Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeplatform, dofollow vs nofollow ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg sidder og arbejder på et projekt hvor der vil være en søge-funktion. Nogle resultater i søge-funktionen vil være udgående, ville det være bedst for min sides google-omdømme/seo at lave disse links nofollow, eller er det okay at de er dofollow?

Potentialet kommer til at ligger på lidt mere end bare et par links. Måske nærmere et par tusinde.

Glæder mig til at høre jeres holdninger og meninger,

Alex Westergaard.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:09

Du skal lave resultatsiderne "noindex", da det er i strid med Googles retningslinjer at lade brugergenererede sider indeksere. For at være på den sikre side bør du lave nofollow på linksene også. Du kan og bør lave det således, at nofollow kun kommer på eksterne links, så du undgår nofollow på dine interne links.

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 12:26

Thomas Rosenstand:
Du kan og bør lave det således, at nofollow kun kommer på eksterne links, så du undgår nofollow på dine interne links.

Selv søgesiden er noindex, men jeg har lavet en side med kategorier som også henter artikler, som er doindex, men den er optimeret både med titel og beskrivelse (osv), men undersider er noindex og canonical til første side.

Jeg har tænkt på at lave så linksende i søgesiden køre ind under en ekstern side som er en form for SEO-Side til hver oplæg (Ville det være dumt?), og så linke videre til selve siden.

Din anbefaling ville være at lave nofollow på udgående links, og det er forståeligt, men hvordan ville det forholde sig i forhold til google rank/SEO?

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:22

Beklager - men du har tabt mig helt der. Kan du skære det lidt mere ud i pap?

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 14:49

Selve søgesiden er ' noindex ', men kan jeg godt have ' do index ' på kategorisider som f.eks. ' /search?q= ', da de har egen seo title, beskrivelse, osv. eller hvad er din mening der omkring?

Både søge-siderne og kategori-siderne  indeholder flere sider med søge-foresprøgelser, og der er alle andre end første siden 'noindex' og har canonical på første side. Altså hovedsiden kan være ' /category/fashion ", og så er ' /category/fashion?page=2 ' sat canonical tilbage på ' /category/fashion ', samt noindex.

Jeg kunne også godt tænke mig at lave en side til søge-resultater som f.eks. ' /search/result/{website-string} ', og så lade den være index, eller ville de skade min side?

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:37

Hvis det, du kalder for søgesider, er sider, der er genereret som følge af en brugerudført søgning, skal de iht. Googles retningslinjer beskyttes mod (som minimum) crawl via robots.txt, men det er dog mere effektivt at benytte "noindex".

Det er såmænd så enkelt:

Kilde: https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=da

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)