Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sun Microsystems til undervisningssoftware?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at undersøge, hvilken type software, jeg skal bruge i vores kommende undervisningslokale, hvor der skal være ca. 12 arbejdspladser/undervisningsPC-ere, og har i den forbindelse talt med SUN. De har nogle ret attraktive tilbud, men jeg har ingen erfaringer med dem og deres partnere. Så hvis du har erfaringer med Sun Microsystems, vil jeg meget gerne høre om det.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:15

Hej Anette..

Jeg går ud fra at det er regnskabssoftware du skal lave undervisning i, og tror at du skyder over målet med sun hardware evt. ret mig hvis jeg tager fejl med min antagelse.

evt. fang HP for et godt tilbud kan godt hjælpe dig der...

vh

Brian 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:46

Hej Brian

Ja, det er primært en 4-5 forskellige regnskabsprogrammer, officepakke og internet, kursisterne skal bruge. Men jeg skal finde en løsning som er bedre end vores nuværende (selvstændige maskiner, ingen central styring, masser af vedligeholdelse). HP? Det siger mig ikke noget, tænker du på Hewlett-Packard?? For dem har jeg da slet ikke i tankerne. Elsker deres printere og resten kan de efter min erfaring godt beholde for sig selv. Men det kan jo være, at jeg har noget at lære her :-).

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:00

Jeg tidligere lavet undervisnings-installationer med både Fujitsu-Siemens, HP og IBM og kan ikke sige at den ene er bedre end den anden. Alle tre har kørt upåklageligt i adskillige år inden maskinerne skulle udskiftes pga. forældelse. Om disse løsninger er billigere en SUN-løsninger ved jeg ikke noget om, men SUN er primært kendt for at være gode til MEGET store systemer.

Har du nogen specielle krav der har fået dig til at kigge i den retning?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 11:39

Hej Anette..

Min makker er ret godt inde i Hewlett Packard, og kan godt få ham til at hjælpe dig med at få den rigtige løsning, første gang..

Men hvis du har maskinerne i forvejen skulle du måske overveje at få lavet nogle virtuelle image, der giver dine kunder det de lige nøjagtig har brug for..

vh

Brian Knudsen 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:07

Tak for jeres svar.

Jeg skal ud og købe nyt hardware til undervisningen. Når jeg kikker på Suns ting er det fordi deres opensource holdning er sympatisk, men jeg er også nødt til at skele til økonomien (eller mere end skele, faktisk - det er vigtigt, at jeg får den bedste løsning til de billigste penge). Sun har nævnt en meget stor rabatpris, men man skal bruge deres eksterne samarbejdspartnere til levering, installation og vedligeholdelse, og jeg kender ingen, som faktisk har brugt systemet, ved dog at DTU har gang i en hel masse Sun-ting.

Samtidig skal jeg også have lavet et almindeligt netværk med en server til kontorafdelingen, for vores system nu holder ikke længere, det er for primitivt i forhold til, at vi er blevet mange flere.

Jeg vil have IBM/Lenovo PC-ere (overvejer stadig bærbare/stationære). Det er det eneste, jeg er helt sikker på. På alle andre områder, herunder om vi skal have IBM eller Linuxserver,  er jeg "i den undersøgende fase". Jeg er bestemt ikke fanatisk Bill Gates tilhænger. Men må dog også se praktisk på tingene...

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 14:52

Hej Anette.

Det er jo fint at du er glad for open source. Dog syntes jeg lige der er nogle meget vigtige detaljer som du bør overveje:

1) Hvilket et operativ system bruger dine kunder? Hvis de skal modtage undervisning ved dig vil det gøre det en helt del lettere hvis de ikke skal ud og panikke fordi de givne standard genvejstaster ikke virker som de plejer.

2) Det software du skal undervise i, kan det køre på alle platforme?

3) Hvad skal det kunne løfte af opgaver og hvor let skal det være at tilgå ?

dbh

Brian 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:02

Du har fuldstændig ret - og det er rart at kunne komme her og få nogle gode tips til, hvordan jeg skal angribe denne opgave, som jeg ikke har løst før. Det bliver jo alt andet lige ikke helt gratis, så jeg vil gerne gøre det rigtige køb.

Vi kommer til at bruge OpenOffice under alle omstændigheder (og med excel som tilkøb jf. dit punkt 1), og der er jo en del programmer, som alene kan bruges til Windows.

Jeg må vist tænke mig lidt mere om. Flere gode råd modtages meget gerne. 1000 tak.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)