Jeg er en ung iværksætter, der ønsker at starte min egen enkeltmandsvirksomhed. Men når jeg prøver online bliver jeg bedt om en tilladelse fra Statsforvaltningen. Nu er mit spørgsmål så, Hvordan for jeg sådan en? Ser frem til jeres svar.
Kan jeg få med det samme, Men Hvor og hvordan får jeg en tilladelse fra Statsforvaltningen? Den skal vedlægges ansøgningen når jeg opretter CVR Nummeret online.
Du skal sende et brev til Statsforvaltningen i dit område omkring en tilladelse til at starte virksomhed. Det er en god idé, at du nævner i dit brev, hvorfor du gerne vil starte virksomhed, og hvilken økonomiske udgifter, der er forbundet med virksomheden, samt hvad du gerne vil lave.
Dog skal du være klar på at vente en del tid, da det tager tid at komme igennem.
læs først hvorfor du ikke må drive virksomhed hvis du kan forvente at sælge for mere end 50.000 på 12 mdr. Det er ikke en bundgrænse, overskrider man risikerer man moms af alt inden registreringen plus tilsvarende bod MOMSGRÆNSE kan du klikke på