Jeg lavede et indlæg i går om greenlight finansiering, som er en måde at skaffe investorer på, uden at sætte investorerne i den store risiko ved at give penge til noget, som så faktisk slet ikke bliver til noget. Greenlight finansiering udmærker sig ved, at pengene først kommer til rådighed, når projektmageren har lavet hele hjemmearbejdet, og nu står med et færdigt projekt som er klart til start Pengene gives ikke før projektet starter = alt er færdig udviklet, men nu skal der købes varer eller aktiver/maskiner og markdesføring skal starte. Der betales ikke til udvikling, prototyper, eller arbejdet med at skaffe penge til at køre hele projektet efter udvikling. Før pengene frigives, har projektstarter været hele den process igennem. Den kan ha været bank finansieret eller finansieret af en anden investor, der har taget risikoen for, at projektet aldrig rigtigt når i gang, og derfor er noget dyrere end de greenlight investorer der ved, at selve projektet kommer igang, og har deres risiko begrænset til, om salget går som håbet eller anden indtjening som håbet. Greenlight finansiering er for den projektmager, der selv kan bære udviklingen af projektet frem til start, dække egen løn mens der udvikles osv men som behøver mange penge til selve produktionen - uanset det er fysiske varer eller software, bare alt er udviklet og faste tilbud/budgetter på selv produktionen kan foreligge Jeg har forfinet det lidt i et blogindlæg om GREENLIGHT-FINANSIERING hvis nogen har interesse. venligst John Hannover |
Er der støre chance for at finde en investor på denne måde.? Mig og min partner står forhåbentlig med et færdigt produkt som har været et halvårs tid undervejs, vi mangler patent og emballagen, vi har selv betalt det hele, så vi står snart og skal ud og finde en invester så vi kan komme på marked og få noget produktion, og gi den fuld skalle og skabe noget vækst for danmark. Så ville klart søge greenlight investorer, jeg må læse mere om emnet, tak for rådet :)
Mvh Carsten