Hej Amino og alle dets brugere Mit navn er Jakob Jørgensen. Jeg er pt. under opstarten af en webbaseret tøjshop, der primært fokusere på B2C handler. Virksomheden går under navnet Connum Fashion. Kort om Connum Fashion: Som sagt er det en webbaseret tøjbutik. Vi vil forsøge os på at sælge ”no brand” tøj. Altså tøj som enten endnu ikke er nået det store marked eller som ikke forsøger sig på det. Dette gør vi af flere grunde. 1) Det er spændende at forhandle tøj som ingen andre gør 2) Det er billigere end at skulle forhandle ”mærkevare” tøj 3) Du har som firma måske nemmere ved at skabe dit navn Den primære grundt til at Connum Fashion er blevet startet er faktisk ikke fordi jeg eller mine to medstiftere ønsker at tjene uhyre mange penge. Den er startet med den idé at alle mennesker og dyr har ret til at leve ordenligt. Mennesker har ret til at få muligheden for at gå i skole, kunne sove med et tag over hovedet og spise ordenligt hver aften. Dyr har ligesom mennesker ret til at kunne leve og dø i fred. Du skal som dyr ikke slagtes brutalt, få brækket dine knogler og blive flået i live bare fordi mennesket tror at de skal bruge din pels. (Men det er selvfølge bare vores holdninger) En del af Connum Fashions omsætning vil derfor gå til bekæmpelsen af disse grusomheder. Med det kommer mit spørgsmål så. Hvis jeg ønsker at ’donere’ en del af omsætningen til velgørende formål hvordan gøre dette så bedst?
Pengene må selvfølgelig godt blive låst, men jeg skal som sagt kunne bestemme, sammen med mine medstiftere, over hvilke projekter disse penge ville gå til.
Jeg håber at I kan forstå mine spørgsmål og jeg vil selvfølgelig prøve at forklare det I ikke forstår :) Det bedste hilsener Connum Fashion |
Der er regler både for undergrænse og overgrænse og kun til velgørende institutioner som er på godkendt liste - I kan ikke selv vælge og ikke alle beløb som du ser http://www.tax.dk/pjecer/gaver_velgoerende_formaal.htm