Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis tjeneste for en advokat

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

John - det er jvf din eget citering advokaten der har henvendt sig og ikke skønsmanden...

Jeg er enig med dig om fleksibilitet er vejen frem. Hvad jeg ikke bryder mig om er at andre skal diktere nogen hvad der er god stil eller ej. Det er i bund og grund stigs egen beslutning hvad hans tid er værd og hvor hans grænse for hjælpsomhed går.

Du laver jo også det valg hver dag - at sætte en grænse for din hjælpsomhed i og med at du jo også selv vælger kun at svare på tråde som du har lyst til.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie.
Har du hørt om en advokat som gør noget gratis?
Tror du advokaten ville bruge en time af sin egen tid, til at gøre noget for andre?

Jeg gør ting gratis, af egen fri vilje, men ingen skal diktere at jeg skal gøre noget gratis for dem, specielt ikke, når de selv tjener penge, for det jeg skal gøre gratis for dem.

Advokaten tjener penge på at gå rundt med syn og skøns mand. Det er hans klient, som betaler 2500+ i timen, for han gør rundt og så skal trådstarter gøre det gratis.

Der mener jeg filmen knækker.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi blir ikke enige her

Carl:
Har du hørt om en advokat som gør noget gratis?
Tror du advokaten ville bruge en time af sin egen tid, til at gøre noget for andre?
det har jo ikke en skid med advokaten at gøre  - det er der jo mener den kikser. Advokaten er ikke en modpart men arbejder for de to gamle ejere eller en af dem - for at få en syn og skønsforretning op. 

Det er ikke advokaten der nogensinde betaler Stig for at køre ekstra ind -. det er KUN de to gamle ejere der strides der kan betale for det

Hele misforståelsen ligger i, at tro at advokaten vil bruge nattetid eller gøre noget gratis - Han lægger ekstra pris på for alt ekstra han skal og han er ikke i virkeligheden del af sagen og har intet at vinde eller tabe - han er ikke en af dem der KAN vinde og tabe - det er de to tidligere ejere (en af dem) der gør det. Uanset om Stig ikke kan li advokater er det IKKE nogen sinde advokaten der skal dykke ned i egen lomme (og så kan det være retten der skal betale vidnegodtgørelse + omk hvis man gider det for sådan en strid) Kampen virker IKKE mod advokaten

At I er nogen der ikke vil dikteres noget har jeg forstået I siger, men fatter det slet ikke i en så enkelt sammenhæng - vi er bare meget forskellige i valget af kampe og brug/misbrug af juridik Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:

Har du hørt om en advokat som gør noget gratis?
Tror du advokaten ville bruge en time af sin egen tid, til at gøre noget for andre?



De findes altså - Advokater er egentlig også bare normale mennesker.
Der kører en ganske glimrende dokumentar på DR i øjeblikket - Du burde se den.
http://www.dr.dk/tv/se/retshjaelpen/

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hele misforståelsen ligger i, at tro at advokaten vil bruge nattetid eller gøre noget gratis - Han lægger ekstra pris på for alt ekstra han skal og han er ikke i virkeligheden del af sagen og har intet at vinde eller tabe - han er ikke en af dem der KAN vinde og tabe - det er de to tidligere ejere (en af dem) der gør det.

Advokaterne vinder altid. De skal nok få deres penge.

Det er nok rigtigt at vi ikke bliver enige Smile
Som de fleste andre, er jeg selvstændig og dvs at min tid, er det jeg skal tjene penge på og hvis jeg forære min tid gratis væk, har jeg ingen indtægt.

Men Cookie, Hvor langt ville du så gå?
Ville du også selv betale, hvis de skulle fjerne nogen ting fra væggene eller skulle fjerne dele af gulvet, for at syn og skønsmanden, kunne få et overblik?

Som de fleste andre, er jeg selvstændig og dvs at min tid, er det jeg skal tjene penge på og hvis jeg forære min tid gratis væk, har jeg ingen indtægt.

