Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregning: Først fra FedEx og nu fra SKAT?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Første gang jeg fik en momsregning (varer købt i Kina) var den fra FedEx (den har jeg stadig bøvl med at bogføre i Billys Billing... Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)

I dag har jeg modtaget en importspecifikation (ikke en regning) fra SKAT, på mit seneste køb fra samme leverandør - momsen har jeg endnu ikke betalt eller fået en regning på

Hvad er sammenhængen mellem de her to? Og hvad er forskellen på dem? (og er der nogen der forstår mit spørgsmål....)

Help me pleeeeaaaaase... momsafregning bliver min død.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

NIFTY BY NEHL:
Første gang jeg fik en momsregning (varer købt i Kina) var den fra FedEx (den har jeg stadig bøvl med at bogføre i Billys Billing... Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)

den er ikke til at fatte du - moms 100% hmmm- Du er momsregistreret og import registreret går jeg ud fra og der er så tale om importmoms som bogføres som import moms i BB - Trækker en speditør den - skal det være 25% af den samlede pris og du har fradrag for den i købsmoms når det er som virksomhed og videresalg fe.ks - den kan du vel ringe til FedEx og få forklaret . måske de også kan forklare næste:

NIFTY BY NEHL:

dag har jeg modtaget en importspecifikation (ikke en regning) fra SKAT, på mit seneste køb fra samme leverandør - momsen har jeg endnu ikke betalt eller fået en regning på

Hvad er sammenhængen mellem de her to? Og hvad er forskellen på dem? (og er der nogen der forstår mit spørgsmål....)

Help me pleeeeaaaaase... momsafregning bliver min død.....

hvordan skulle vi gætte den uden at være ekstremt synske Big Smile Det er jo en sur ting at dø, så tag fat i en revisor eller økonomikyndig og få det gennemgået så du forstår hvad der sker - Det er muligt nogen her ville gætte med hvis der var billeder af dine regninger, men selv da tvivler jeg lidt så tag fat i en der kan hjælpe

Læs dog selv om IMPORTMOMS i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

NIFTY BY NEHL:

Man kan undre sig over at folk begynder at lege hobby importører uden noget basalt kendskab til div. regler og procedure.

Hvis du er importør registreret vil du ikke ( med mindre der er sket en fejl) modtage nogen regning fra FedEX vedr. moms eller told.  

Uanset hvad, så har du ikke noget en moms opkrævning med en momssat på 100 % - Noget tyder på at der er et eller andet du har misforstået! Momssatsen er 25 % og den beregnes af den indfortoldede vare.  

Det lyder mere som om det er toldpapirerne du har modtaget fra FedEX.   Hvad hedder det/de dokument du har modtaget fra FedEx

I import specifikationerne fra SKAT fremgår det hvad du skal betale i told, momsen fremgår også men den skal bare modregnes i dit momsregnskab. 

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay for det første; Hvorfor kan man ikke spørge om noget herinde, uden at få svaret, at man skal kontakte en bogholder/revisor? Det er blot et enkelt spørgsmål eller to, og jeg går ud fra, at det sådan noget vi har Amino til?! Personligt HAR jeg planer om at få en tal-nørd til den her slags ting, men lige nu har jeg et enkelt spørgsmål.. Det er vel okay?

For det andet; Selvfølgelig er min momsregning 25 % af varen!! Men den regning SOM KUN ER PÅ MOMSEN - den mener I ikke består af 100% moms??? Og altså mit spørgsmål gå på, hvor i Billys Billing den skal bogføres - når man kun kan vælge mellem momsfrit, 25% og hvad har vi. ALTSÅ der er ikke automatisk en konto der hedder "importmoms". Billys Billing regner automatisk momsen ud, derfor skal hele den her regning jo med - med andre ord 100 %.

Ravn: din spydige kommentar kan jeg ikke bruge til så meget. Hvad ved du om, hvad jeg har sat mig ind i og har kendskab til -ud fra et enkelt spørgsmål??? Jeg er moms- og importregistreret og selvfølgelig har jeg sat mig ind i tingene! Hvad baserer du din fordom om mig på?

