Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis tjeneste for en advokat

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Idiot er et stærkt ord, som jeg aldrig kunne drømme om at bruge i en debat, men det gode, gamle 'stivstikker' vil jeg fastholde. jeg synes du er ufleksibel og lidet smidig i din hverdag. Herre Gud ... det er mandag klokken 11 og du tjener kun penge i natklubben torsdag, fredag og lørdag. Come oooon ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stig N:
Han ringer, jeg fortæller ham at de kan komme fra 20.00 tors-fre-lør, får at vide at skønsmanden arbejder ikke efter 16.00

Som jeg husker retsplejeloven er der syn- og skønsmanden som fastætter tidspunktet for synet og skønnet. Han arbejder til kl 16.00 og natklubejeren arbejder fra 20 - 05. For mig forekommer det mest rimelig at den som her har en timeløn på formentligt kr. 1000 -  udviser fleksibiliteten fremfor natklubejeren, som sagen rent faktisk kun er til gene for.

Enhver er herre over sin egen tid - og helt ærligt at Fjollert og andre synes de har tid til at give deres fritid væk fordi en dyrt betalt skønsmand ikke gider arbejde efter kl. 16.00 Det er jeres sag. Ligesom det er Stigs egen sag, hvad han bruger sin tid til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:22

Fjollert:

Idiot er et stærkt ord, som jeg aldrig kunne drømme om at bruge i en debat, men det gode, gamle 'stivstikker' vil jeg fastholde. jeg synes du er ufleksibel og lidet smidig i din hverdag. Herre Gud ... det er mandag klokken 11 og du tjener kun penge i natklubben torsdag, fredag og lørdag. Come oooon ;-)

Ja og jeg har arbejdet 50-60 timer fra torsdag til søndag morgen.

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 18:25

Stig du har sku aldrig arbejdet 50 timer på en uge :D Det ligner ikke dig hehehehe ;D

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:31

Fjollert:

Ændre det så noget for advokaten eller retten hvis han har andet arbejde ved siden af. ????

Der blev spurt ind til hvad der er af krav til ham ifgl. loven.

Normalt i retsager hvor du er vidne er det små beløb man får. Du kan se lidt her.

http://www.domstol.dk/oestrelandsret/raadgivning/pages/vidner.aspx

Om det også gælder dig ved jeg ikke. Men du får nok udbetalt efter de samme regler så hvis du ikke har store udgifter så må du nok bide i det sure æble og bruge lidt tid på det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Svar til de to (i skrivende stund) seneste debattører: I har slet ikke forstået det, vel? Det handler overhovedet ikke om "min kostbare fritid" og "timeløn" for den ene eller den anden. Det handler om "selvfølgelig hjælpsomhed".

Jeg får et komaklask af denne tråd. For mange år siden stod jeg på banegården i Århus en sen fredag eftermiddag for at samle underskrifter for Retsforbundet. Først kom folketingets daværende formand, H.P. Clausen. Da jeg spurgte om han vil give sin underskrift, så Retsforbundet kunne stille op til det næste valg, vrissede han: "Nej ... og stod det til mig, så blev spærregrænsen sat op til 5%".

10 minutter kom en forhutlet skikkelse ud fra ankomsthallen, slæbende på to enorme kufferter. Hans øjenlåg hang helt nede på kinderne og han så MEGET træt ud.

"Goddag, jeg samler underskrifter, så Retsforbundet kan stille op til næste folketingsvalg. Vil de være så venlig at hjælpe os"?

"Selvfølgelig", svarede hutlingen, stillede tunge kufferter og skrev under, hvorpå han, med en kraftanstrengelse, hankede op i sine kufferter og traskede videre. Det var Mogens Glistrup.

Tyg lidt på den, Stig!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Fjollert:
Det handler om "selvfølgelig hjælpsomhed".

Der er forskel på at man går lige forbi og skriver en krussedulle på en stillingsliste. Mon Glistrup ville have brugt en time på at hjælpe dig med at samle stillere til et parti som han i grund og bund ikke har nogen interesse i.... Næppe.

Her gælder hjælpsomheden  kun en vej? Hvorfor kan skønsmanden ikke være den hjælpsomme og rette sig ind efter forholdene?

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:47

Præcis, jeg ser advokaten/skønsmanden som H.P Clausen, jeg siger de kan komme efter 20.00 men der er de for fine til at arbejde, jeg ender som Glistrup og en arbejdsuge på 100 timer.

Godt vi enige :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47138
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

Henrik Koudahl:
Her gælder hjælpsomheden  kun en vej? Hvorfor kan skønsmanden ikke være den hjælpsomme og rette sig ind efter forholdene?

2 årsager

1: Skønsmanden er ikke modpart til trådsstarter  - han står mellem to tidligere ejere og skal løse en konflikt dér og det er de to tidligere ejere der bliver nødlidende ved den manglende hjælpsomhed - ikke skønsmanden.

2: Man får ret sjældent en advokat/skønsmand til at skulle ud på skøn mellem to parter -  på et åbent værtshus mellem kl 20 aften og kl 05 morgen en fredag, lørdag eller søndag

Havde det været de to involverede tidligere ejere, så er det da klart at DE skulle stille op når det passede for DE har behov for at det går hurtigt ville jeg tro, men forventning om at skønsmanden skulle gøre det er nok lidt virklighedsfjernt tror jeg

Det er muligt det er helt tosset at ha et skøn hvis alt er ændret, men stadigt - herregud så slemt er det vel ikke at skulle køre ind - for at hjælpe de to tidligere ejere med at komme videre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Cookie - John Hannover:
Skønsmanden er ikke modpart til trådsstarter  - han står mellem to tidligere ejere og skal løse en konflikt der og det er DEM der bliver nødlidende ved den manglende hjælpsomhed - ikke skønsmanden.

John - det fremgår af retsplejeloven at det er skønsmanden der fastsætter tidspunktet og melderne parterne hvornår denne foregår. Alene af den grund er advokatens henvendelse næsten upassende.  Hvis man ikke kan lide forholdene så må retten give en juridiske til Stig på at han har pligt til at åbne.

Alternativt må de betale omkostningerne, som er tilbudt. Der er ingen grund til at lade sig spise af med vidnegodtgørelse.

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)