Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kvart eller halvårlig?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sue

Tak for din personlighedstolkning af mig!

Pas godt på dig selv!

Med venlig hilsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 03:01

Sue:
Regnskab er ikke min stærke side og vi er strandet økonomisk i nogle praktiske sager omkring produktionen og klargøringen af produkterne før salg i EU og USA m.m. men nu prøver vi med 0 og forsøger at indhente det hele.

Nu er indberetning af momstilsvar forbundet med erklæring på tro og love, hvilket i givet fald vil være strafbart m, indberetning på kr. 0,00, når man er fuldt bevidst om, at der har været momsmæssige aktiviteter.

Jeg vil nok anbefale at undlade en indberetning nu, og hurtigst muligt få ajourført regnskab og bogholderi med henblik på hurtigst muligt at få indberettet en korrekt moms. Eller bedre fatte en lommeregner/regnemaskine og begynde sammentælling af momsen på de aktuelle bilag, alternativt opstille disse i et regneark. Dette bør kunne klares inden fristen ved udgangen af den 11. november 2013.

Urigtige momsangivelser, som her ved en evt. nul-angivelse, kan resultere i sanktioner (læs: bøde) fra SKAT.

OBS: Jeg har fuld forståelse for trådstarters situation, men dette er næppe en situation, som vil blive accepteret af SKAT, idet der er et ufravigeligt krav i skattelovgivningen, at der løbende skal føres regnskab og bogholderi, herunder opgørelse af eks. momstilsvar m.v..

Tonny

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:08

Tak for svar tonny.

Er det bare at lægge alle moms fra bilag sammen og angive dette beløb? Ja så skulle det jo ikke være noget problem overhovedet. jeg troede man skulle lægge det ind i regnskabsprogram eller bogføre hver enkelt post i kategorier osv,... måske min OCD begrænser mig på dette punkt. Jeg plkejer at gøre alt 100% perfekt - så tanken om blot at tage en regnemaskine og regne sammen føles lidt tynd... men er det alt, så går det nok alligevel.

Mvh Sue

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 09:35

Hej Sue.

Vil da lige side at førhen sendte de en opkrævning på 50.000kr hvis man ikke afleverede til tiden. Som de selv sagde, så skal folk nok reagere. Så du er da heldig hvis du kan nøjes med 800kr i dag.

Og ellers er det jo bare at få sig et regnskabs program der viser Salgsmoms og Købsmoms som skal opgives til SKAT. Og på siden står der også hvor du skal opgive moms fra og til udlandet. Du har til og med i morgen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep - tag alle bilag og læg al købsmoms sammen - og tilsvarende al salgsmoms sammen så er den del jo korrekt

Jeg synes du også nævnte importmoms. Hvis du har importeret så tag prisen inkl. fragt for hver regning og læg 25% moms på selv. Den moms skriver du så som importmoms og du vil når du indberetter se, at den skal ind som importmoms henholdsvis inden for EU og udenfor EU OG helt samme beløb lægger du til din købsmoms

Du har så ET tal for salgsmoms ET for importmoms og ET for købsmoms som er de tal du indberetter hvis det hele er enkelt.

Du bør så nu se at få bogført alt i et regnskabsprogram som Michael foreslog. Du kan bruge Dinero fra Amino som er nyt og under udvikling og gratis op til første mio i omsætning - eller du kan købe BILLYSBILLING som er intuitivt og bruges af mange til 99 kr om måneden og få så bogført alt.

Det skal som du skriver ind i forskellige kategorier og hvis det er noget som du tror du helt enkelt ikke klarer, så søg en extern bogholder. Du kan søge en ved at skrive ca hvor mange bilag du har i kvartalt og få 3 gratis uforpligtende tilbud på aminos søster www.agera.dk men gør det NU, for jo flere bilag og jo flere kvartaler der evt skal rettes lidt op for i moms (og det kan være tilfældet hvis du får lavet småfejl nu i din opgørelse), jo sværere vil det helt klart være, så tag fat i problemet med det samme, og få bogført alt.

Så har du hvad du skal bruge i forhold til både skat og moms. Læs evt her hvad du har for pligter i forhold til det med at lave REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED

Helt som med moms er reglen firkantet. Du skal føre regnskab og følge årsregnskabsloven og vinder intet ved at udsætte det med at få bogført. Tag det ikke som spidse bemærkninger, det har kun ET formål, nemlig at sikre dig, at du har en sund virksomhed og hvor kedeligt regnskab end er, så er det en del af en sund virksomhedSmile

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:21

Hej igen og tak for svar.

Nej vi har ingen importmoms ej heller salgsmoms da vi ingen salg har haft endnu. Dog har vi udlandsrefusion i form af afholdte udgifter ifm. en afholdt messe i Tyskland. Vi er stadig ved at færdiggøre de sidste steps med div. certificeringer, så derfor er virksomheden ikke helt oppe og køre endnu. Men udgifter har vi haft... sidder lige nu og laver momsen så jeg imorgen kl. 10 kan tage ind på SKAT. Nem ID fungerede ikke da kortet lige er blevet spærret af ukendte årsager. 

Et lille tillægsspørgsmål vedr. gæld til SKAT.

Hvis man har fast arbejde med fast månedsløn men skylder 30.000kr  i SKAT men har en fast afdragsordning med dem på 2000 kr i måneden, modregner SKAT så automatisk i den moms vi får tilbage?

Mvh Sue

P.s.

BillysBilling kigger vi på nu - synes bare der var nogle tråde herinde mht. BillysBilling og nogle funktioner der ikke var så funktionelle...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

Sue:

Hvis man har fast arbejde med fast månedsløn men skylder 30.000kr  i SKAT men har en fast afdragsordning med dem på 2000 kr i måneden, modregner SKAT så automatisk i den moms vi får tilbage?

Ja, hvis vi taler om en enkeltmandsvirksomhed.

/Henrik

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 17:48

Tak for svar Henrik.

Vi har nu hyret en bogholder som gav et tilbud vi ikke kunne sige nej til. HURRAAAAAA...

Takker for jeres hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:
Vi har nu hyret en bogholder som gav et tilbud vi ikke kunne sige nej til. HURRAAAAAA.
 SÅDAN Big Smile Nu kan du koncentrere dig/jer om det du/I er bedst til - jeres forretning og det andet gir sig  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 19:15

Hej John

Tak for dine inputs - de hjælper altid mange. Visionen med Billy's Billing er, at du netop kan undvære din bogholder. Nu har du jo ikke prøvet vores nyeste version - da den først komme på gaden d. 15. november (du kan skrive dig op her: www.billysbilling.dk/nimb). Prøv den - du vil blive overrasket over, hvor let det er at bogføre. Men vi stopper ikke her - mange flere opdateringer er på vej, sådan, så du ikke skal kende til konti og andre uhensigtsmæssigheder, som bogholderne har opfundet :-)

Dernæst er det værd at nævne, at Billy's Billing som det eneste regnskabsprogram i Danmark har gratis regnskabssupport på både mail og telefon - så ja, du kan undvære din bogholder, men det er klart, at det er dit eget ansvar som forretningsejer, at sørge for, at du selv gør det rigtigt.

Go' søndag.

Toke

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)