du må da modsige alt det du vil, og så også selv tåle det - og jeg er totalt uenig i, at fast job og god indtægt eller - selvstændig og god indtægt slet ikke har nogen betydning for tilfredshed. Du kan givet få Liberal aliance med på at kontant hjælp er alt rigelig men jeg vil fastholde, at det er ganske vanskeligt som det er, at holde en familie igang med en eller to på kontanthjælp og at det påvirker lykke/tilfredshed. Derfor mit svar til trådstarter om, at det er helt naturligt han kan føle en tomhed ved det han håbede var friheden ved at være selvstændig, hvis ikke det fænger. Vi er så forskellige - nogen elsker friheden og selvstændigheden som herre i eget hus og virksomhed og tager risikoen, andre elsker sikkerhed og fast arbejde og ingen af dem er mystiske af den grund. Kontanthjælps modtagere ser jeg ikke ned på, men jeg opfatter det ikke som en ideel situation og tror ikke ret mangekontant hjælps modtagere i længere tid er lykkelig ved det. De der tror det, er faktisk generelt de som så mener man skal nedsætte hjælpen eller øge kravene væsentligt, og der finder du ikke mig overordnet set (allerede i dag kan kontanthjælpsmodtagere vel sættes til at yde selv for det) god nat du vh |
Hej Anders,
Yes! Lige netopHasselstrom:Det er vidst denne du leder efter:
http://bemorewithless.com/the-story-of-the-mexican-fisherman/