Nu er der jo mange fisk i vandet i den branche (som i så mange andre brancher). Men hvis du vil have noget seriøs sparring ind så vil jeg nok kigge efter nogle med en kandidatgrad og en del af uddannelsen indeholder fag om organisation eller med en Master inden for organisation. Så er du helt sikker på at de ihvertfald har tilbragt tid nok med studier til at de burde vide en hel del om emnet. Derudover skal de så gerne kunne dokumentere noget erfaring med LEAN. Af egen erfaring kan jeg fortælle at som statskundskabsstuderende skal man høvle en hulens masse organisationsteori igennem. Altså er det ikke nødvendigvis en sælger med et 6 timers kursus du skal efterspørge hvis du står og skal bruge en organisationskonsulent ;) |
Hej,
Jeg fik øje på en annonce i Børsen i denne uge: Lean Manager Uddannelse. Annoncen opfordrede til at "Læs mere om Lean kurser og uddannelser på www.dieu.dk/lean", derfor besluttede jeg mig for at gøre det.
Her finder man bl.a. et kursus, der hedder "Lean ledelse i servicevirksomheder", som består af hele 2 kursusdage/16 undervisningstimer og hvor "Der kræves ikke forudgående kendskab til Lean metoden". Nååå... så kan vi allesammen blive uddannet Lean Managers senest på onsdag.
Helt ærlig, vil jeg være fuldstændig idiot at hyre nogen der kalder sig for "uddannet Lean Manager" efter denne model!