Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis tjeneste for en advokat

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Mon Glistrup ville have brugt en time på at hjælpe dig med at samle stillere til et parti som han i grund og bund ikke har nogen interesse i.... Næppe.
Det tror jeg faktisk, men jeg respekterer at han ikke havde tid, da han skulle være panelmedlem i et folkemøde kl. 19.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

John - det fremgår af retsplejeloven at det er skønsmanden der fastsætter tidspunktet og melderne parterne hvornår denne foregår. Alene af den grund er advokatens henvendelse næsten upassende.  Hvis man ikke kan lide forholdene så må retten give en juridiske til Stig på at han har pligt til at åbne.

Alternativt må de betale omkostningerne, som er tilbudt. Der er ingen grund til at lade sig spise af med vidnegodtgørelse.

jeg tager ikke stilling til pris - jeg tager stilling til at man ikke får syn om aften nat i weekend i åbent disko - og skønsmanden har åbenbart ret til at bestemme tid og sted og hvad der er tilbudt i pris - er ikke spor klart.

Om det er nødvendigt med en pligtskrivelse til Stig om at holde åbent og så måske betale kørsel o.a. frem for ren videgodtgørelse - måske - men det var meget lettere med fleksibilitet. Det er da muligt der kommer en pligt om at skulle holde åbent og en betaling for det - og fint nok, bare for kompliceret til min smag 

Det virker som - jeg kan ikke lige advokater - det er jo skrevet ret klart af trådstarter - og det er der jo en del ikke kan - men det er de to gamle ejere det går ud over og JEG ville ha løst den ved at tage ind trods alt - smagssag.

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestemme tid i forhold til partnerne i retssagen. Ikke i forhold til Stig. Det ville stadigvaek vaere rigtigst at skoensmanden selv henvendte sig til Stig. Det kunne jo vaere at lokalet kunne beses en time eller to foer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som denne tråd udvikler sig, kan det meget vel afstedkomme min endegyldige afgang fra Amino. Mentaliteten blandt iværksættere og businessmen i almindelighed, hænger mig efterhånden langt ud af halsen. Javist, der er hæderlige undtagelser, men egoismen og grådigheden hos resten er sgu ikke til at holde ud.

Jeg melder mig hermed ud af debatten (og jeg kan ligefrem høre jubelen i baggrunden), men bevarer dog min profil sålænge jeg har mine beskedne sparepenge udlånt (rentefrit) til seriøse folk. De skulle jo gerne have muligheden for at kontakte mig ;-)

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke hvordan advokaten overhoved kan kræve adgang til dine lokaler. Er der nogen som kan svare mig på, med hvilken ret advokaten har det. Da det også giver udgifter for ham at åbne, må det være helt naturligt at advokaten betaler. Prøv dette tænkte eksempel. Du ejer en bil, som du har taget med til Spanien og lade den stå dernede. Nu ringer en advokat og kræver adgang til bilen. Vil du så gratis flyve til Spanien og køre bilen til Danmark? Jeg havde sagt til advokaten at, hvis han vil have adgang til lokalet, kan han gøre det inden for åbningstiden og at han lige som alle ande, skal betale intre. Derudover må han kun de ting som alm. Gæster må, så ingen adgang til køkken etc. Alternativt, kan han betale mig for at åbne på timebasis.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra retsplejeloven. Se specielt paragraf 300 stk. 3. Altså kan trådstarter kræve at advokaten betaler ham hans omkostninger dækket og det er forudbetaling. § 299. Retten kan efter begæring af en part pålægge tredjemand at forevise eller udlevere dokumenter, der er undergivet hans rådighed, og som har betydning for sagen, medmindre der derved vil fremkomme oplysning om forhold, som han ville være udelukket fra eller fritaget for at afgive forklaring om som vidne, jf. §§ 169-172. Stk. 2. Undlader tredjemand uden lovlig grund at efterkomme pålægget, finder bestemmelsen i § 178 tilsvarende anvendelse. § 300. En part, der fremsætter begæring om fremlæggelse af dokumenter i henhold til §§ 298 og 299, må angive de kendsgerninger, der skal bevises ved dokumenterne, samt de grunde, hvorpå han støtter, at modparten eller den opgivne tredjemand er i besiddelse af dokumenterne. Stk. 2. Bestemmelse om fremlæggelse af dokumenter træffes, efter at den, der har rådighed over dokumenterne, har haft lejlighed til at udtale sig. Stk. 3. Tredjemand kan kræve sine udgifter ved fremlæggelsen forudbetalt af parten eller kræve stillet sikkerhed for udgifternes betaling.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
Da det også giver udgifter for ham at åbne, må det være helt naturligt at advokaten betaler.
Hvis jeg overhovedet var i tvivl, så er jeg det ikke mere efter dette. Slut i dette forum. Carl, manden har jo INGEN udgifter på det!!! Det eneste det koster ham er lidt velvilje og smidighed.

Roger, over and OUT!!!

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Så transport frem og tilbage er gratis? Hvis han har et andet job, så skal han have fri. Så der er udgifter, uanset om man tror det eller ikke. Advokaten, sender jo bare regningen videre og har ganget med 10 inden.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl, vi lever i to vidt forskellige verdener.

Carl:
Så transport frem og tilbage er gratis?

Vor Herre bevares. Jeg landede en gang med de sene aftenfly i Karup og kom sidst ud. Ved udgangen stod en mand og så fortvivlet ud; den forudbestilte taxa var udeblevet. Hvad gør Hansen så, selv om han skal til Viborg? Han smutter selvfølgelig omkring Silkeborg, så manden kunne få sin nattesøvn og møde frisk dagen efter.

Nej, jeg lærer ALDRIG at forstå jer. ALDRIG!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Bestemme tid i forhold til partnerne i retssagen. Ikke i forhold til Stig. Det ville stadigvaek vaere rigtigst at skoensmanden selv henvendte sig til Stig. Det kunne jo vaere at lokalet kunne beses en time eller to foer.
det forklarer Stig jo at skønsmanden har gjort Må jeg citere Stig

citat trådstarter

Jeg får et brev fra en advokat der spørger om jeg vil åbne op en mandag kl 11.00 så partners advokater og syns-skønsmanden kan lave en vurdering p.g.a af en kommende retssag.

Jeg sagde jeg ikke gad at åbne, og de kunne komme mellem 20-05 torsdag-fredag-lørdag, da jeg ikke gider at gøre noget gratis for en advokat. citat slut

Og Carl er gået i juridisk selvsving som desværre er lidt typisk for en del herinde - en kamp hvor man slås på paragraffer - beviser  § xx siger og  § siger - Fra mig klart: Nej tak til den slags pjat for en småting som denne - sorry

Hvor vanskeligt var det at hjælpe med og åbne lokalerne i skønsmandens åbningstid til glæde for fremskridt i en konflikt mellem de tidligere ejere - - "spilde" 300 kr og lidt tid på det som voksent menneske?-

Den tid nogen her bruger på juridisk redegørelse er jo tosset i forhold til problemstørrelsen. Jeg føler også et vist - Aber doch - utroligt man kan ha tid til at bruge så megen tid på nogen juridik som jeg slet ikke ser som andet end let gennemført hjælpsomhed - mon ikke de fleste aminoer besidder den hjælpsomhed trods alt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)