Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frihed - Ja, og hva' så?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dejligt at du vil dele dine tanker med os; den slax er der for lidt af på Amino.

Rigdom ... penge nok ... jeg ransager min hjerne for at huske en historie, men den ligger for langt tilbage. Forhåbentlig er pointen bevaret:

En stinkende rig nforretningsmand er en uge på Maldiverne. Han møder en indfødt, der ligger henslængt i skyggen af en palme. han dpørger hvorfor han ikke arbejder.

"Arbejde? Hvad er det?"

"Jammmn, sådan noget med at udføre noget og få penge for det".

"Og hvad skulle jeg så bruge de penge til?"

"Så kunne du flytte til en dejlig sydhavsø, ligge under en palme og skubbe en båd i vandet og fiske til føden en gang i mellem".

"Jamen det er jo det jeg gør allerede og har gjort hele mit liv"!

"Øhhh..."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Sue:
Der er da intet falsk idyl over at have andre fokusområder i sit liv (eks. sine børn, sit hjem, sine hobbyer eller andet) end pengene i sig selv. Man kan da sagtens være lykkelig uden at være rig - jeg kan simpelthen ikke forstå din sort/hvide tilgang til det at være i arbejde kontra arbejdsløs...
den er slet ikke sort hvid - men du vil nu nok opleve, at de fleste, måske modsat dig .- gerne vil ha penge til det daglige, og det er desværre ikke let for en arbejdsløs - men jeg siger jo ikke, at en arbejdsløs ikke kan finde lykke

Sue:
Der er mange der har det ok med at være på kontanthjælp
Det er så i bund og grund ikke så godt, for et samfund - dansk eller et hvilket som helst andet - baserer sig jo på at der udføres arbejde og deraf udledes skat som kan betale for de som er arbejdsløse eller på anden måde ikke tjener penge. Jeg mener ikke man skal ha det skidt med at være på kontanthjælp sådan i det daglige - det kan være uforskyldt, men ligefrem ha det godt med at samfundet klarer ens hverdag, tror jeg ikke er godt

Det er fint nok at du KAN leve lige så lykkeligt som flaskesamler og på kontanthjælp som du vil gøre når din drøm går i opfyldelse (og det er vi vel enige om er en drivkraft for dig), men jeg synes nok du overdriver lykken ved at mangle penge ret kraftigt. Jeg har intet problem med at du kan være lykkelig og evt skabe en tilværelse for dig, din mand og de to små uden penge af betydning, men generelt betyder penge nu faktisk en del i det helt almindelige Danmark, og jeg TROR også det vil få en vis betydning for dit liv og dine valg.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fjollert. 

Det er vidst denne du leder efter:

http://bemorewithless.com/the-story-of-the-mexican-fisherman/

Super inspirerende historie. Det som det i bund og grund handler om, er ens ambitions niveau. Der er nogle mennesker, som gerne vil ud og bevise nogle ting overfor andre og sig selv. Andre har det godt med, at være i en tryg og afslappet situation. Det er super der er begge slags mennesker i verden. 

Mvh.

Anders

Ps. Har flere inspirerende historier på min blog hvis nogen af jer er interesseret: http://www.andershasselstrom.com/inspirational-stories/

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:55

Cookie - John Hannover:
Det er så i bund og grund ikke så godt, for et samfund - dansk eller et hvilket som helst andet - baserer sig jo på at der udføres arbejde og deraf udledes skat som kan betale for de som er arbejdsløse eller på anden måde ikke tjener penge.

Det må da egentligt være op til den enkelte hvad der er OK og ikke OK. Et samfund skal ikke fortælle mig hvad der er rigtig og forkert. Jeg vil da blæse på at folk der har et job føler sig som et bedre mennesker end mig, fordi de betaler min kontanthjælp. En dag er det måske dem selv der sidder tilbage og er blevet fyrret pga. nedskæringer, deres ægtefælle er død af en prop og livet sutter for hårdt... de selv samme som få år tilbage virkelig ikke synes at det var i orden at være på kontanthjælp og det var i øvrigt kun dovne, ugidelige mennesker der ikke gad arbejde!!! Hvad gør de så? Nu er de både gamle og ulykkelige... men er afhængige af at samfundet støtter op om deres liv, som de har betalt til så længe.... det er sku deres ret. Det er meget sølle mennesker der er et sted i deres liv hvor de kun beskæftiger sig med hvad andre foretager sig i stedet for at kigge indad og beskæftige sig med sit eget liv, gøren og laden. Det kan godt være at du selv synes at samfundet er båret af hårdtarbejdende mennesker der betaler sin skat, men jeg synes at samfundet burde kunne klare at rumme alle slags mennesker.

