Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer stoppet i tolden

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja de er givet lavet til lige præcis at opfylde kravet om ikke at være kopier. Visse knapper vil givet være flyttet lidt ned/op/skævt/anden facon/symbol - størrelse generelt sikkert ændret lidt, vinkler på håndtag ændret osv. 

Det er dog ikke anderledes end at Sony og andre af de store skam regelmæssigt afprøver ting i retten for at se om ting overholder krav om ændringer eller ej, så selv det man ser solgt KAN teoretisk set føre til sager og erstatninger

Den du viser ville jeg mene har ændringer nok - selvom det er svært helt at sammenligne størrelse og vinkling af håndtag på det billede

Det kan så også være afgørende at der er CE mærkning osv som du har set i tråden, da billig Kina elektronik KAN indebære problemer, men ingen tvivl om elgiganten og de andre store har helt fod på alle de check og mærkninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:13

Klaus T:

Cookie - John Hannover:
Det som nok er problemer her, er at det desingmæssigt læner sig for meget op ad originalen som helhed men det er jo så det kampen KAN komme til at stå om. Her er tingene jo ex helt tydelige hvis der er logo på, men selv uden logo kan det sagtens være kopi af helheden

Okay, så er jeg med. Vi må så gå ud fra at de uoriginale controllers som de store butikker sælger hver dag, har tilpas meget ændring i designet til ikke at være kopivarer, eksempel: http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/tilbehor-spillekonsoller/PS3LC112/logik-ps3-controller

Med denne controller gør man jo faktisk et stort nummer ud af at sige, at det IKKE er den originale controller, men en noname, som du får til meget bedre pris som forbruger.

Denne controller sælges med klar og tydelig mærkning LOGIK og samtidig har den helt andet design end originalen. Desuden har Sony ikke ret til at forbyde uoriginale tilbehørsdele, da konkurrencemyndighederne faktisk gerne vil have konkurrence på dette her for at bringe priserne ned til gavn for forbrugerne. Man må blot ikke kopiere designs eller efterligne dem alt for meget. Nu er alle controllere stort set altid sorte eller hvide, derfor er farve ikke et springende punkt, men designs af knapper og udformning, mærkning (eller mangel på samme) spiller også ind.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:24

Jeg håber du finder en god løsning.

Det undrer mig dog, at du ikke vidste det var kopi varer. Men oplægget hedder "kopivarer stoppet i tolden" så du vidste det godt alligevel?

Hvis det blive stoppet i tolden og der er mistanke om kopi, bliver producent informeret og kan tjekke produktet og derfra tage stilling til videre forløb.

Ja, der kan købes meget andre steder. Men disse kan have aftale med producent eller at de alligevel afviger fra original og derfor kan sælges. Der kan være mange grunde.

Men hvis man ikke kender disse grundlag og hva der foregår "bagom" så kan man ikke blot gå udfra og tro. Det kan ihvertfald blive dyrt i sidste ende.

Forsøg en dialog, det kan man komme langt med.

Pøj pøj med det hele.

Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 154
Fra  Dealtilbud.dk Skrevet kl. 17:13

Vil man ikke kunne blive straffet på denne måde hvis man har haft dialog med producenten eller leverandøren inden køb. Altså man har fået ham til at sende en mail osv. om at de varer man betaler og får leveret ikke er kopivarer. ?

Så har man jo gjort hvad man kunne?

Mvh

mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38

Mikkelhan:

Vil man ikke kunne blive straffet på denne måde hvis man har haft dialog med producenten eller leverandøren inden køb. Altså man har fået ham til at sende en mail osv. om at de varer man betaler og får leveret ikke er kopivarer. ?

Så har man jo gjort hvad man kunne?

nej det vil ikke række. Det vil vise god hensigt i og for sig, men man er desværre helt forpligtet til at være sikker selv. Det er en kendt sag, at der fuskes og skrives masser af falske erklæringer. Visse ting er oplagt, som iphones hvor man ved man ikke får originale uden forhandler aftale og fanden og hans pumpestok - andre ting mere risiko, men det er ens eget ansvar at sikre man ikke får fat i kopier desværre. Nogen gange kan man jo høre dem der forhandler originalen - andre gange må man bruge sin egen forstand - står der sony på og ligner den totalt sony og garanterer leverandøren alt, så kan man næppe bebrejdes hvis man har sådanne garantier og alle original papirer er med (ofte med hologram for at vanskeliggøre kopier) men uanset hvad - hvis den tages og er en kopi har man ansvaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:16

Mark | Parfume-S:
Det undrer mig dog, at du ikke vidste det var kopi varer. Men oplægget hedder "kopivarer stoppet i tolden" så du vidste det godt alligevel?

Jeg vil tro at han i "gerningsøjeblikket" ikke har været klar over der er tale om kopivarer, men efter de er blevet stoppet i tolden er han sikkert blevet gjort opmærksom på at de er stoppet pga "kopivarer", og derefter oprettede han denne tråd.

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)