og igen - ring til fedex og hør dem hvad beløbet er. Det kan være det slet ikke er moms, selvom de skriver det som ex moms m.m. Det er også muligt de har troet det var personlig import og ikke til virksomhed, og derfor opkræver momsen - men ring til dem - de ved det jo
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Måske du skal læse det igen. Jeg skriver en momsregning og at det jo er 100 % moms... Er du uenig i det?
Dette var hvad du skrev.: Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)
ud fra det du skrev er det umuligt for os andre at gætte hvad du mener. Havde du skrev " jeg har fået en regning på kun momsbeløbet", så ville det være til at forstå!
Ifølge dig selv ved du åbenbart en del om import beklager hvis jeg tog fejl, Men hvorfor er det så lige du ikke har undret dig over at du fik en moms regning fra FedEx? Du burde jo vide at den ikke skulle komme fra dem men fra SKAT !
Hilsen
Ravn The Douchbag
Jeg kopierer lige min egen formulering ind igen. Så kan du se, at jeg skriver MOMSREGNING, hvilket i mit univers er en regning på moms. På REN moms. 100 % moms..
"Første gang jeg fik en momsregning (varer købt i Kina) var den fra FedEx (den har jeg stadig bøvl med at bogføre i Billys Billing... Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)"
og igen - ring til fedex og hør dem hvad beløbet er. Det kan være det slet ikke er moms, selvom de skriver det som ex moms m.m. Det er også muligt de har troet det var personlig import og ikke til virksomhed, og derfor opkræver momsen - men ring til dem - de ved det jo
Jo tak. Jeg har bare ikke tvivlet på, at den var god nok. Havde læst det sådan, at regninger på moms og told kunne komme fra et speditørfirma, så derfor godtog jeg jo den. Men det ER moms. De fik mit EORI nummer gennem min leverandør, så de havde styr på, at jeg var momsregistreret. Gik jeg ud fra. men igen - det var første gang jeg indkøbte varer fra Kina i mit firma, så... Jeg fejlede.
Men tak for hjælpen - jeg kontakter FedEx. Men regningen er jo betalt, så jeg ved ikke om jeg kan få retur..
På den måde fandt vi alligevel sammenhængen/forskellen mellem først at få den opkrævning fra FedEx og senere fra SKAT. Forklaringen var, at det må være en fejl :)
Men i tilfælde af, at jeg ikke får dem refunderet, er jeg stadig i tvivl om, hvordan de skal bogføres i BB... Håber support er klar i morgen tidlig.
Som nævnt, burde du ikke få nogen regning fra fedex, kunne tyde på en fejl.
Har prøvet en enkelt gang at få fra dhl, fordi de ikke har set jeg havde importeret fra mit cvr nummer, så en lille opringning og det blev ordnet. Du får kun fra skat, så mon ikke der er sket en lille fejl og/eller det blot er toldpapirerne du har fået?
Men ved ikke lige hvordan det skal tastes, men som udgangspunkt, så kun en lille hilsen fra skat og ikke fra speditør (kun som privat)
Mvh Mark
Tusind tak for klart svar Mark :)
Men i tilfælde af, at de vil refundere det allerede indbetalte beløb, så vil jeg jo mangle opkrævningen fra SKAT... Åh sikke noget rod. Det er også et lille beløb det drejer sig om, men derfor vil jeg jo stadig gerne trække den moms fra..
På den måde fandt vi alligevel sammenhængen/forskellen mellem først at få den opkrævning fra FedEx og senere fra SKAT. Forklaringen var, at det må være en fejl :)
måske - måske ikke. Mig bekendt kan speditører godt opkræve import momsen og i så fald kan den fradrages som al anden købs moms og som betalt skal den ikke optages som salgsmoms også - Du bør som sagt kunne se om det er moms ved at beløbet skal svare til 25% af den samlede pris for vare + fragt/told - ellers er det andet end moms - og FedEx kan forklare det er jeg sikker på
HVIS det er ren dansk moms (og det er du ikke sikker på før du har talt med dem) kan du enten trække den fra eller få den retur - så meget er sikkert
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan også være det afhænger fra speditør til speditør.. Jeg mener det var TNT jeg engang var i dialog med og de opkræver ingenting, men sender det derimod videre til skat. Men det kan da være at nogle afregner og sender info videre. Det skal jeg ikke kunne sige.
Men uanset hvad, når man får en "regning" på import, den skal jo ikke betales. Den skal bare bogføres og modregnes ligeledes, så den går i 0.
Det kan også være det afhænger fra speditør til speditør.. Jeg mener det var TNT jeg engang var i dialog med og de opkræver ingenting, men sender det derimod videre til skat. Men det kan da være at nogle afregner og sender info videre. Det skal jeg ikke kunne sige.
Men uanset hvad, når man får en "regning" på import, den skal jo ikke betales. Den skal bare bogføres og modregnes ligeledes, så den går i 0.
Der var et indbetalingskort med fra FedEx.
Men ja normalt skal det vel bare bogføres (spørgsmålet er bare hvordan.. i Billys Billing) Det harmonerer også med den importspecifikation jeg har modtaget her anden gang. Fra SKAT. den er nemlig uden indbetalingskort.