Der er rigtig mange ting i det du skriver her som jeg slet ikke har sagt... jeg har ikke sagt at jeg er mere lykkelig uden penge eller med eller uden penge, blot at penge ikke er vejen til lykke. Jeg skriver heller ikke at det er lykken i sig selv at mangle penge som du skriver således:

Cookie - John Hannover:
men jeg synes nok du overdriver lykken ved at mangle penge ret kraftigt.

Jeg har penge nok - nok til det vi behøver som familie. det er ikke ensbetydende med at jeg har rigeligt i banken osv. Men jeg mangler intet... 

Det jeg forsøger at sige og som jeg tror du mistolker er at man skal ikke per definition tro at penge = lykke. 

Du har fuldstændig ret i at penge betyder rigtig meget for rigtig mange... desværre. Lige netop pga. at mennesker har mistet fokus på det der er vigtigst i livet... det der er vigtigere end store biler, store huse, store bøffer... familien.

Hvor mange iværksættere / rige, tror du ikke har haft et problematisk ægteskab pga. mandens/konens øgede fokus på at tjene pengene... at arbejde 70 timer om ugen???

Hvor mange børn vil du tro synes det er rart at høre sætningen fra deres mor eller far " gå nu væk - har ikke tid lige nu"?

Er det pengene værd at se et ulykkeligt barn!!!!???

Nej - penge KAN købe lykke - lykkelige stunder og sjove oplevelser. Derfor vil jeg blot sige at jeg ikke bryder mig om den holdning at folk med penge generelt er gladere end folk uden. Det er mere måden man håndterer sine penge. 

Og nej John, jeg var ikke en lykkelig flaskesamler - jeg var lykkelig, og samlede flasker! 

Mvh Sue

P.s.

Samfundet klarer bestemt ikke min hverdag som du skriver... jeg klarer min egen hverdag og samfundet som betaler min kontanthjælp, er det samfund jeg selv før betalte skat til, og som nu må punge ud som tak for lån. Jeg har INTET imod at betale skat, det er bare ikke der mit fokus ligger - det ligger i min familie, og så ER jeg jo godt på vej ud på arbejdsmarkedet som selvstændig, men vælger stadig ikke at se ned på kontanthjælpsmodtagere af den grund. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sue:
Jeg har INTET imod at betale skat, det er bare ikke der mit fokus ligger - det ligger i min familie, og så ER jeg jo godt på vej ud på arbejdsmarkedet som selvstændig, men vælger stadig ikke at se ned på kontanthjælpsmodtagere af den grund. 
jeg ser ikke ned på kontanthjælpsmodtagere siger bare, at du nok kører for langt når du skriver

Sue:
Jeg vil da blæse på at folk der har et job føler sig som et bedre mennesker end mig, fordi de betaler min kontanthjælp

Jeg føler mig ikke spor bedre, men jeg tror ikke det i sig selv er lykken at være på kontanthjælp   og har intet skrevet om at jeg ser ned på folk på kontanthjælp. Jeg tror bare de fleste vil indse, at det ikke er løsningen for samfundet, hvis de som er på det føler sig helt ligeglade med det. Det er derfor, at kontanthjælp betyder færre penge og vel overordnet set betyder at folk vil slås lidt for at komme væk fra det.

Hvis man er helt ligeglad og godt tilfreds på kontanthjælp, vil det nok betyde endnu flere på kontanthjælp og pengene til det kan jo kun komme fra andre i samfundet. Du er alt for sårbar og tror det er hak til dig fordi du er på kontanthjælp åbenbart.

Herregud - du arbejder som besat for at skabe dit nye selskab medens du faktisk betales på kontanthjælp som jeg forstår dig - og godt gået, og der er ikke EN der har kritiseret dig endnu - men bild ikke de -der endnu ikke er på kontanthjælp - at det er lige så lykkeligt. Penge er desværre en del af lykken for de fleste

Et samfund med bar lykkelige retfærdige kontanthjælpsmodtagere vil nok ikke overleve trods alt - helt lige så lidt som et der ikke hjælper de dårligst stillede

god vind i alle fald

vh

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 22:46

Der kom da hurtigt gang i denne tråd. Det var da dejligt!

