Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller IVS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Dyrekostumer.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er 2 venner som er ved at starte en webshop, hvor vi vil videresælge tekstilvarer fra Kina. Vi er i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal oprette, og søger derfor lidt hjælp.

Vi har 2 forskellige selskabsformer i tankerne, I/S eller den nye form IVS. Hvad er fordelene i de forskellige typer?

Vi har ikke brug for at låne penge til opstartskapital, så det spiller ingen rolle, men er der nogen risiko ved at hæfte personligt, hvilket er tilfældet ved I/S? Her tænker vi på ting som man måske ikke tænker over, som man kunne komme ud i en større gæld ved.

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52

Ja I/S har jo personlig solidarisk hæftelse og dermed klart mere personlig risiko end IVS vil få, men tilgengæld kan underskud fratrækkes i personlig indkomst

Læs HER en vigtig I/S aftale hvis det bliver valget

Personligt er jeg ikke vild med IVS men læs gerne HER om dem - jeg ville gå direkte i ApS hvis det er selskab i ønsker - det vil I kunne se i linket

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:57

Cookie - John Hannover:
Personligt er jeg ikke vild med IVS men læs gerne HER om dem - jeg ville gå direkte i ApS hvis det er selskab i ønsker - det vil I kunne se i linket

John, tænkte på om du har blogget omkring ansvar og hæftelse i henholdsvis selskaber og enkeltmandsvirksomheder?
Ellers er det måske en ide.
Synes der mangler en nuanceret gennemgang, da jeg tror at mange fejlagtigt tror at en selskabskonstruktion er den hellige gral.
Det kunne være godt med noget praktisk info om selvskyldnerkaution og ledelsesansvar.

Hvis du allerede har gjort det, er dette en velkommen lejlighed til at poste linket Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:
Hvis du allerede har gjort det, er dette en velkommen lejlighed til at poste linket Smile
ja jeg er jo ikke så sværd at logge til at linke - så jo det har jeg - igen søgt holdt i daglig-sprog, så der findes sikkert mere skarpe og præcise formuleringer - men her OVERVEJELSER OM AT STIFTE PERSONLIGT ELLER SOM SELSKAB 

VH JOHN H

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:30
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:28
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 21:48

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Jeg har samlet lidt tråde i temaet startup. Her kan du læse om bl.a. valg af virksomhedsform, herunder fordele og ulemper ved enten personlig virksomhed eller selskabsform. http://www.ditselskab.dk/startup

Jeg elsker dine videoer Jacob. Du har sådan en god evne til at give overblik, og en rolig stemme Yes

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)