Men jeg er en smule i tvivl om procentsatsen og vilkårene som vi skal diskuttere imorgen over en kop te. Det jeg tænker er at tilbyde en royalty, baseret på overskuddet af salget på verdensplan, da vi har virksomheder der vil tage produkterne flere steder i udlandet. Men skal det så være virksomheden i helhed investor skal have royalty af, eller er det de 4 produkter som der investeres i, i forhold til at gøre disse færdige med CE certificeringer osv. Skal investor også have royaltys af fremtidige opfindelser? Jeg har 4 andre produkter jeg er igang med at udvikle... Vi har googlet og kan se at royalties baseres på mange faktorer, og da jeg aldrig har prøvet dette før eller har særlig stor erfaring med tal, vækstpotentiale osv, føles det lidt som gætteværk. Ved godt det er lidt difust - men kommentér gerne hvis du mener du kan give indspark til hvad en given procentsats kunne være, evt. med flere scenarier. Mvh Sue |
Jeg kan kun anbefale jer at tage en professionel rådiger med ind over i form af advoka/revisor, således i får udarbejdet korrekte aftaler, vilkår mv. således der ikke opstår uoverensstemmelser mv. hen af vejen.
Dette kan jo i værste tilfælde medføre en lukning af jeres projekt !
Fordelen herved er helt klart tavshedspligten, som sikrer i kan være åbne omkring jeres projekt og der kan blive taget de fornødne hensyn til produktet, virksomheden og de involverede parter.
Det er muligt det vil koste et par tusinde kr., men går noget galt kan dette hurtigt vise sig som en rigtig god investering.