Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

51 webshops har allerede tilmeldt sig! Nyt GRATIS holdningmærke! Skal din webshop være med?

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 17:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

onlineBRAND:

Hvis jeres logo ikke peger på, sådan en side her: http://handeldansk.dk/cert?id=4409ea651c3766cfc75dee830771abbe - er det sat forkert op, og forbrugeren, finder på den måde aldrig ud af hvad mærket står for, så budskabet går tabt. Jeg kan forstille mig det er de første 21 tilmeldinger der fik logoer tilsendt manuelt, hvor dette budskab ikke er nået ud :)

Vi har nemlig kodet det så smart at det styres som f.eks. "youtube" indlejring, hvor man kopiere en lille stump kode, der indholder logo og link til certifikatside. Sådan forbrugeren kan trykke på siden, og se at det din virksomhed reelt set har tilmeldt sig!

Vh Daniel

Så langt er jeg med. Kan godt selv sætte et logo ind der åbner den nye side, skal bare have et logo der er lidt større end det det er nu.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 19:28 | Låst

Hej Mads,

Det var nu ikke minded på dig, bare generelt :)

Kender du den pixelstørrelse du skal bruge? Og farve?

Vh

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:45 | Låst

Jeg forstår det muligvis ikke helt.
Er min virksomhed ikke "dansk nok" når jeg køre mine vare fra udenlandske producenter og sælger herhjemme?
Jeg betaler al moms og skatter i danmark 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 22:20 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David,

Hvis du læser vores betingelser: http://handeldansk.dk/service

Så kan du se at vi ikke er et certificeret mærke, vi stille dog en række krav man skal opfylde, og ved at accepterer vores betingelser, sådan du kan få adgang til logo, skal du aktivt krydse af at din virksomhed overholder vores handelsbetingelser:

Hvem kvalificerer sig til Handel Dansk mærket?

Opfylder din virksomhed følgende krav, kan I frit benytte Handel Dansk mærket:

1. Virksomheden har Dansk CVR nummer.
2. Virksomheden er fysisk placeret i Danmark.
3. Over 80% af de ansatte, er ansatte i Danmark.
4. Virksomheden betaler skat i Danmark af hele virksomhedens overskud.

Er du i tvivl om du må benytte Handel Dansk mærket, anbefaler vi som udgangspunkt at du lader være. Du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Det er selvfølgelig ok at importere varer til Danmark. Hertil også at få produceret varer i udlandet, så længe de 4 ovenstående krav er overholdt.

Handel Dansk, forbeholder sig ret til at tilbagetrække ”rettigheden” til at benytte Handel Dansk mærket, på et hvilket som helst domæne. Hvis vi finder virksomheden utroværdig, i forhold til Handel Dansk retningslinier.

Hvordan sikrer vi mærkets troværdighed?

Som udgangspunkt er det gratis at benytte Handel Dansk mærket, og der er ingen administrative ressourcer sat af til at håndhæve vores betingelser.

Vi afhænger derfor 100% af dig som forbruger. Støder du på Handel Dansk mærket, på en webshop, hvor du mistænker snyd. Skal du blot informere os. Vi har nemlig copyrightlogoet. Misbrug, af mærket er en alvorlig sag, da det miskrediterer alle de virksomheder som rent faktisk overholder retningslinierne og samtidig underminerer logoets brandværdi. Derfor vil misbrugere blive retsforfulgt.

Dette mærke er vores alle sammens mærke, et mærke, der sender et stærkt politisk signal om, at dem der skilter med det, bidrager til velfærdsDanmark, som vi har kendt det i mange år, ved at skaffe danske arbejdspladser, betale dansk skat og moms. Derfor sikrer vi os imod snyd, ved hjælp af den almindelige forbruger samt pressen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:57 | Låst

onlineBRAND:

4. Virksomheden betaler skat i Danmark af hele virksomhedens overskud.

Nu er det ik for at ødelægge tråden eller tiltaget, men hvordan i alverden vil du tjekke ovenstående? Jeg kan nævne adskillige danske firmaer, som kan leve op til de første 3 punkter, men som ik kan leve op til ovenstående, og hvor det kræver mange timers detektivarbejde, at finde ud af, hvordan tingene forholder sig angående punkt 4, hvis det overhovedet er muligt...

Er det ik lige lovlig overambitiøs at sælge mærket på noget, som man mange sager slet ik kan stå indefor?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:26 | Låst

Hej Daniel.

Fedt initiativ Yes Jeg kan godt bruge Jeres logo på mine sider.

Dbh
Michael Haahr

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 12:13 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fashion-seller,

Jeg kan godt forså du stiller spørgsmålstegn ved dette, men håber du forstår, det ikke er et certificeret mærke!