- En af de ting, som er gået op for mig nu, er, at der er forskel på frihed og fritid. Det havde jeg ikke tænkt på før. De sidste par uger har jeg kun haft fritid, hvor jeg i hvert fald ikke får noget produktivt lavet, og dermed føler mig mere doven end nogensinde før.

Jeg tror, at jeg skal til at strukturere min hverdag, så der kommer lidt mere styr på, hvornår der er arbejdstid, og hvornår der er fritid. Dog stadig med frihed i begge henseende, så der er frihed til at arbejde hvor jeg vil eksempelvis. 

Fantastiske indspark indtil videre Skype-Wink

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
kontanthjælp betyder færre penge og vel overordnet set betyder at folk vil slås lidt for at komme væk fra det.

Der er rigtig mange der ikke kan komme ud af kontanthjælpen fordi de har begrænsninger psykisk eller fysisk, og så er der dem som sender 100 ansøgninger om ugen som af en eller anden grund heller ikke kan få et job! Jeg har alle tider fået de jobs jeg ville have, og været selvstændig flere gange end de fleste... netop fordi jeg ikke bare sidder og dovner den af. Men jeg bestemmer fuldstændigt selv hvor jer er i mit liv. Det er der mange der ikke gør, og de skal have den støtte de har ret til.. om det så kræver at de får betalt af staten resten af deres liv.

Cookie - John Hannover:
Hvis man er helt ligeglad og godt tilfreds på kontanthjælp, vil det nok betyde endnu flere på kontanthjælp og pengene til det kan jo kun komme fra andre i samfundet.

Ja og hvad så hvis pengene kommer fra andre i samfundet???? Er det ikke lige netop det syn på mennesker du beskriver der der er nedladende?

Lige nu arbejder du - det gør du måske ikke om et år! Skal du så ikke have støtte af samfundet ligesom andre får nu?

Cookie - John Hannover:
Du er alt for sårbar og tror det er hak til dig fordi du er på kontanthjælp åbenbart.

Lad nu være John... hvis jeg var sårbar, skrev jeg sku da ikke åbent om at jeg har været på kontanthjælp. Det er INGEN skam... det er en menneskeret!!!!

"Med lov skal man land bygge"

Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:01

Hej Sander, 

Jeg kan samtidig anbefale dig at læse bogen: "Living Your Best Your Ever" fra Darren Hardy. Den kan hjælpe dig til at finde ud af, hvad du godt kunne tænke dig at opnå i stedet for at kede dig :)

Mvh.

Anders

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:

"Med lov skal man land bygge"

Du vælger bare at se det her som du gør med næste alt - et angreb på dig. Det handler sgu da ikke om for eller imod ret til kontanthjælp eller se ned på, men trådstarter spørger om noget helt andet - Om det er mystisk at han ikke føler lykken nødvendigvis ved den frihed selvstændigheder giver - læs

en lille snak eller diskussion, om frihed egentlig er den absolutte rigdom/lykke. Jeg ved ikke om nogle af jer andre har prøvet at være uafhængig af at arbejde, måske inden i sprang ud som iværksættere, og som eventuelt også har prøvet den der tomhed, eller hvad man skal kalde det. 

Du kigger på SUS hver gang og tænker, DET her er et angreb på kontanthjælp. Jeg erkender - jeg fatter dig slet ikke ikke. Du har en trådstarter der vil vide om friheden ved selvstændighed er universal eller om andre kender tomheden og ikke nødvendigvis finder lykke i selvstændighed - ikke om kontant hjælp skal afskaffes eller fremmes. Lad det være mit sidste svar her, vi taler så totalt forbi hinanden.

vh

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

John i stedet for at blive så sur og sige at jeg tager det personligt osv. Så udsprang min kommentar udfra nogle sætninger du skrev samtidigt med at jeg skrev til trådstarter om mit synspunkt.
Hvis jeg ikke må kommentere dine udsagn uden at du farer sådan op så lader jeg da være. Personligt synes jeg også at denne dialog er vigtig for trådstarter da fritid og frihed også hænger sammen med hvordan man anskuer tingene.

God nat til jer.

:-)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)