Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kvart eller halvårlig?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg anbefaler skam lystigt BB Toke og gjorde også i denne tråd. Jeg vil dog ikke dermed sige at man så altid kan undvære sin bogholder - men ja jeg har jo ikke set den nye version og har som ikke engang jeres kontoplan tilgængelig. Den med at undvære en bogholder er fin, hvis man kan alle regler. Det hjælper meget med intuitivt bogføringsprogram - men ex moms på ting som bruges delvis privat og delvis firma - skal man dels kende reglen for, dels kunne bogføre momsen helt problemfrit selv med måske kun 2,5% eller 22,5% moms til firmaet.

Storebælts broen krydses i hvidpladebil og bonnen siger et beløb + 25% moms - det bogfører de fleste sikkert i BB med moms - den står der jo - men NEJ man må ikke tage momsfradrag selv om det står på bonnen - og helt samme med benzin og andet til hvidplade bilen

Gaver 0 fradrag - repræsentation delvist fradrag - bespisning og masser af andre ting har hver deres egen regel, og jeg vil møjt gerne se det regnskabsprogram som klarer helt at sig selv, at få de ting ind på præcis korrekt konto. Ved BB om bespisning var medarbejder eller kunde eller ejer, om det var i egne lokaler, om det var under afholdelse af indkaldt møde med medarbejdere (hos her er jo så fuldt fradrag) - Jeg kunne hitte masser af andre ting - generalforsamlinger, bestyrelsesmøder, reklamegaver og og og -

Jeres support er givet også fin og vidende - men problemet er jo, at det man ikke ved, ved man heller ikke man skal spørge om Smile

Jeg siger ikke at alle skal betale en dyr revisor eller fast bogholder, langt fra - og en del kan givet klare at få alt korrekt ind, men jeg ved også af erfaring, også fra folk der lever af at hjælpe iværksættere med regnskabet, at der er masser af ting de skal ændre for at ting bliver korrekt når kvartal eller år afsluttes, og ofte giver de faktisk iværksætteren en pæn besparelse netto efter omkostningen, så:

Ja i det daglige er BB et super fint alternativ og man behøver ikke ha en fast ansat bogholder sidde og kigge på den anden side af skrivebordet - men bild ikke folk ind, at det er så perfekt, at det får alt korrekt ind til skat - desværre ikke TROR jeg.

venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja du anbefaler lystet Billy's Billing - og det er vi glade for. Jeg ville blot pointere, at det ikke er "salgsgas", men der er en grund til, at vi siger det.

Men du har helt ret, der er ting, som man selv skal stå for - men sætter man sig bare lidt ind i tingene, er der mange penge at hente. Og de penge kan man jo bruge på sig selv :-)

Alt tager tid - visionen er klar: sig farvel til din bogholder og spare tusindvis af penge hvert år. Og det skal nok blive en realitet.

God weekend.

Toke

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen :)

Ja, altså, nu blev det en bogholder som selv anvendte E-conomic og derfor synes det var praktisk at jeg oprettede en sådan.

Det gjorde jeg, og han vil i næste uge vise mig hvordan man bogfører via Skype

Jeg installerede ellers den gratis version af Billys før jeg fik snakket med ham, og det så rigtig fint og overskueligt ud. Men lige nu behøver jeg jo netop en i den anden ende til at lave det meste og sørge for at det jeg selv laver bogføres korrekt så jeg bliver rustet til fremtiden. Uhh glæder mig allerede til at sende min første faktura Big Smile

Mvh Sue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Uhh glæder mig allerede til at sende min første faktura Big Smile
som for alle er en stor dag - og du kommer der - helt sikkert - og jo ret praktisk at ha samme som bogholderen - så god vind med det - det er også et fint program bestemt - mig bekendt også med en helt ny version - og så kan du og din hjælp bogføre sideløbende .- måske falder du for det og tager den del over en dag- men til da - bare mas på med det du er god til

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men til da - bare mas på med det du er god til

JA nemlig... fandt lige på en ny opfindelse midt i al virvaret igår... den nye designlinie sad jeg og tegnede i aftes. Det er bestemt DET JEG SKAL - og ikke bekymre mig for meget om regnskab

Men takker igen - og vi skrives ved.

Big Smile

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue,

Vil bare lige sige velkommen til e-conomic. Mest fordi jeg synes det er super hyggeligt at du nu kommer med ombord som kunde hos "mig". Jeg var nemlig en flittig kunde i Sues Ishus dengang du havde det.

Selv her, hvad der nok er 10 år senere, kan jeg huske dig for en super god energi og for at du altid var glad og smilende. Og så lavede du gode is! :)

Held og lykke med din nye virksomhed. Jeg er sikker på at det nok skal gå godt hvis bare du fortsætter i samme positive ånd som jeg husker fra ishuset. Hvor ofte sker det lige at man kan huske den slags 10 år senere? - Du gør noget rigtigt! :)

Mvh. Martin W. Larsen

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile

Ej hvor cool at du kan huske mig - det er ikke 10 år men 17 år siden hahaha... jamen som tiden flyver og TAK for de pæne ord.

Jeg beklager dybt, men jeg kan ikke helt placere dig, men det er jo også kun et lille foto og mange mange år siden Wink Jeg må undskyldes med min dobbelte ammehjerne efter de to små... Skype-Blush

OG TUSIND TAK for din fine velkomst i E-conomic. Også fedt at se en Nivå-genser klare sig godt her... Amino samler vist mange fra nær og fjern.

Jeg glæder mig meget til at komme igang med det - men allermest med at min nye bogholder gør! Har så meget at se til udover regnskaber at det drukner, og så er det jo bare helt perfekt det system du har lavet. 

Har du stadig tilknytning til Nivå eller er den bog også læst for mange gange hos dig/jer?

Jeg flyttede efter 20 år i Nivå - dejligt, men for småt. Blev træt af at folk kun gik op i hinandens laden og gøren, i stedet for at selv finde på noget sjovt. Jeg savner dog den dejlige friske duft... bor i herlev nu.

Kh Sue

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sue,

Wow, 17 år, det var alligevel længe! Ja tiden flyver godt nok! :)

Du havde jo en del kunder, så det er helt fair du ikke lige genkender mig. Jeg så også lidt yngre ud dengang :)

Ja Amino er et fedt sted at få kontakt med dygtige folk fra hele landet.

Jeg kan desværre ikke tage æren for at have lavet e-conomic. Jeg sidder til dagligt og arbejder med vores kommunikation og gør hvad jeg kan for at holde nye og eksisterende kunder opdaterede på hvad der rører sig i e-conomic.

Nivå var også lige lille nok til mig. Hyggelig, men jeg har altid været glad for København og bor her nu på 10. år. Men jeg besøger familien i Nivå engang imellem. Og alting ligner jo sig selv :)

Det lyder godt du har en bogholder med på sidelinjen, så du kan koncentrere dig om det du brænder for. Jeg håber du får godt med vind i sejlene i din virksomhed. Skulle det ende med at du åbner en isbod engang i fremtiden igen, så har du i hvert fald én loyal kunde her ;)

Kh Martin
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

:)

Tak - det skal jeg da ikke afvise, altså at jeg engang kaster mig over ishus igen. Det kommer nok an på om min nuværende virksomhed får den medgang jeg håber på :)

Jeg kender ikke så meget til economic endnu, men skal når ungerne er startet i vuggestue i næste uge, igang med at blive undervist af min nye bogholder. Så håber jeg at jeg bliver så dygtig at det hele bare glider.

:) 

Mvh Sue

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)