Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære iværksættere! Rød blok - mere støtte til iværksættere

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis bare iorden ;)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 21:13
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:

Elexo:
Kontanthjælp eller SU - Begge ting er vel offentlig støtte :-)

Korrekt! Modsat mange kontanthjælpsmodtagere, har jeg dog betalt min SU mange gange tilbage til samfundet ;-)

Undskyld den provokerende udmelding i en debat, hvor trådstarter er på kontakthjælp.

Endnu engang - intet er personligt mod trådstarter. 

Nå, jamen der er vel også plads til spydige bemærkninger... Så du kender alle kontanthjælpsmodtagere? ;-) he he.

Nok om det, kan sagtens følge din holdning og er også enig på mange punkter.

Dog mener jeg godt der kunne bruges mere tid generelt på iværksætteri, i stedet for alt muligt tåbeligt :-)

Men ja, der er jo ingen grund til at blive uvenner over en debat.. - Det er jo altid rart at debattere ting fra forskellige vinkler.

Ville være kedeligt hvis vi alle var ens Big Smile

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg må indrømme at jeg mildest talt er målløs over dit indlæg.

Hvis du er på kontanthjælp, så er det først og fremmest fordi du ikke har forsikret dig via medlemsskab af en A-kasse eller har været arbejdsløs så længe, at du ikke er berettiget til dagpenge - så enkelt er det. Derudover er så jeg da f.... ligeglad med hvor meget du får udbetalt - for jeg kan da sige at jeg i perioder som selvstændig har fået mindre - så at du har udbetalt knap 15~16.000 om måneden er da helt vildt mange penge - skal vi ikke gætte på, at din bruttoløn skulle ligge i nærheden af 25~30K om måneden - så ingen medlidenhed fra min side og min holdning er helt klart at kontanthjælpsmodtagere skal have væsentlig mindre!

Og så til din "iværksætterdrøm"...

Hvis du har en drøm om at starte op som selvstændig, så gør du det - nogen opsparer penge inden de starter, nogen låner penge, nogen får investorer og andre kaster sig ud i det store uendeligt usikre hul, som betyder at de tager chancen - og helt ærligt, så vil bare én krone i tilskud til din butik betyde en uhørt konkurrenceforvridning til alle dem, som har valgt at starte op på markedsvilkår.

Regeringen skal absolut ikke ændre på dette, for det vil konkurrenceforvride 100% - hvis en regering skal gøre noget, så skal den sikre at rammevilkårene er iorden. Lavere skattere, lettere adgang til finansiering (låne eller ansvarligkapital), rådgivning og rammevilkår med mindst mulig bureaukrati - så skal de iværksættere som kan, nok klare sig. Jo flere penge, som man evt. vil skyde i mennesker som dig, vil gøre det sværere for alle andre! Så ABSOLUT nej tak. 

Og til dig Michael... tag dig nu sammen - find dig et arbejde eller kast dig ud i det på samme måde som alle andre.. Det der klynkeri og samfundsnas - gør ihvertfald bare mig pissesur...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Fra  Elexo Skrevet kl. 21:20

Morten Reitoft:
hvis en regering skal gøre noget, så skal den sikre at rammevilkårene er iorden. Lavere skattere, lettere adgang til finansiering (låne eller ansvarligkapital), rådgivning og rammevilkår med mindst mulig bureaukrati - så skal de iværksættere som kan, nok klare sig.

Well said :-)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:28

Elexo:
Så du kender alle kontanthjælpsmodtagere? ;-) he he.

Haha - i min ordbog er der stor forskel på ("mange") og ("alle") - Jeg mener derfor ikke min kommentar var generaliserende på nogen måde! :-) 

Der er naturligvis også MANGE kontanthjælpsmodtagere, som kommer særdeles godt videre til stor gavn for samfundet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Hvem snakker om 15 tusinde kroner eller 16tusinde? Jeg nævner alså 4100.kr???

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:33

Sorry... læste det som udbetaling pr. uge - men det ændrer ikke en noget som helst på min holdning.

Jeg er (for dig) desværre så liberal at jeg ikke har særlig meget sympati med nogen overhovedet, som ikke kan klare sig selv. Jeg har syv-ni-tretten aldrig været arbejdsløs, men de gange hvor jeg har været uden arbejde, har jeg været flaskedreng, arbejdet i en brugs, delt aviser ud og jeg tror ganske enkelt ikke på - overhovedet - at man ikke kan få et arbejde... og SLET ikke hvis alternativet er 4100 kroner i udbetalt almisse fra det offentlige!

Igen - tag dig sammen - få et arbejde - eller tag ansvar for dig selv!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Fra  Elexo Skrevet kl. 21:36

Trusted Partner:

Elexo:
Så du kender alle kontanthjælpsmodtagere? ;-) he he.

Haha - i min ordbog er der stor forskel på ("mange") og ("alle") - Jeg mener derfor ikke min kommentar var generaliserende på nogen måde! :-) 

Der er naturligvis også MANGE kontanthjælpsmodtagere, som kommer særdeles godt videre til stor gavn for samfundet.

Ha ha ;-) True, den æder jeg så igen. Men tror vi forstod hinanden. Hehe :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 21:47

Kom over det...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Reitoft:

Jeg er (for dig) desværre så liberal at jeg ikke har særlig meget sympati med nogen overhovedet, som ikke kan klare sig selv. Jeg har syv-ni-tretten aldrig været arbejdsløs, men de gange hvor jeg har været uden arbejde, har jeg været flaskedreng, arbejdet i en brugs, delt aviser ud og jeg tror ganske enkelt ikke på - overhovedet - at man ikke kan få et arbejde... og SLET ikke hvis alternativet er 4100 kroner i udbetalt almisse fra det offentlige!

Igen - tag dig sammen - få et arbejde - eller tag ansvar for dig selv!

Hvad har det at have sympati med nogen at gøre med at være liberal? Det er da et spørgsmål om mangel på empati ;-)

Der kan for hunde da være 1000 årsager til at man er endt på kontanthjælp. Hvis det er selvforskyldt, så er sympatien ligegyldigt, hvis det er uforskyldt pga. fyring, sygdom eller hvad det måtte være, kan man da sagtens have sympati - til en hvis grænse naturligvis alt afhængig af årsagen. Så det har nada at gøre med at være liberal - det er empatien der fejler.

Og så lige den der "tag dig sammen". Det er simpelthen så nedladende. Nu kender jeg ikke trådstarter men "tag dig sammen" er simpelthen så nedladende - med mindre den er efterfulgt af fornuftige råd om hvordan man kommer videre hvis vedkommende man rådgiver, sidder fast. Det behøver ikke være noget der involverer sympati, men "tag dig sammen" er et af de mindst brugbare råd der findes når det står alene - det er nærmest det modsatte og i stil med "hvor svært kan det være" og lignende.

Og det hænger slet ikke sammen med "tag ansvar for dig selv". Langt fra. Man kan sagtens tage ansvar for sig selv, og stadig have svært ved "at tage sig sammen" som du udtrykker det. Det kan gøres på 1.000 måder.

Så selvom jeg kan følge dig et stykke hen af vejen i forhold til at klynk kan være træls at høre på, og trådstarter har da bestemt noget klynk med (eller hvad vi nu skal kalde det), så kan der jo være mange årsager til "klynken" - mange virkeligt velgrundede årsager - og det pisser man op og ned af når man kommer med "tag dig sammen".

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)