Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMSer i en retssag?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle juridisk kyndige

Jeg er blevet involveret i en retssag hvor en af mine kunder prøver at løbe fra regningen. Min søn læser jura og laver derfor sagen for mig. Sagen er sådan set meget simpel, for han har på skrift både accepteret vores aftale OG indrømmet at han bare prøver at løbe fra regningen. Så den er jo klokkeklar MEN

Alt korrespondancen er sket pr sms, og jeg har sådanset alle beskederne på min telefon. Dommeren siger dog, at vi ikke kan fremlægge selve telefonen, da modparten jo skal have mulighed for at studere det hele også. Det jeg så har gjort er at skrive teksterne i smsen af, og fremlægge det. Modparten siger så "det har jeg aldrig sendt". Jeg kontaktede 3 som siger de ikke gemmer kopier af smser.

Så mit spørgesmål er: Når jeg nu HAR beskederne, hvordan fremlægger jeg dem så på en sådan måde at de kan bruges som bevis? Og at han ikke bare kan sige "det har jeg ikke skrevet" for det har han jo tydeligvis (Sidder med telefonen i hånden!)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinMM:

Hej alle juridisk kyndige


 

. Modparten siger så "det har jeg aldrig sendt". Jeg kontaktede 3 som siger de ikke gemmer kopier af smser.

Så mit spørgesmål er: Når jeg nu HAR beskederne, hvordan fremlægger jeg dem så på en sådan måde at de kan bruges som bevis? Og at han ikke bare kan sige "det har jeg ikke skrevet" for det har han jo tydeligvis (Sidder med telefonen i hånden!)

Hej

 

3 har måske ikke en kopi af selve sms'en men de vil kunne dokumentere hvornår der er sendt beskeder fra telefonen. Kræv at modparten fremlægger dokumentation fra 3 om hvilke tidspunkter der er sendt sms'er på og til hvilket nr.    Så får de meget svært ved at benægte at de er sendt fra den om. 

Alternativt man du forhøre dig om dit teleselskab har vil udlevere dokumentation for modtagene sms'er. 

 

Mvh

Ravn

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

For et stykke tid faldt jeg tilfældigvis over et indlæg ang. samme emne på Linked-In - det kan du se her

Hvis du endnu ikke har Googlet det, så er der en mulighed her; kan man bruge sms som bevis

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Synes det lyder lidt sært. Du skal vel bare fremlægge det anyway. De er jo sendt fra mandens nummer, ikke? Er det ikke et bevis? Man vil jo altid kunne benægte, om det så var sms, email eller brev. Rent juridisk MENER JEG, at man tolker sms analogt med email og almindelig post.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Den eneste måde du kan forsøge dig med er, at få en notar til at se smserne igennen og bekræfte, at en udskrift af smserne stemmer med de smser der står at læse på skærmen samt at de pågældende smsere fremtræder som sendte fra telefonnummer det og det.

Jeg ved ikke om du kan finde en sådan notar, men prøv at ringe rundt til en række notarer.De er knyttede til byretterne rundt om i landet og på domstol.dk kan du måske finde en vejledning om hvad de attesterer og ikke attesterer.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

har set at man kan tage en kopi af alle sine beskeder, jeg kan naturligvis ikke finde den side jeg læste det på her for en 3-4 uger. men prøv at google.

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er helt korrekt, overværrede selv en retsag for kort tid siden, hvor det foregik på denne måde.

Ja også bestil en udskift fra mobil firma med oversigt over tidspunkter for modtaget og sendte sms, så styrker det din sag.

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

 

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et skærmbillede af dem.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Andresen:

Tag et skærmbillede af dem.

 

Mig bekendt er dette ikke nok...

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Teleselskaberne har ikke kopi af indholdet af SMS'en, men de har kopi af afsendelsestidspunktet og til hvem SMS'en er sendt. I skal derfor fremlægge screenshots af SmS'erne og provokere modparten til at fremlægge udskrift fra egen telefon. Hvis han ikke vil efterkomme dette får det processuel skadevirkning for ham, hvorefter dommeren nødvendigvis må lægge jeres version til grund.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)