Når personen som så kræver at jeg giver den gratis væk, tjene 50 kr i minuttet, så mener jeg godt han også kan betale mig. En syn og skønsmand er heller ikke billig.

Samtidig er det ikke mig som har lagt sag an mod den anden og når man gør det, må man forvente at der er nogen udgifter.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:

Men Cookie, Hvor langt ville du så gå?
Ville du også selv betale, hvis de skulle fjerne nogen ting fra væggene eller skulle fjerne dele af gulvet, for at syn og skønsmanden, kunne få et overblik?

den kan jo køre langt - ville jeg rive væge ned - næh næppe . men ville jeg stille op til syns og skønsforretning ved at bruge et par timer og noget kørsel af hensyn til to tidligere ejere jeg ikke kendte JA absolut

Nu er bevis jo svært men jag kan sige at jeg i denne uge har svaret en der havde behov for, at jeg stillede op i midjylland (bor i KBH) fordi de blev krævet for stor reduktion af depositum i lejemål de havde overtaget - et år efter jeg/vi havde forladt det.

De ville bede mig fortælle hvordan det så ud da vi forlod det ved at sælge bygningen til den ny ejer (for at sandsynliggøre hvordan det så ud da de kom ind) -  ved retten i en by i midtjylland, og jeg svarede omg, at hvis jeg fik besked i god tid ville jeg gøre alt jeg kunne for at være til rådighed og sagde bare:

Send mig i så fald en togbillet  og jeg har ikke noget forhold til folkene og bad ikke op penge for at sidde nok 4-5 timer i tog frem og tilbage - og tænkte ikke meget over vidne godt-gørelse

Jeg forstår tid er penge og jeg har tid (og har man mon ikke det i en hverdag hvis man driver week-end natværtshus - vi har ikke hørt det var tiden der var et problem -det var det at blive bedt om uden penge)

Ind imellem må man reagere på konduite og hjælpe folk med at komme videre, og nu må jeg selv købe kaffen i 7/11 på stationen da togserveringen er lukket. Jeg har ikke tænkt mig at stikke deres advokat min kafferegning Smile

Det minder vel lidt om sagen og er vel lidt mere tid - men nu du spurgte - så ja - og den er 100% sand og aktuelt (hvis den kommer for retten)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Moral, hjælpsomhed mv er en ting. Der er vores grænser forskellige og tråden kan blive en never ending story.

Stigs udgangspunkt for tråden var ikke moral men juridisk ret. Det er to forskellige ting.

Det er lidt som når folk råber om det asociale i at internationale koncerner fører penge ud af landet (transfer-pricing) og de selvsamme mennesker i weekenden fiser ned over den tyske grænse for at handle til tyske priser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Send mig i så fald en togbillet

Du fik da transporten betalt, ikke engang det kan jeg få uden at skulle til at fortage en masse papir arbejde, hvis det enda kan lade sig gøre, fremfor at sende fakturaen til advokaten.

Om jeg moralsk afsporet er en helt anden diskussion, men jeg har nærmest kun mødt modstand fra "store" firmaer og offentlige instanser(praktisk talt er alle mine kunder super tilfredse)  derfor får jeg nok lidt "lir" på, at stikke kæppen i hjulet på en advokat. Jeg kan så sige at det er ikke begge parter der er glade for syns-skønsmanden praktisk talt gør jeg den ene en tjeneste:-)

vh Stig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stig

Din ret er at sige som du sagde: At du intet har med sagen at gøre.

Så må de pågældende få rettens akcept til at få åbnet.

Hvis du har oplevet anmodningen som arrogant, forstår jeg godt du agerer

som du gjorde.

Heldigvis har vi alle muligheden for at fortryde; den mulighed kunne du overveje...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Heldigvis har vi alle muligheden for at fortryde; den mulighed kunne du overveje...

 

Dejligt at der findes advokater med lune....Yes

 

En helt anden ting Jacob - hvad er juraen så i problemstillingen. Parterne er jo ikke nægtet adgang. Hvor i loven kan retten finde hjelm til at kræve adgang på et bestemt tidspunkt?

/Henrik

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)