Første gang jeg fik en momsregning (varer købt i Kina) var den fra FedEx (den har jeg stadig bøvl med at bogføre i Billys Billing... Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!) I dag har jeg modtaget en importspecifikation (ikke en regning) fra SKAT, på mit seneste køb fra samme leverandør - momsen har jeg endnu ikke betalt eller fået en regning på
Hvad er sammenhængen mellem de her to? Og hvad er forskellen på dem? (og er der nogen der forstår mit spørgsmål....)
Help me pleeeeaaaaase... momsafregning bliver min død..... |
NIFTY BY NEHL:Første gang jeg fik en momsregning (varer købt i Kina) var den fra FedEx (den har jeg stadig bøvl med at bogføre i Billys Billing... Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)den er ikke til at fatte du - moms 100% hmmm- Du er momsregistreret og import registreret går jeg ud fra og der er så tale om importmoms som bogføres som import moms i BB - Trækker en speditør den - skal det være 25% af den samlede pris og du har fradrag for den i købsmoms når det er som virksomhed og videresalg fe.ks - den kan du vel ringe til FedEx og få forklaret . måske de også kan forklare næste:NIFTY BY NEHL:dag har jeg modtaget en importspecifikation (ikke en regning) fra SKAT, på mit seneste køb fra samme leverandør - momsen har jeg endnu ikke betalt eller fået en regning på
Hvad er sammenhængen mellem de her to? Og hvad er forskellen på dem? (og er der nogen der forstår mit spørgsmål....)
Help me pleeeeaaaaase... momsafregning bliver min død.....
hvordan skulle vi gætte den uden at være ekstremt synske
Det er jo en sur ting at dø, så tag fat i en revisor eller økonomikyndig og få det gennemgået så du forstår hvad der sker - Det er muligt nogen her ville gætte med hvis der var billeder af dine regninger, men selv da tvivler jeg lidt så tag fat i en der kan hjælpe
Læs dog selv om IMPORTMOMS i alle fald
vh John H