Jeg må indrømme at jeg mildest talt er målløs over dit indlæg.
Hvis du er på kontanthjælp, så er det først og fremmest fordi du ikke har forsikret dig via medlemsskab af en A-kasse eller har været arbejdsløs så længe, at du ikke er berettiget til dagpenge - så enkelt er det. Derudover er så jeg da f.... ligeglad med hvor meget du får udbetalt - for jeg kan da sige at jeg i perioder som selvstændig har fået mindre - så at du har udbetalt knap 15~16.000 om måneden er da helt vildt mange penge - skal vi ikke gætte på, at din bruttoløn skulle ligge i nærheden af 25~30K om måneden - så ingen medlidenhed fra min side og min holdning er helt klart at kontanthjælpsmodtagere skal have væsentlig mindre!
Og så til din "iværksætterdrøm"...
Hvis du har en drøm om at starte op som selvstændig, så gør du det - nogen opsparer penge inden de starter, nogen låner penge, nogen får investorer og andre kaster sig ud i det store uendeligt usikre hul, som betyder at de tager chancen - og helt ærligt, så vil bare én krone i tilskud til din butik betyde en uhørt konkurrenceforvridning til alle dem, som har valgt at starte op på markedsvilkår.
Regeringen skal absolut ikke ændre på dette, for det vil konkurrenceforvride 100% - hvis en regering skal gøre noget, så skal den sikre at rammevilkårene er iorden. Lavere skattere, lettere adgang til finansiering (låne eller ansvarligkapital), rådgivning og rammevilkår med mindst mulig bureaukrati - så skal de iværksættere som kan, nok klare sig. Jo flere penge, som man evt. vil skyde i mennesker som dig, vil gøre det sværere for alle andre! Så ABSOLUT nej tak.
Og til dig Michael... tag dig nu sammen - find dig et arbejde eller kast dig ud i det på samme måde som alle andre.. Det der klynkeri og samfundsnas - gør ihvertfald bare mig pissesur...
/Morten