Det er holdningsmærke... Der siger: "Vi er stolte af at bidrage til Danmark".

Benytter en virksomhed, logoet, er der et link der peger på en "certifikatside", som giver brugeren mulighed for at "anmelde" virksomheden, hvis de ikke overholder reglerne.

- Det er svært at sætte spørgsmålstegn ved en holdnings troværdighed. Hvis en udenlandsk webshop prøver at misbruge mærket, er de jo selv med til at kommunikere vores holdningen, så det svare jo til at skyde sig selv i foden. Og der er vores bedste værn, pressen og forbrugerne, for vi har jo heldigvis facebook, og andre sociale medier, hvor den salgs hurtigt bliver til en shitstorm. 

Vores mål er at få logoet ud på flest mulige hjemmesider. Sådan forbrugerne bliver mere opmærksomme på problematikken. Og hvis dem der snyder vil hjælpe til, well..Igen så er formålet ikke at lave et "certificeret" mærke, men et holdningsmærke, så vi får forbrugernes øje op for problematikkerne der er opstået i kølvandet på internationalisering e-handel.

Vh Daniel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:01 | Låst

onlineBRAND:

Jeg kan godt forså du stiller spørgsmålstegn ved dette, men håber du forstår, det ikke er et certificeret mærke!

Det er holdningsmærke... Der siger: "Vi er stolte af at bidrage til Danmark".

Benytter en virksomhed, logoet, er der et link der peger på en "certifikatside", som giver brugeren mulighed for at "anmelde" virksomheden, hvis de ikke overholder reglerne.

- Det er svært at sætte spørgsmålstegn ved en holdnings troværdighed. Hvis en udenlandsk webshop prøver at misbruge mærket, er de jo selv med til at kommunikere vores holdningen, så det svare jo til at skyde sig selv i foden. Og der er vores bedste værn, pressen og forbrugerne, for vi har jo heldigvis facebook, og andre sociale medier, hvor den salgs hurtigt bliver til en shitstorm. 

Vores mål er at få logoet ud på flest mulige hjemmesider. Sådan forbrugerne bliver mere opmærksomme på problematikken. Og hvis dem der snyder vil hjælpe til, well..Igen så er formålet ikke at lave et "certificeret" mærke, men et holdningsmærke, så vi får forbrugernes øje op for problematikkerne der er opstået i kølvandet på internationalisering e-handel.

Men hvis man slår på disse parametre, for derefter at fralægge sig ansvaret, så fejler mærket vel allerede i sin start. Nettet er fyldt med webshops, og jeg tvivler på, at I har ressourcerne til at håndterer sager, hvor udenlandske firmaer anvender mærker, især hvis de kommer fra østen. Ergo udhules mærkets virkning. Just a tip...

Og ja pressen mm er ik meget værd, når det gælder f.eks fake Kina shops, som sælger noget. Det eneste det bevirker er, at I hjælper med at booste deres placering i Google ved at nævne dem mange steder. Dvs der er faktisk en direkte fordel ved at misbruge mærket, sorry to say!

Når punkterne ligeledes fremgår tydeligt på jeres forside, så er det vel problematisk, når selv kæmpe danske brands, kan benytte dem, selvom de ik kan overholde punkt 4. Prøv evt at læse dette.

Der findes så mange mærkninger efterhånden, at ingen kan overskue det, og hvis signalværdien ik er klar og tydelig, så drukner man blot i mængden... 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 10:04 | Låst

Jeg kan sagtens forstå din kritik, vi er selv bevidste omkring den problematik, at med mindre der falder en dom i en retssag om skattely, så har vi ikke en særlig stærk sag overfor en større dansk virksomhed, der misbruger mærket, men vi håber dog stadig at "truslen" om en meget negativ presseomtale, for de større virksomheder, vil være nok til de ikke benytter mærket. Mht. de små kinesiske webshops, der er i forvejen er så ringe lavet, tror jeg misbrug af mærket, vil øge de besøgendes opmærksomhed yderligerer..

Tak for linket til nyheden, det er lige den slags der skal ligge links til på www.handeldansk.dk

For det er jo en af de væsentligste grunde til vi startede det op.

Og uanset om mærket fejler eller ej, så har vi i denne uge, skabt debat og øget fokus på problematikken, hvilket er hele målet :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:12 | Låst

onlineBRAND:
så har vi ikke en særlig stærk sag overfor en større dansk virksomhed, der misbruger mærket,

Wink I "vælger" vel også selv hvem I vil have liggende på jeres side?

Så en virksomhed der misbruger mærket, og også uden en endelig dom, kan vel af jer bortfjernes???

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)