Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det rigtigt at google i fremtiden kun vil indeksere hjemmesider med video?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Ja, det er rigtigt.

MEN BARE ROLIG!  For kun 400.000 kr. ex moms kan jeg stykke en youtube-video sammen for dig med en bjørn der cykler på ethjulet-cykel.

5Star fordi du fik mig til at trække på smile-båndet :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:50

Tobias Uldall-Espersen:
Jeg har hørt rygter om, at i femtiden vil de vigtigste søgemaskinerobotter gå uden om hjemmesider, der ikke benytter sig af videomateriale (på youtube, som google ejer).

Det tror jeg nu altså heller ikke på, men jeg tror til gengæld at brug af video, interaktivt materiale, billeder, infografik oma. vil spille en større og større rolle.....

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:26

"gå uden om" kan jo tolkes forskelligt.

Hvis din kontor kollega har en fremtids kugle og har set det, vil fremtiden blive med videoer som stærke ranking signaler.

Jeg må indrømme jeg tvivler meget på, at det bliver i 2014.

Videoer og billeder er elendige, at benytte til rankingformål, da de ikke kan analyseres for information ret godt pt.

Teoretisk kunne Google have udviklet software, der kan afkode en videos information og kvalitet, hvilket så naturligvis kunne benyttes som ranking faktor ...meeen siden vi endnu ikke ser noget i nærheden deraf på Youtube, vil jeg ikke tro det er noget vi oplever de næste par år i søgemaskinerne.

Simpel stemme afkodning kan anvendes til algoritmisk bestemmelse af kvaliteten af en video i dag, men den visuelle del, er yderst svær at behandle samt det kunstneriske "oplevelsen" og musik. Derfor vil det være uhensigtsmæssigt, at ligge stor vægt på videoer som rankingsignal.

I takt med hastighederne er steget voldsomt på nettet og de mobile enheder egner sig fortrinligt til videoafspilning, er der dog ingen tvivl om, at det er et område, der bliver lagt mærke til -og som er i vækst. I flere lande er andelen af trafikken på youtube allerede overhalet af mobile enheder kontra desktop.

Med andre ord

Det er et område vi bør holde øje med, da det er et meget stærkt værktøj og det er ikke utænkelig, at videoer allerede har en lille positiv rankingfaktor, hvilket teoretisk kan tolkes som "gå uden om".
PT oplever jeg dog ikke nogen som helst mærkbar positiv rankingfaktor ved anvendelse af videoer - dog heller ikke det modsatte.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9739
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:40

Spørgsmålet var, om søgemaskinerne i fremtiden vil gå helt udenom websites uden video. Og det kan jeg som sagt så godt som garantere dig aldrig sker.

Men på sørgsmålet om video allerede i dag er et vigtigt element i SEO, så er svaret et rungende JA! DEer er rigtig mange gode grunde til, at bruge video allerede i dag. Det har på mange punkter en ekstrem positiv effekt, men det vil være lidt for opfattende at gennemgå det her og nu. Og nu var tråden jo så også startet for at få afklaret et andet spørgsmål :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:56

Mikkel deMib Svendsen:
Spørgsmålet var, om søgemaskinerne i fremtiden vil gå helt udenom websites uden video. Og det kan jeg som sagt så godt som garantere dig aldrig sker.

Ja, jeg overså at indeksering var nævnt i overskriften.

Naturligvis vil de store søgemaskiner ikke afhold sig fra at indeksere websites uden video på.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:57

Tobias Uldall-Espersen:

Det er ikke fra pubben, men fra kontorfællesskabet... :-)

De samme mennesker vil nok kunne fortælle dig, at meta keywords er indgangen til Perleporten ;-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)