Jeg tænker lidt, ville man kunne "betale" de 50.000 til APS og lade dem blive stående på den konto som de nu pt. står på eller skal de flyttes rundt for at det kan bruges?
du kan sagtens bruge dem direkte fra den bankkonto de står på oprindeligt - det er helt ligemeget - det afgørende er at du bruger dem på noget af værdi
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
lad os sige jeg har 50.000kr stående på konto 1 i banken, kan de penge blive stående der hele tiden, eller skal jeg overføre de penge (50.000kr) til nogen for at oprette APS, eller skal jeg bare bevise/låse de penge fast i firmaet, men at de så stadig kan blive stående på konto 1 eller skal de flyttes til f.eks. konto 2?
aha - nej du skal for at gøre det let kontakte en revisor eller advokat som har en klient konto og står for stiftelsen., Pengene skal ind på den klient konto. Du KAN måske få din bank til at bekræfte det, men vi taler om ca 3000 kr i stiftelse og du får vedtægter og alt udabejdet i den pris, så tag kontakt til en der kan stifte - alle advokater og de fleste revisorer kan klare den sag let
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Når de penge så er sat ind på en klient konto får jeg så dem "tilbage" og kan smide tilbage på f.eks. konto 1, det er det jeg hentyder lidt til, hvis jeg tager 50000 kr fra en opsparing, vil jeg så kunne sætte de penge tilbage på den opsparing når firmaet er oprettet?
Eller er vi så igen ude i det med privat/erhvervskonto? - Men så tænker jeg lidt for mig selv nu, de penge skal jo selvfølgelig blive i firmaet, men så er vi som jeg nævner ude i at hvis jeg vil have dem "tilbage" så skal jeg have privat konto som firma konto, så jeg læser lige den artikel du linkede til inden jeg tænker mere over det. :)
du sætter 50 t ind på advokatens/´revisors klient konto så han kan bekræfte de findes. Herefter bliver de i dit ApS - hvilken konto de står på i dit aps er ligemeget men i det sekund du har et selskab er det helt slut med at blande privat konto og selskab