Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frihed - Ja, og hva' så?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Hvis jeg ikke må kommentere dine udsagn uden at du farer sådan op så lader jeg da være.
du må da modsige alt det du vil, og så også selv tåle det - og jeg er totalt uenig i, at fast job og god indtægt eller - selvstændig og god indtægt slet ikke har nogen betydning for tilfredshed. Du kan givet få Liberal aliance med på at kontant hjælp er alt rigelig men jeg vil fastholde, at det er ganske vanskeligt som det er, at holde en familie igang med en eller to på kontanthjælp og at det påvirker lykke/tilfredshed. Derfor mit svar til trådstarter om, at det er helt naturligt han kan føle en tomhed ved det han håbede var friheden ved at være selvstændig, hvis ikke det fænger.

Vi er så forskellige - nogen elsker friheden og selvstændigheden som herre i eget hus og virksomhed og tager risikoen, andre elsker sikkerhed og fast arbejde og ingen af dem er mystiske af den grund.

Kontanthjælps modtagere ser jeg ikke ned på, men jeg opfatter det ikke som en ideel situation og tror ikke ret mangekontant hjælps modtagere i længere tid er lykkelig ved det. De der tror det, er faktisk generelt de som så mener man skal nedsætte hjælpen eller øge kravene væsentligt, og der finder du ikke mig overordnet set Big Smile  

(allerede i dag kan kontanthjælpsmodtagere vel sættes til at yde selv for det)

god nat du  vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:19
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 08:09

Cookie - John Hannover:
Du kan givet få Liberal aliance med på at kontant hjælp er alt rigelig men jeg vil fastholde, at det er ganske vanskeligt som det er, at holde en familie igang med en eller to på kontanthjælp og at det påvirker lykke/tilfredshed.

Det er vi helt enige i - kontanthjælpen er alt for lav! Big Smile Men der er rigtig mange der har lært at leve med meget få udgifter, og det kan godt være at de er ulykkelige over deres økonomiske situation, men det gør dem ikke til ulykkelige i deres samliv etc.

Cookie - John Hannover:
Vi er så forskellige - nogen elsker friheden og selvstændigheden som herre i eget hus og virksomhed og tager risikoen, andre elsker sikkerhed og fast arbejde og ingen af dem er mystiske af den grund.

Helt enig igen... du mangler bare lige at der er så mange andre samfunds grupper end lønmodtagere og iværksættere og som der vælger frihed på en anden måde end den økonomiske gevinst... en kontanthjælp der kan give dem en lille smule at leve for, for så at kunne rumme alt andet livet bringer. Og så er der hjemløse der hverken får kontanthjælp eller er lønmodtagere...

Cookie - John Hannover:
Kontanthjælps modtagere ser jeg ikke ned på, men jeg opfatter det ikke som en ideel situation og tror ikke ret mangekontant hjælps modtagere i længere tid er lykkelig ved det.

At du ikke opfatter kontanthjælp som en ideel situation kan jeg godt forstå, for det er det samfundet vil have at vi ikke skal synes. Hvis folk ikke ønsker at være på kontanthjælp så finder de nok et eller andet alternativ! De der er tilbage og som ikke magter at have et job, som er syge og som ikke ØNSKER at komme ud af kontant hjælpen kan jo være dem der er helt tilfredse  med beløbets størrelse og/eller får det til at fungere alligevel. Lad dem blive hjemme... så skal dem der VIL arbejde, nok komme igang før eller siden. 

Frihed for mig personligt er når jeg føler at jeg udretter det jeg har lyst til og ikke det andre vil have mig til at udrette. Frihed for mig er når jeg ved at min familie ikke mangler noget, men hvor fokus er på det mentale plan, altså - dør man ikke af at mangle noget hvis det ikke er mad, tøj og omsorg.

Til trådstarter - fritid som du nok mere oplever i en "sommerferie", vil nok for mange afføde en træg holdning i og med at man ikke er HELT fri... man ved bare at man skal starte igen om få uger, så mon ikke det spiller en rolle, at der ikke er ubegrænset frihed i fritiden, til at gøre det man vil? 

Når jeg har et par enkelte timer i døgnet hvor børnene ikke laver ulykker eller jeg arbejder, så bliver jeg fuldstændig rastløs... kan slet ikke håndtere at ikke lave noget. Det er nok mere et spørgsmål om personlighed end tolkning, for jeg kunne sjældent drømme om at ligge og se tv serier eller sove. 

MVH Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 08:10
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:31

Sue:
De der er tilbage og som ikke magter at have et job, som er syge og som ikke ØNSKER at komme ud af kontant hjælpen kan jo være dem der er helt tilfredse  med beløbets størrelse og/eller får det til at fungere alligevel. Lad dem blive hjemme... så skal dem der VIL arbejde, nok komme igang før eller siden.
.

Kontanthjælp/ og anden hjælp er absolut ikke til folk som ikke ØNSKER at lave noget, det er til folk som ufrivilligt er kommet i uføre.

Hvis man i en periode foretrækker at leve anderledes ( uden job), som jeg bla. selv har gjort i en årrække, må det være for egen regning.

Ellers er frihed heldigvis meget individuelt, og nogle har rigeligt med andre interesser end job til at få tiden til at gå, mens andre søger fællesskabet på arbejdspladsen.

Penge i sig selv gør dig ikke lykkelig, men det er unægtelig noget lettere at udleve diverse drømme med lidt penge på lommen.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)