Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kvart eller halvårlig?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu er jeg jo lige nystartet og har kun haft udgifter indtil videre, jeg har noget udlandsrefusion og alm. momsregnskab til aflevering, men nu sagde min veninde idag til mig at hun kun indberetter moms hvert halve år da indtægten ikke er så høj.

Nu bliver jeg helt i tvivl om hvad vi skal... er det nu på mandag eller først om 3 mdr.? Eller kan man vente og udskyde momsen så længe virksomheden ikke har eksisteret længere end fra 1/7-13... vi er stadig under etablering og der går længe før vi får indtægter.

MVH Sue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

din momsindberetning vil fremgå af din registrering - og normalt altid være kvartalsvis i din situation. Hvis man opsætter ganske lidt (tror 1 mio om året) i 1,5 år fra start af virksomhed, kan man komme på ½ årig indberetning, men du kan givet ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vi havde kontaktet en der skulle hjælpe os med regnskaberne eftersom det er første gang vi prøver det og ret indviklet med koder og div. særligt for udlandsrefusionen... det gik i vasken og vi er nu lidt forsikinket men prøver at nå det. Er der mon mulighed for at få henstand et par dage eller bonner de en for 800 kr omgående?

Det kunne være fint hvis vi kunne vente med at indberette til næste kvt. og så indberette 0 nu - er det mon muligt? Eller mister vi det vi skal have tilbage?

Mvh Sue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mister ikke det I skal ha tilbage men bliver hvis ikke I får godkendt en forsinkelse, som kræver god grund - bonnet 800 kr men herregud rent ud sagt, så er det heller ikke værre og I har vist det her i måneder trods alt?

Tag og indberet som bedst I kan efter loven og efterindberet på blanket hvis I skal ændre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen.

Vi er fuldt ud klar over hvornår osv. men vi har haft en annonce på freelancer og søgt efter bogholdere og har haft kontakt med flere... men er havnet et sted hvor vi ikke selv ved hvordan vi skal gøre det helt korrekt, udlandsrefusionen er ret svær for nybegyndere da alt skal indgives i koder efter typer osv. 

Du er super sød til at svare, men dine løftede pegefingre er lidt irriterende... (Det med at vide det i måneder forud, det er jo logik og det behøver du ikke spørge om) vi er jo voksne og ved bestemt godt at vi er ude i en gråzone mht. det sene arbejde. Men grundet mange faktorer er vi stadig ikke færdige faktisk langt fra færdige så det vil hjælpe os meget at indberette 0 denne gang og sørge for at få noget undervisning i det praktiske til næste omgang. 

Vi prøver at finde en løsning - ellers kommer vi en tur forbi Lyngby med billagene Big Smile Nej pjat til side.

Mvh Sue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Du er super sød til at svare, men dine løftede pegefingre er lidt irriterende (Det med at vide det i måneder forud, det er jo logik og det behøver du ikke spørge om) vi er jo voksne og ved bestemt godt at vi er ude i en gråzone mht. det sene arbejde. Men grundet mange faktorer er vi stadig ikke færdige faktisk langt fra færdige så det vil hjælpe os meget at indberette 0 denne gang

det med at være irriteret over løftet pegefinger. er du ikke ene om at synes tror jeg, men jeg holder fast - Det nytter ikke noget at skyde ansvar fra dig når man starter som ny virksomhed

Det er lidt et princip for mig - at jeg synes alle skal sætte sig langt mere ind i ting frem for bare at fuse frem og du er voksen og ved du er i gråzone og har vidst det siden 30/9 rent faktisk - piv ikke 9/11 over 30/9 moms indberetning du ikke er klar med - den holder ikke en meter Big Smile

I kan jo 0 indberette - og i princip får I ikke bod ud fra det men I kan jo pådrage jer opmærksomhed hvis det viser sig at være på skrømt hvilket også er ulovligt - og så kan det jo koste bod

Lidt som - jeg vidste ikke hvad jeg tjente i 2012 så jeg skrev 0 på årsopgørelsen, og så løser jeg det senere. den køber skat jo heller ikke.

Se i alle fald til, at få det færdigt så hurtigt I kan - jeg ville som godt sige - kom forbi Lyngby men tager ikke opgaver eksternt og tror slet ikke I har materialet 100% klart for så ville jeg vel hjælpe gratis, men der findes en del der gør det og gør det ret hurtigt og rimeligt hvis I søger ex www.agera.dk 

Det er langt bedre, det du står I, at du mener I skal ha penge tilbage, end hvis du skulle af med moms, da du ikke kan beskyldes for at trække likviditet på moms trods alt.

