Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS vs. IS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I Aminos sidste nyhedsbrev kunne jeg læse følgende "Men når der begynder at komme lidt mere gang i forretningen, er der store fordele ved at lave et "rigtigt selskab".

Efterhånden som min forretning er vokset og vokset, har jeg tit undret mig over hvad fordelen ville være, hvis nogen, i at konverterer fra I/S til ApS.

Alt det jeg selv syntes at kunne finde, relaterer til at have et 'produktions' selskab og et holding selskab, hvor man muligvis kan finde en skattemessig, omend mindre, fordel ved at smide penge over i sidstnævnte. 

Er her nogen, som er i stand til at skære det ind til benet, men samtidig nemt kan forklare hvad fordelen skulle være?

/Martin 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:48

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Skrevet kl. 13:53

Tak Tobias, men der står intet om fordele ved et ApS vs. I/S.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Skrevet kl. 13:54

Intet var måske så meget sagt, men det er den/de samme vage oplysninger som altid.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:56

I/S skal man være mindst 2 og der deles om ansvaret på den måde at hvis den ene smutter så står den anden med aben... derudover så er det personlig hæftelse.

Med et ApS så er selskabet en juridisk enhed der hæfter for sig selv.

Ellers kig på IVS der kommer her fra 1. januar.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Skrevet kl. 13:58

Tak for svar, men det ser ud til at spørgsmålet misforstås:
"Men når der begynder at komme lidt mere gang i forretningen, er der store fordele ved at lave et "rigtigt selskab"."

Hvilke fordele? 

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 14:08

Du skal nok søge forklaringen i Niels Henriksens svar: I et Aps hæfter du ikke personligt. Det handler mindre om indtægt og skattefordele og mere om moral.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Skrevet kl. 14:12

Hej Thomas

Tak. Jeg gik lidt og havde det på fornemmelsen, at det måske var den eneste 'fordel'.

Smart nok vel.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:20

En anden stor fordel består i, at et selskab bestående af aktier eller anparter (ApS eller A/S) er langt nemmere at splitte op og sælge end tilfældet er med et personligt eget selskab (I/S og enkeltmandsvirksomhed).

Skal du en dag sælge din virksomhed, have partnere indover, fusionere eller lignende vil en forudsætning oftest være en omdannelse til et ApS.

Til den tid skal du blive klog på skattefri virksomhedsomdannelser.

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 15:18

Hej

Helt enig, hvis man regner med at alle skal have deres tilgodehavender, er der ikke noget som kan gøres i et Aps som ikke kan gøres i et personlig firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)