Cookie: Det har ikke noget med at være synsk at gøre. Det KUNNE jo være I andre (iværksættere??? måske ikke) har oplevet det samme. Eller havde en forklaring på, hvorfor de to gange jeg har importeret varer (der ligger under toldgrænsen) har fået to forskellige slags papirer...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52

NIFTY BY NEHL:
Cookie: Det har ikke noget med at være synsk at gøre. Det KUNNE jo være I andre (iværksættere??? måske ikke) har oplevet det samme. Eller havde en forklaring på, hvorfor de to gange jeg har importeret varer (der ligger under toldgrænsen) har fået to forskellige slags papirer
jo Nifty det synes jeg - vi aner ikke om de er totalt ens importeret ¨- samme afsendet - shipper - beløb osv men fred med det

NIFTY BY NEHL:
Hvorfor kan man ikke spørge om noget herinde, uden at få svaret, at man skal kontakte en bogholder/revisor? Det er blot et enkelt spørgsmål eller to, og jeg går ud fra, at det sådan noget vi har Amino til?! Personligt HAR jeg planer om at få en tal-nørd til den her slags ting, men lige nu har jeg et enkelt spørgsmål.. Det er vel okay?
jep men hvis man spørger kan det jo sagtens være sådan, at spørgsmålet tyder kraftigt på, at det er fornuftigt generelt at tage hjælp. Mange sparer der men det ka være den dyreste besparelse nogensinde, så et sådan råd vil kun være pænt ment og kan følges eller ikke

NIFTY BY NEHL:
Selvfølgelig er min momsregning 25 % af varen!! Men den regning SOM KUN ER PÅ MOMSEN - den mener I ikke består af 100% moms??? Og altså mit spørgsmål gå på, hvor i Billys Billing den skal bogføres - når man kun kan vælge mellem momsfrit, 25% og hvad har vi. ALTSÅ der er ikke automatisk en konto der hedder "importmoms". Billys Billing regner automatisk momsen ud, derfor skal hele den her regning jo med - med andre ord 100 %.
se det var vi så to der ikke kunne forstå ud fra dit spørgsmål

Forudsat du har bogført som varer fra uden for EU på den korrekt konto, så ville jeg tro at BB havde bogført importmoms korrekt = på begge sider af stregen i moms som du så i mit link fra forrige svar - problemet er så at du her kan få den med to gange i købsmoms - som beløbs mæssigt kan være korrekt - men det vil afhænge af hvordan du har bogført varen - om det er på en konto der automatisk genererer importmoms (både importmoms under salg og samme som købsmoms)

Jeg kan dog svare, at HVIS den moms dels kun er moms (og det kan vi ikke vide, der står tit MOMS eller MOMS m.m. fra shippere og det dækker så over told og moms og evt gebyr - så skal den bogføres på momskonto ved hjælp af kasseklade eller lignende, det kan  BB support let svare på, men jeg ville ikke være spor sikker på, at det er ren moms. Du bør kunne se det af at det er 25% af varepris+fragt hverken mere eller mindre, eller få svaret fra speditøren som også kan sige om du skal ha den med i ren købsmoms så- pas på - for er det ikke ren moms får du nummeren på komedie hos moms/skat Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NIFTY BY NEHL:

Ravn: din spydige kommentar kan jeg ikke bruge til så meget. Hvad ved du om, hvad jeg har sat mig ind i og har kendskab til -ud fra et enkelt spørgsmål??? Jeg er moms- og importregistreret og selvfølgelig har jeg sat mig ind i tingene! Hvad baserer du din fordom om mig på?

Når du kommer med et så rodet,  grænsende til det uforståelige indlæg, har man vel lov til at kommen med et spydig kommentar -  Lille ven husk lige på det er os andre der bruger vores tid på at forsøge at hjælpe dig -  har du glemt det ?

Ud fra det uforståelige vrøvl du skriver skulle man ikke tro at du at du har nogen som helst viden om import - beklager men sådan fremstår dit indlæg altså!! 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

mm. og du fremstår her som den største douchebag. Hvorfor skal jeg først redegøre for alt det jeg godt ved, og bagefter komme med mit spørgsmål???!  Måske du skal læse det igen. Jeg skriver en momsregning og at det jo er 100 % moms... Er du uenig i det? nej vel? Og dermed tror du/I at jeg absolut intet ved om importmoms? Ttss..

Så "lille ven" du bruger overhovedet ikke tid på at HJÆLPE mig, men har tydeligvis behov for at styrke dit ego ved at tale ned til andre.

