Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Doner dine penge bedst, hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Connum Fashion Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino og alle dets brugere 

Mit navn er Jakob Jørgensen. Jeg er pt. under opstarten af en webbaseret tøjshop, der primært fokusere på B2C handler. Virksomheden går under navnet Connum Fashion.

Kort om Connum Fashion:

Som sagt er det en webbaseret tøjbutik. Vi vil forsøge os på at sælge ”no brand” tøj. Altså tøj som enten endnu ikke er nået det store marked eller som ikke forsøger sig på det. Dette gør vi af flere grunde.

1)      Det er spændende at forhandle tøj som ingen andre gør

2)      Det er billigere end at skulle forhandle ”mærkevare” tøj

3)      Du har som firma måske nemmere ved at skabe dit navn

Den primære grundt til at Connum Fashion er blevet startet er faktisk ikke fordi jeg eller mine to medstiftere ønsker at tjene uhyre mange penge. Den er startet med den idé at alle mennesker og dyr har ret til at leve ordenligt. Mennesker har ret til at få muligheden for at gå i skole, kunne sove med et tag over hovedet og spise ordenligt hver aften. Dyr har ligesom mennesker ret til at kunne leve og dø i fred. Du skal som dyr ikke slagtes brutalt, få brækket dine knogler og blive flået i live bare fordi mennesket tror at de skal bruge din pels. (Men det er selvfølge bare vores holdninger) En del af Connum Fashions omsætning vil derfor gå til bekæmpelsen af disse grusomheder. Med det kommer mit spørgsmål så.

Hvis jeg ønsker at ’donere’ en del af omsætningen til velgørende formål hvordan gøre dette så bedst?

• Kan det gøres så pengene ikke bliver beskattet, eller så de i hvert fald ikke bliver beskattet lige så hårdt?
  • Kan det gøres så jeg, i sammenhør med mine medstiftere, selv kan bestemme over pengene? Altså at de ikke er ’låst’ ligesom de er i en fond, hvor de kun kan gå til de formål som fonden går ind for. 
Pengene må selvfølgelig godt blive låst, men jeg skal som sagt kunne bestemme, sammen med mine medstiftere, over hvilke projekter disse penge ville gå til.

Jeg håber at I kan forstå mine spørgsmål og jeg vil selvfølgelig prøve at forklare det I ikke forstår :) 

Det bedste hilsener Connum Fashion 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Nov 13
Fra  Connum Fashion Skrevet kl. 16:13

Mange tak for svaret John

Så hvis jeg forstår det ret, så kan Connum Fashion have et fradrag på 14.000kr. til f.eks. Dyrenes Beskyttelse? De resterende penge vi ønsker at 'donere', men som vi selv ønsker at disponere over, vil skulle blive taget af et eventuelt overskud

Hilsen Connum Fashion 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

nej - det afhænger også af virksomhedsform/selskab osv - jeg tror op til 15% af den skattepligtige indkomst hvis det er et selskab og igen - til foreninger som er godkendt men jeg er ikke verdens mester i dette - ved ikke om personlige selskaber regnes som personer her eller som selskabers regler, så enten vent på revisor eller henvend dig til en direkte - og se mere her som også omfatter selskaber

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1719761&chk=206010

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Nov 13
Fra  Connum Fashion Skrevet kl. 18:47

Igen tak for svar John

Det kan godt være at vi skal, som du nævner, tage fat i en revisor og få afklaret det hele. Hellere være på den sikre side. 

Hilsen Connum Fashion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)