Spørger altså af uvidenhed... kan godt være jeg har misforstået noget... Hvis der er plads er det jo fair nok
Af min overbevisning er der masse plads på det marked, da ALLE jo går med tøj. Gennemsnitligt bliver der sikkert også købt tøj ind minimum én gang om måneden pr. forbruger i Danmark (blot min antagelse). Jeg giver dig dog fuldstændig ret i, at der er rigtig, rigtig mange på markedet, som sælger tøj. Dog er jeg også enig i, at de fleste af disse nye "tøjbutikker" nok ikke kommer særlig langt, men det er efter min mening, fordi de ikke prøver noget "nyt". Enten prøver de at lave deres eget mærke (som er sindsyg svært at gøre og få succes) eller også starter de en webshop med billigt og højt sandsynligt ukendte mærker, som jeg også mener er et svært marked. Men hvis man twister sin shop en smule og laver et eller andet specielt ved den, så tror jeg der er masse penge at hente. Dette kunne være at sælge dyre mærker med en smule lavere pris en giganterne (dette kræver dog man har de rigtige kontakter eller leverandører), indfører et amerikansk mærke eller et andet mærke som ikke ses i Danmark, men har succes andre steder, laver et eller andet specielt ved sin shop, som f.eks. en gave hvergang man handler dér eller lign. Men for at komme op i dette marked, så kræver det en masse vilje, gåpåmod og gerne en håndfuld penge. :)
Til hverdag driver jeg selv en handelsvirksomhed, og jeg sælger rigtig meget tøj. Både dyrt, billigt, nyt, assorteret, mærkevarer, ukendt mærke, med print, uden print, børn, herre, dame osv. og der er stor efterspørgsel efter tøj - både B2B men også B2C. Og jeg tror også 70% af min omsætning er fra tøj, som jeg enten har på lager eller køber hjem til kunderne, hvis de efterspørger det :)
Det er sådan jeg ser markedet indenfor tøj lige pt :)
|