Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrtkøbte erfaringer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker at læse de mange positive historier og blogs der er herinde. Driftige mennesker der får succes giver mig faktisk et lille "kick".

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre hvilke dyrtkøbte erfaringer andre har gjort sig i opstart og drift af virksomhed. Måske det kunne hjælpe andre til at undgå at falde i samme huller.

Personligt har jeg tabt mange penge på at være for "positiv" - forstået på den måde at jeg har let ved at blive begejstret (står vel også i første linie), og samtidig tro lidt for meget på det bedste i folk og ideér. Det har blandt andet resulteret i tab på debitorer da jeg simpelthen havde for meget tiltro til personen der stod foran mig, fremfor at checke grundigere op på deres virksomhed.

Det har været virkelig givende at få en forretningspartner som på den måde var modsat af mig, som kræver meget overbevisning og altid har de kritiske spørgsmål klar før vi lader os vælte bagover. Skulle jeg gøre noget om havde jeg fået ham ind langt tidligere.

En ting har jeg dog altid i baghovedet - hvis en ny kunde sætter arbejde i gang uden først at spørge om pris, så skal alle alarmklokker ringe :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:25

Hej.

For efterhånden mange år siden troede jeg også på folk når de sagde at de ville betale. Og der var især en som jeg aldrig glemmer. Da han ikke havde betalt i et halvt år. Blev jeg en dag meget sur af og tænke på det. Så jeg satte mig og skrev et meget grov brev til manden.

Der gik et par dage. Og pludselig stod Politiet ved døren. Han havde meldt mig for trusler på livet. Så jeg blev taget med til afhøring og fik taget fingeraftryk samt sat i en celle i et stykke tid. Blev dog løsladt efter et par timer.

Senere endte sagen så i Retten. Jeg fik en Dom samt en bøde og lov til at betale sagens omkostninger. Og jeg har selvfølgelig heller aldrig fået en krone fra kunden.

Så læren af den her sag for mig er. At man skal ikke selv lege inkassobureau.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ork satme, så var det da vist også et meget grov brev du fik sendt afsted der.

Var det en inkassoskrivelse fra en rockerklub du havde havde forvekslet med en almindelig skrivelse?

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:33

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

ork satme, så var det da vist også et meget grov brev du fik sendt afsted der.

Var det en inkassoskrivelse fra en rockerklub du havde havde forvekslet med en almindelig skrivelse?

Det hele sagen kørte på var denne sætning ( For dit eget helbreds skyld må du hellere betale nu ) Mere skulle der ikke til.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Det hele sagen kørte på var denne sætning ( For dit eget helbreds skyld må du hellere betale nu ) Mere skulle der ikke til.

Mere skulle der ikke til??!?

Synes godt nok også du har fortjent et nærmere eftersyn efter sådan en melding.

Just sayin''... 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:45

Jesper Hansen:
Synes godt nok også du har fortjent et nærmere eftersyn

Og du mener så at den sætning ser pænere ud når den er taget ud af sammenhængen ?.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:14

Vi har netop gjort os en erfaring mere og dette desværre med en herfra Amino. Vi har nok 5 - 10 gange skrevet sms'er og ringet, for at spørge til de 1800,- han skylder os... men nu er det ikke længere pengene men princippet, for han sad selv og fortalte os hvordan han ALTID lod folk betale up front, og så undlader han at tilbagebetale et skyldigt beløb.

Hvad synes i, er det advokat eller inkasso? Han driver jo selv virksomhed, så han burde vide at det ikke er i orden at snyde. 

En meget dyrtkøbt erfaring var at vi tidligere på året skulle afslutte et erhvervslejemål hos en rigtig dugtig advokat der stod for ejerskabet/udlejningen. Vi overtog et råt lejemål på 726 m2 uden indskud - og var der i 6 mdr. hvorefter vi måtte ud af lejemålet fordi den erhvervselevator der var med i lejemålet og som betød alt for vores drift, ikke virkede det halve af tiden og dermed ødelagde vores forretning som lå på 1. og 2. sal

Da vi havde tømt lejemålet, fik vi en regning på en ½ mill. for at efterlade lokalerne i dårlig stand :) Det skal lige siges at de var pænere da vi forlod dem end da vi overtog dem - da vi selv måtte istandsætte og male osv.

Det må bestemt have været et trick til at få betalt hans istandsættelse... - ja de er dyre de advokater. Vi er noget forsigtigere en anden gang efter denne tur.

Mvh Sue

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Og du mener så at den sætning ser pænere ud når den er taget ud af sammenhængen ?.

Det ved jeg ikke, men det var det eneste uddrag du bragte, og selvom der var mere, synes jeg stadig ikke at det hører hjemme at true andre folk på helbreddet i en professionel relation.
Men ja, det er nok bare mig der er gammeldags :/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:47

Jesper Hansen:

Michael:

Det ved jeg ikke, men det var det eneste uddrag du bragte, og selvom der var mere, synes jeg stadig ikke at det hører hjemme at true andre folk på helbreddet i en professionel relation.
Men ja, det er nok bare mig der er gammeldags :/ 

Nu var det jo nettop for at fraråde andre at gøre det samme at jeg skrev det. Men det forstod du åbenbart ikke. Så ja du må være lidt for gammel.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)