Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære iværksættere! Rød blok - mere støtte til iværksættere

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer.
Jeg har lige nogen iværksætterord fra mit eget hjerte, som jeg lige vil dele med jer.

-1
Man hører tit i pressen om at lønmodtagere, ikke vil starte sin egen virksomhed op, til det synes jeg bare det er totalt latterlig at skrive.
Fordi kommunen vil som regel aldrig hjælpe folk med iværksætter drømme, pga økonomien.

Nu vil jeg så lige fortælle jer om min livs situation som den er nu!

Jeg er på kontanthjælp og har været det i snart et år, jeg vil starte min egen lille webshop op, fordi det har altid været min drøm.
Til daglig er jeg i virksomhedspratik på en fabrik, og her arbejder jeg fuldtid 37 timer ugeligt, og det er bare for at få en lille kontanthjælp på i alt 4100.kr udbetalt!
Dertil skal der betales min egen husleje, og div regninger, så kan man jo ikke engang starte sin egen virksomhed, og kontanthjælpsmodtagere må ikke engang have cvr nr, så er tit blivet spurt om min shop er ulovligt, alså helt ærlig jeg føre selvfølig regnskab med skat og moms osv.
Men pt er der ikke så mange kunder i butikken, da jeg ingen penge har til markedsføring.
Forstår slet ikke at Danmark er så dårligt et lille iværksætterland, som ikke engang tilbyder lidt flere penge i kontanthjælp, eller hvor man tænker på at han/hun har en lille iværksætterdrøm i hjertet. Helt ærlig rød blok tag jer sammen.
Ved godt i synes det er latterlig indlæg, men er bare lidt måløst over vores land!

Ha en go aften!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 20:36

Kan sagtens følge din frustration og det selvfølgelig en rigtig øv situation du sidder i.

Jeg syntes også selv, at man burde tilbyde folk på kontanthjælp/dagpenge at forsøge med opstart af egen virksomhed.

En mulighed kunne være at dem som var på kontanthjælp, skulle til x antal møder ved kommunen ved en iværksætter/erhvervs guru også fortælle hvordan det går og sådan. Fremlægge Forretningplan m.m.

Men ja! Jeg mener at man på dagpenge godt må have CVR nummer, men så er det noget med at de timer man bruger i virksomheden skal trækkes fra ens dagpenge og alt sådan noget.

Dog tvivler jeg på det er ligemeget hvilken regering vi har, Dansk politik er fortabt ;-) Jeg har ikke særlig meget tiltro til det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej tak for din mening. Men heldevis har jeg fået lov fra kommuen til at starte webshoppen op, men omsætning skal bare modregnes i kontanthjælpen, også skal der sendes regnskab til kommunen, ja alså ved snart ikke hvor latterlig det hele er :(

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er din baggrund og erhvervserfaring og indenfor hvilken branche tilhører din webshop? Mener også at man kan søge om det der hedder bibeskæftigelse når man har kontanthjælp. Det er dog noget de skal godkende ud fra vurdering om din shop er i samme branche som du tidligere har arbejdet, eller om det rent faktisk kan betegnes som en hobby.

Derudover vil jeg sige, at jeg godt kan forstår frustrationen over den lave kontanthjælp. I sidste ende er det dog ikke statens opgave, at støtte dig med penge når du starter op som selvstændig, bl.a. fordi det vil give dig en unfair konkurrencefordel overfor dine konkurrenter :-)

Men op med humøret. Med lidt kynisme kan man jo på en måde sige, at det jo ikke kan blive meget værre end lige nu ;-)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Michael :
Ved godt i synes det er latterlig indlæg, men er bare lidt måløst over vores land!

Med din egen konklusion, så synes jeg ikke der er så meget at drøfte - for konklusionen er ganske rigtig!!! 

Jeg har aldrig været på kontanthjælp - jeg har været på SU, hvor jeg havde de samme økonomiske forhold som du! 

Jeg har startet virksomhed op - solgt den igen og startet noget andet op. 

Jeg har levet af tun og rugbrød til 10 kr. fra netto i 2 år. I dag spiser jeg flere gange ude end hjemme. 

Danmark er i øvrigt lige blivet kåret som det 5. bedste land at starte virksomhed i. 

Danmark har naturligvis et stort ansvar for at skabe virksomheder. Men din indstilling er så fjern fra min, så jeg kun kan sige: 

Tag dig nu sammen... 

Held og lykke 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Hej tak for svar, dejligt og høre jeres menninger ;)
Men min weshop sælger billige kondomer til byens bedste priser ;)
Og branche er vel personlig pleje ;)

Ha en lækkert aften

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Hej med dig.
Jamen hvad er din egen personlige mening så i fohold til min?
Lad mig høre

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 20:52

Trusted Partner:
Jeg har aldrig været på kontanthjælp - jeg har været på SU, hvor jeg havde de samme økonomiske forhold som du! 

Kontanthjælp eller SU - Begge ting er vel offentlig støtte :-)

Jeg syntes dog stadig, at dem som er på kontanthjælp burde have muligheden for at starte en virksomhed op og få rådgivning til dette, i stedet for at de sidder i den samme rille på det lokale jobcenter og bliver trukket igennem de samme kurser om og om igen.

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 21:02

Michael :
Jamen hvad er din egen personlige mening så i fohold til min?

Jeg formoder det er min kommentar du ønsker uddybet :)

Jeg har stor respekt for alles holdninger - og jeg er meget enig i den debat, der hedder at "iværksætteri er godt for samfundet." 

Jeg mener dog bare ikke at samfundet har pligt til at agere væsentlig sikkerhedsnet for iværksættere. Dette tror jeg på længere sigt er meget skadeligt end gavnlig. 

Virksomheder der udvikles med alt for stor sikkerhedsnet - udvikles aldrig optimalt og skalerbart - og dette er ikke kræfterne værd! Herunder tror jeg, at mange vil tage unødige risici - ganske enkelt fordi de ikke mister deres egne penge ved fejl.

Debatten om CVR-nummer ved kontakthjælp har gentagne gange været til oppe - også i folketinget. 

Min holdning er klart nej til dette, da jeg mener at man skal afholde sine egne udgifter ved en sådan satsning! Det skal samfundet ikke betale. Samfundet betaler allerede alt for meget til konkurser og andet skidt. Og jeg tror ikke at denne måde ved skabe færre konkurser.

Med ovenstående er det vigtigt at konkludere, at dette ikke er en personlig vurdering af din personlighed - men du deler bare holdning med mange! At samfundet gør ALT for lidt! Og det er jeg meget uenig i.   

God aften

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 21:05

Elexo:
Kontanthjælp eller SU - Begge ting er vel offentlig støtte :-)

Korrekt! Modsat mange kontanthjælpsmodtagere, har jeg dog betalt min SU mange gange tilbage til samfundet ;-)

Undskyld den provokerende udmelding i en debat, hvor trådstarter er på kontakthjælp.

Endnu engang - intet er personligt mod trådstarter. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)