Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksklusiv forhandler kontrakt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilbudt eksklusiv forhandling i Danmark for et udenlandsk firma og har fået tilsendt første udkast til en kontrakt. 

Hvad skal jeg specielt være opmærksom på?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skal være opmærksom på, at der er de rettigheder og pligter fra begge sider, som giver en god kontrakt for begge parter.

Hvis kontrakten ikke forpligter nogen noget særligt, så er den heller ikke særligt meget værd for nogen parter.

Den bør indeholde geografisk begrænsning, hvem der afgør evt tvister, pligter og rettigheder begge veje (altså hvem gør hvad og hvornår), evt tidsbegrænsninger eller frister, kontraktens ophør.

I det store og hele bør den ikke bare være på 1 side, men 15 sider er nok også overkill.

Hvis du har spørgsmål, som relaterer sig til din kontrakt alene og du ikke ønsker den ud i tråden, så skriv gerne PB.

Mvh Flemming

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Når du åbenbart ikke har nogen erfaring med sådan en kontrakt, vil jeg anbefale at du søger råd hos en advokat med speciale I agent og eneforhandler aftaler. Der kan være rigtigt mange faktorer der skal tages i betragtning for at vurdere sådan en kontrakt. 

 

Held og lykke

 

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på alt, om jeg så må sige.

 

Hvis du har behov for hjælp med gennemgangen, så sig til. Jeg har masser af klienter, der har masser af forskellige typer af forhandleraftaler m.v., så det er noget vi har prøvet mange gange.

 

For at forhindre spørgsmålet, så lad mig straks sige, det er ikke muligt at vide på forhånd, hvad det koster. Vi sælger tid, og man kan ikke på forhånd vide, hvor lang tid, der vil medgå med din sag uden af vide mere. Når jeg bistår en klient med en f.x. aftale, så sidder vi sammen ved mødebordet på mit kontor og drikker kaffe, samtidig med at vi læser kontrakten sammen. Det er så min erfaring, der gør, at man lynhurtigt kan stille dig spørgsmål til din holdning til i aftalen foreslåede vilkår, hvorefter du jo 1) har forstået forslaget og 2) har en holdning hertil. Dette er en kæmpe hjælp for dig, fordi du straks får skitseret, hvor du skal forhandle vilkår.

Normalt tager sådan et møde måske en 1½ til 2 timer. Timeprisen hos mig er 1800 + m. Bor du ikke i København, gør vi det bare på tlf. og Facetime..

Send mig en mail, hvis du er interesseret. Du finder kontaktpunkter på www.ditselskab.dk - send ikke mails i aminoindbakken, den ser jeg ikke.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming >> tak for hjælpen.

Jaboc>> tak for input. Det kan meget vel være jeg tager fat i dig. Jeg er lige nu ved at søge hjælp gennem mit netværk

Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)