Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kautionister søges.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet på at opstarte en butik, i personejet regi, og har udarbejdet en forretningsplan, som jeg har forlagt banken. Umilddelbart er de positive, men vil gerne have at jeg stiller en sikkerhed på 50% af kassekreditten. Desværre er jeg ikke istand til at stille hele beløbet og mangler derfor kaution til restbeløbet.

Så mit spørgsmål går på, hvor og hvordan finder jeg en kautionist via dette forum. Er det ved at oprette en anonym annoce eller hvordan?

Håber at der er nogen som hjælpe mig videre herfra.

På forhånd tak

Thomas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16

En simpel kautionist som jo bare er en der skal punge ud hvis du ikke gør, tror jeg ikke på du finder her. Du kan MULIGVIS finde en investor som vil skyde penge i din butik mod ejerdel eller overskudsdel, men det kræver som du også har lavet, en fuld forretningsplan og budget. Du kan håbe på noget i denne tråd, men tror det er op ad bakke med kaution eller investor til at erstatte simpel kassekredit. Kunne du ikke starte langsommere eller sætte penge til side fra anden indtjening først-  at starte butik med større kassekredit er svært

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:09

Tak for info John. Når man ser det fra den anden side, giver det et andet perspektiv. Havde i tankerne at der kunne laves en aftale, således at kautionisten tjente på sin garanti, indtil kapitalen var bygget op i selskabet og selv kunne stille sikkerheden over for banken, således at kautionen kunne ophæves.

Men det ville på den anden side var en dårlig forretning, kan jeg nu se.

Måske skulle jeg gå uden om banken og tilbyde en investor det beløb i afkast, som banken skulle have i renter, ved at låne pengene af investoren i stedet for, da jeg har indregnet renter og nedbringelse af kreditten i driftregnskabet. 

Ville dette forum var det rette sted, via en anonym annoce, at søge en investor?

Venlig hilsen 

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32

Thomas Boldt:
Måske skulle jeg gå uden om banken og tilbyde en investor det beløb i afkast, som banken skulle have i renter, ved at låne pengene af investoren i stedet for, da jeg har indregnet renter og nedbringelse af kreditten i driftregnskabet. 
ja det vil jeg mene.

Dette forum kan bruges - helt specielt amino kapital som du finder i toppen, men der er en omkostning jeg ikke lige husker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Boldt:

Hmm... Det tror jeg ikke du får held med. Desværre!
Investorer agerer ikke banker. En investering i din virksomhed skal give mere end blot renter.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 15:11

Medmindre det er store renter med krav om udbetaling af disse efter regnskabsår!

Det vil dog belaste virksomheden meget :)

At give ejerandele er helt klart vejen frem! Enhver økonomisk belastning på en virksomhed er meget skidt at have!

+ en investor kan være i stand til at hjælpe videre hvis det ser mørkt ud efter 1-2 års drift, da han selv har penge at tabe!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)