Hav en skøn aften :)

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 21:12

Cookie - John Hannover:

NIFTY BY NEHL:
Cookie: Det har ikke noget med at være synsk at gøre. Det KUNNE jo være I andre (iværksættere??? måske ikke) har oplevet det samme. Eller havde en forklaring på, hvorfor de to gange jeg har importeret varer (der ligger under toldgrænsen) har fået to forskellige slags papirer
jo Nifty det synes jeg - vi aner ikke om de er totalt ens importeret ¨- samme afsendet - shipper - beløb osv men fred med det

NIFTY BY NEHL:
Hvorfor kan man ikke spørge om noget herinde, uden at få svaret, at man skal kontakte en bogholder/revisor? Det er blot et enkelt spørgsmål eller to, og jeg går ud fra, at det sådan noget vi har Amino til?! Personligt HAR jeg planer om at få en tal-nørd til den her slags ting, men lige nu har jeg et enkelt spørgsmål.. Det er vel okay?
jep men hvis man spørger kan det jo sagtens være sådan, at spørgsmålet tyder kraftigt på, at det er fornuftigt generelt at tage hjælp. Mange sparer der men det ka være den dyreste besparelse nogensinde, så et sådan råd vil kun være pænt ment og kan følges eller ikke

NIFTY BY NEHL:
Selvfølgelig er min momsregning 25 % af varen!! Men den regning SOM KUN ER PÅ MOMSEN - den mener I ikke består af 100% moms??? Og altså mit spørgsmål gå på, hvor i Billys Billing den skal bogføres - når man kun kan vælge mellem momsfrit, 25% og hvad har vi. ALTSÅ der er ikke automatisk en konto der hedder "importmoms". Billys Billing regner automatisk momsen ud, derfor skal hele den her regning jo med - med andre ord 100 %.
se det var vi så to der ikke kunne forstå ud fra dit spørgsmål

Forudsat du har bogført som varer fra uden for EU på den korrekt konto, så ville jeg tro at BB havde bogført importmoms korrekt = på begge sider af stregen i moms som du så i mit link fra forrige svar - problemet er så at du her kan få den med to gange i købsmoms - som beløbs mæssigt kan være korrekt - men det vil afhænge af hvordan du har bogført varen - om det er på en konto der automatisk genererer importmoms (både importmoms under salg og samme som købsmoms)

Jeg kan dog svare, at HVIS den moms dels kun er moms (og det kan vi ikke vide, der står tit MOMS eller MOMS m.m. fra shippere og det dækker så over told og moms og evt gebyr - så skal den bogføres på momskonto ved hjælp af kasseklade eller lignende, det kan  BB support let svare på, men jeg ville ikke være spor sikker på, at det er ren moms. Du bør kunne se det af at det er 25% af varepris+fragt hverken mere eller mindre, eller få svaret fra speditøren som også kan sige om du skal ha den med i ren købsmoms så- pas på - for er det ikke ren moms får du nummeren på komedie hos moms/skat Smile

vh John H

Tak for hjælpen - ja jeg skal jo egentlig huske at noget af det er gebyr. Jeg har selvfølgelig også kontaktet Support på Billys (weekend og jeg kunne ikke lige vente til mandag) (Lad os håbe at de forstår mit vrøvlesprog...)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:17

NIFTY BY NEHL:

Måske du skal læse det igen. Jeg skriver en momsregning og at det jo er 100 % moms... Er du uenig i det?

Dette var hvad du skrev.:   Momssatsen? Det er jo 100 % moms...?!)

ud fra det du skrev er det umuligt for os andre at gætte hvad du mener. Havde du skrev " jeg har fået en regning på kun momsbeløbet", så ville det være til at forstå!

Ifølge dig selv ved du åbenbart en del om import beklager hvis jeg tog fejl,  Men hvorfor er det så lige du ikke har undret dig over at du fik en moms regning fra FedEx? Du burde jo vide at den ikke skulle komme fra dem men fra SKAT !

Hilsen

Ravn The Douchbag

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:02

Som nævnt, burde du ikke få nogen regning fra fedex, kunne tyde på en fejl.

Har prøvet en enkelt gang at få fra dhl, fordi de ikke har set jeg havde importeret fra mit cvr nummer, så en lille opringning og det blev ordnet. Du får kun fra skat, så mon ikke der er sket en lille fejl og/eller det blot er toldpapirerne du har fået?

Men ved ikke lige hvordan det skal tastes, men som udgangspunkt, så kun en lille hilsen fra skat og ikke fra speditør (kun som privat)

Mvh Mark

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)