Du skal jo have en hjemmeside hvorfra der kan downloades film og så skal du jo ud og leje eller købe rettigheder til disse film for at have lov til at vise dem. Har du ikke rettigheder på filmene ja så kan du ikke leje dem ud, så vidt jeg er orienteret.
Godt concept men ikke for at bedrøve dig, det kan blive en bekostelig afærde at begive sig ud på, men pøj pøj med projektet.
1: Indhold :Aftale med Nordisk Film eller anden rettighedsindehaver der har det indhold du vil tilbyde. De vil sikkert have afregning per gang filmen bliver vist/streamet.
2: Platform : Du skal have et system til brugerne, til betaling, og ikke mindst til at håndtere alle film du har liggende, bliver du stor skal der meget båndbredde til.
3: Profit : Jeg gætter at det bliver rigtig svært at tjene penge med mindre du er rigtig stor, din indtjening vil blive kraftigt slugt op af båndbredde, storage og betaling til rettigheder.
Tanken er god, men som de andre skriver vil det blive en meget bekostelig affære.
Jeg var med til at starte Viaplay og det er en meget lang og sej process. Grunden til at Viasat og lignende kan gøre det, er at de allerede har kontrakterne på filmen via deres TV aftaler med produktionsselskaberne, ligesom de også har masters etc.
Hvis jeg var dig ville jeg droppe alle blockbuster selskaberne og i stedet satse på en nice e.g. Bollywood film eller lignende. Dette vil også være besværligt, men du vil nok kunne tjene lidt mere på det da de store selskaber ikke har dette udvalg.
Jeg kunne forestille mig aftalen med indholds-udbyderen tvinger dig til at kryptere indholdet ud til brugeren, det kommer til at koste knaster i server-CPU og DRM.
Det kræver sandsynligvis en temmelig stor startkapital, hvis du vil forsøge dig at stable noget som dette på benene. Der skal gerne et stort udvalg til for at trække kunderne til og der skal nok et stort annoncebudget til for at konkurrere med alle de andre udbydere på markedet.
Hvis du kunne tænke dig at starte med udlejning af film, er der en niche med muligheder. Udlejning af blu-ray og dvd som sendes og returneres med posten. Hvis du ikke har særlig hurtigt Internet / ikke er tilfreds med kvaliteten på online streaming og ikke gider at køre frem og tilbage til Blockbuster (eller bor ude på landet), så ville dette være et rigtig godt alternativ. Man kan stille og roligt vælge sin film på hjemmesiden og får den så tilsendt og skal blot sende den retur, når man har set den.
Lovefilm.dk havde et koncept som dette, men de lukkede her i sommers, og der er så vidt jeg ved ikke andre, der tilbyder dette.
Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.
Hvad fanden, er lovefilm.dk lukket ? .. det havde jeg sgu ikke gættet.. men igen, har ikke selv været kunde siden det hed Digitarian eller noget i den stil.