Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS vs. IS

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ThinkFoto:
I Aminos sidste nyhedsbrev kunne jeg læse følgende "Men når der begynder at komme lidt mere gang i forretningen, er der store fordele ved at lave et "rigtigt selskab".
jeg har ikke læst artiklen men både ja og nej - det afhænger af hvad rigtigt gang er - Er det store overskud - kombineret med risiko for tab - og ansatte, så vil jeg generelt sige ja. Er der svingende indtægter og risiko for tab og hoved del ligger på ejeren selv, så faktisk ikke.

ThinkFoto:
Efterhånden som min forretning er vokset og vokset, har jeg tit undret mig over hvad fordelen ville være, hvis nogen, i at konverterer fra I/S til ApS.
læs her om PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB som giver fordele og ulemper og gennemgår sikkerhed- stillelse og den store forskel, at personlige virksomheder kan trække underskud fra i anden personlig indkomst, selskaber kan kun fremskrive underskud og (måske) bruge dem når der fremover kommer andre overskud - ellers er de tabt.

ThinkFoto:
Alt det jeg selv syntes at kunne finde, relaterer til at have et 'produktions' selskab og et holding selskab, hvor man muligvis kan finde en skattemessig, omend mindre, fordel ved at smide penge over i sidstnævnte

Du skal jo adminstrere to aps hvis du vil a holding. Det er mest en fordel at du kan bringe penge i sikkerhed i holding i forhold til hvis drift går ned, skattemæssig vil skatten i forhold til at DU SELV har pengene i hånden være ligemeget, så du skal ha mere end skat i tanken for at ville adminstrere to selskaber. Du kan betale selskabsskat i drift og så føre penge op som udbytte til holding uden skat - og derved bringe et overskud i relativ sikkerhed (men jo heller ikke bruge det i drift så andet end ved at låne) - men du kan ikke få pengene ud til dig selv spor billigere den vej

Der skal nok ha været nogen der har nævnt IVS som kommer 1/1 - Jeg er ikke vild med dem og ville foreslå ApS direkte men du kan læse om IVÆRKSÆTTERSELSKABERi linket også så er du klædt på til at komme lidt videre også

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)