspireret" af en salgs- og leverings tekst, på en hjemmeside at man stort set brugere det hele på sin egen hjemmeside under salgs- og leveringsbetingelser. Kan man få fingerene i klemme eller er det "bare" ok?

Om det har nogen betydning at det er Business 2 Business, men så er det ihvertfald nævnt.

Håber nogen ved noget omkring dette emne, tak:)

Hilsen Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26

De kan sagtens være så specielt udformede at de har copyright som alt andet men du må da gerne inspireres ved at læse en række betingelser og så skrive noget der LIGNER. De er jo ikke voldsomt forskellige, men de kan være beskyttede i princip som al anden tekst

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tilbage til loven om ophavsret (copyright) - Nej det må du faktisk ikke.

MEN - rigtig manges forretningsbetingelser er udstukket af f.eks. brancheforeninger, paragrafer m.m. og derved er ret enslydende.
Men det ændrer ikke på at du ikke må copy/paste en konkurrents forretningsbetingelser.

Du vil stadig bryde ophavsretten og navnlig sætte dig selv i en lidt skæv position, da du for det første ikke ved om din konkurrent selv har skrevet deres forretningsbetingelser fra bunden af, og du derved bryder deres ophavsret - men du kan også risikere at konkurrenten har stjålet forretningsbetingelserne fra en anden konkurrent. Hvis den anden konkurrent så finder ud af at dine forretningsbetingelser er en tro kopi af deres, så har du brudt deres ophavsret, selvom det slet ikke er dem du har taget det fra, men en anden som har taget det fra dem.

Vi har vores egne forretningsbetingelser, som er lavet på baggrund af nogle retningslinier udstukket af GA. Så der er en hel del ting som er enslydende med andres i vores branche. Men ikke desto mindre er der også formuleringer m.m. som er vores egne. Så hvis en af vores kolleger/konkurrenter kopierer vores forretningsbetingelser, så har de brudt vores ophavsret.

Så lad dig inspirere - men skriv dine egne forretningsbetingelser. Lad være med at kopiere dem.

/Jesper

Tilmeldt 15. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47

Mange tak, de Herre

Det er bestemt svar jeg kan forholde mig til.

Mange hilsner Michael

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:45

Det synes jeg da ikke. hvis du ved dine egne salgs og leveringsbetingelser så kan du vel sagtens skrive dem ned. Jeg bliver alltid lidt træt av dem som skal nappe andres arbeijde når de sagtens med lidt indsats kan lave det samme selv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)