Lad vær med at føle dig udsat eller fornærmet. Du har startet virksomhed i et land hvor det er superlet at stifte virksomhed og så må du ikke komme 1,5 måned efter du skulle være klar med moms - og blive fornærmet over, at nogen siger det skidt du ikke har forstået det.Smile

Min frygt er, at I er bagud med hele bogføringen og med dens moms (ellers ville det være let at indberette momsen som altid fremgår af bogføringen) - og det kan skabe ganske alvorlige problemer for den der skal rette op og omkostninger til den opretning, så jeg "skælder" kun ud, for at vække jer - Kom på plads - betale en økonomimand for at afslutte for jer - det er ikke voldsomt dyrt hvis I har rimelig kontrol over bogføringen - og gør de nu - som I skulle ha gjort for en måned siden rent ud.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue

Tillykke med din nye virksomhed!

 

Ja der er meget at se til, når man lige er startet op, og meget at sætte sig ind i.

 

Se det der sker nu som en gave.

 

En gave til at forstå, at hvis du som virksomhedsindehaver, ikke har styr på dit regnskab, kan det i værste fald koste dig din virksomhed.

 

Der er rigtig meget selvstændig beslutningsvirksomhed i det at have sin egen forretning. Men et er helt sikkert. Følger du ikke de lovkrav som det offentlige foreskriver, kan du ønske dig nok så meget selvstændig beslutningsvirksomhed, du har bare ikke ret meget, at skulle have sagt i henhold til landets love og regler. Der er det andre der bestemmer. 

 

Så et godt råd: beslut dig nu fra start til, at det offentlige er dine venner, som du gerne vil behage, så I forbliver gode venner.

 

Og husk at de alle sammen, er ansat og lønnet af bl.a. dig over skatten, og deres fornemmeste opgave er at hjælpe dig, hvis du er i tvivl om noget.

 

Du spurgte om noget, du ikke ved nok om. Så jeg forstår ikke, hvorfor du bider hovedet af Cockie og stiller ham til ansvar, for noget som er dit. Som jeg læser det prøver han på at række dig en hjælpende hånd.

 

Pøj pøj!

 

Med venlig hilsen

 

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kender godt din men især en anden aminos holdninger, hans er dog med de sureste hængeløg på dette forum - du er dog noget mere diplomatisk og venlig i dine løftede pegefingre... Wink og jeg er ikke så let at fornærme, der skal sku mere til, men som det alligevel fremgår af dette forum, er det lovligt at stille spørgsmål, også dem i andre betragter som dumme eller ansvarsløse eller what ever. Det er jo ganske frivilligt om i vil svare eller ej.

Ikke desto mindre så gør jeg alt der står i min magt med de resourcer jeg har, for at klare sagerne. Det er UMULIGT at kende alt til det praktiske inden man starter som selvstændig, men det er helt ok du svarer som du gør og du har ret i at vi ikke har bogført 100% det er netop derfor dette problem er opstået. 

Regnskab er ikke min stærke side og vi er strandet økonomisk i nogle praktiske sager omkring produktionen og klargøringen af produkterne før salg i EU og USA m.m. men nu prøver vi med 0 og forsøger at indhente det hele.

Kan du evt. anbefale et simpelt og let overskueligt regnskabsprogram? Mange taler om Billys... 

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tingfinder, tak for svar.

Hvis du synes at jeg bider hovedet af Cookie så er du godt nok lidt skrøbelig anlagt. Jeg siger en løftet pegefinger og det er nu blevet til at jeg bidder hovedet af ham. Tror han er en voksen mand, så mon ikke han kan tage et ord som en løftet pegefinger uden at gå grædende i seng!

Takker for jeres støtte og gode råd.

Mvh Sue

Nu smutter jeg i seng, mine to små babyer vågner om lidt og skal have mad... 

God nat! 

Skype-TongueOut

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du risikerer livet for din forretning hvis du ikke følger regnskabsreglerne. Tro mig - der er masser der giver op eller bliver givet op af den årsag. Du kan ikke bare køre forretning og sige,Jeg lærer nok regnskab en dag Det ville være som at sige, jeg kører bil og en dag lærer jeg reglerne Du er stensikkert nød til at tage regler alvorlig

Enten finder du en bogholder- til noget med 3-400 kr i timen via www.agere.dk eller du lærer det. Du overdriver hvor svært det er helt enkel

Regnskabsprogram - Tjo - Mange er glade for Billysbilling som er nemt at bruge. Deres ejer tror godt nok, at det kan erstatte en bogholders viden om regler, hvilket vil minder lidt om annoncer for "vanish" - et strøg og alt er væk  men i bund og grund er rent vrøvl for at sælge mere.

Der er programmer der kan hjælpe dig, hvis du kender reglerne, og der er BILLYSBILLING absolut en mulighed og en af del letteste for mange, men hop ikke på den tossede tese om, at så behøver du ikke en hjælp, det klarer alt. Det kræver komiske Ali eller Jyske banks info chef for at forsvare det pjat. Jeg tror ikke de påtager sig ansvar for evt bogførings fejl i forhold til det offentligte- det er vist rent salgsgasBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)