Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme vare billigere på nettet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en evig diskussion med min chef. Jeg vil gerne køre nogle kampagner og ekstraordinære tilbud i webshoppen, men bliver hele tiden mødt med: "Du skal bare komme med et godt argument til den kunde, der kommer ind i butikken og undrer sig over at han kunne være blevet derhjemme og ikke blive våd i regnen og fået den samme cd billigere!!".

Hvad siger de kloge?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 15:52

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål for at være ærlig.. Du vil gerne køre kampagner i en webshop, men du skal overbevise folk om at de skal handle i butikken? Hvilket ben står du på? :D

Hvis du står i en butik, så noget af det din chef mener er måske, at du skal give kunden et indtryk af at han køber en dyrere cd, men får mere for pengene. Hvis han var blevet derhjemme, så ville han ikke få den gode "know-how" ekspedienten har omkring cd'en, eller den gode kundeservice og det gode smil. Når man går ud i en butik, så kan det godt være man giver lidt mere for et fjernsyn, men man forventer dælme også at ekspedienten ved hvad han snakker om. Hvis han var blevet hjemme, ville han bare kigge på et trist webdesign og købe en billig cd - uden personlighed, eller vejledning. Eller hvad? ;)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55

Justin Timberlake:
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål for at være ærlig.. Du vil gerne køre kampagner i en webshop, men du skal overbevise folk om at de skal handle i butikken? Hvilket ben står du på? :D
Nej, det chefen mener er, at JEG /vi skal overbevise de fysiske kunder om, at de ikke bliver snydt i butikke, hvor de skal betale 149,50 for en given CD, hvor de kunne have købt den for 129,50 i vores webshop (+ 25 kr. i porto).

Chefens bekymring er, at de fysiske kunder hver dag støvsiger vore webshop og sammenligner med hvad vi tager i butikken og hvis der er en negativ forskel, så bliver de sure på os.

Justin Timberlake:
Hvis han var blevet derhjemme, så ville han ikke få den gode "know-how" ekspedienten har omkring cd'en, eller den gode kundeservice og det gode smil. Når man går ud i en butik, så kan det godt være man giver lidt mere for et fjernsyn, men man forventer dælme også at ekspedienten ved hvad han snakker om. Hvis han var blevet hjemme, ville han bare kigge på et trist webdesign og købe en billig cd - uden personlighed, eller vejledning. Eller hvad? ;)
That's the point, men det er ikke lykkedes mog at overbevise høvdingen om det ... OG ...!!! Jeg skal også være bedre til ast forklare det - både over for chefen og over for kunderne.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:27

Det er jo ikke det samme publikum, der handler i webshoppen og kommer i forretningen - som oftest!

Derfor er argumentet jo, at du når ud til nogle kunder, som ellers ikke ville have handlet hos jer.

Skulle nogen møde jer med argumentet om, at det er billigere på nettet, så tilbyd blot at matche online-prisen med det samme og uden diskussion, sådan at ingen fornærmes eller føler sig snydt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29

Flemming:

Det er jo ikke det samme publikum, der handler i webshoppen og kommer i forretningen - som oftest!

Derfor er argumentet jo, at du når ud til nogle kunder, som ellers ikke ville have handlet hos jer.

Skulle nogen møde jer med argumentet om, at det er billigere på nettet, så tilbyd blot at matche online-prisen med det samme og uden diskussion, sådan at ingen fornærmes eller føler sig snydt.

That's my point og det jeg konstant punker cheferen med, men det trænger ikke ind :-(

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:32

Fjollert:

Flemming:

That's my point og det jeg konstant punker cheferen med, men det trænger ikke ind :-(

Det lyder som om at du bør begynde at se efter nyt job. Med chefens indstilling til internettet og dens mangfoldighed og dermed også trusler, så har du formentligt ikke noget job om et halvt til et helt års tid. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54

Flemming:
Det lyder som om at du bør begynde at se efter nyt job. Med chefens indstilling til internettet og dens mangfoldighed og dermed også trusler, så har du formentligt ikke noget job om et halvt til et helt års tid. :)
Jeg har intet at frygte desangående. Jeg er netop gået på efterløn og arbejder (freelance og gratis) røven ud af bukserne for firmaets og chefens skyld. Vi spiller ping-pong og du kan bide dig selv i næsen på, at det mange gange er lykkedes at flytte ham, men nogle gange er det stejl op ad bakke ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:03

I har vel ingen interesse i at flytte omsætning fra det ene område til det andet vel ?

Derfor er det altså helt nye kunder vi taler om.

Så den "net kampagne" kan vel blot gælde i butikken også ?

Når i får kunden ind i butikken, er det vel også lettere at sælge dem noget mere.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 18:57

Jamen det du spørger om der, er jo en debat der kører på højtryk både i medierne og i erhvervslivet.

De fysiske butikker i Danmark er slet og ret for dårlige og sløve til at tænke anderledes og kreativt, når det kommer til at tiltrække og øge loyaliteten blandt kunder.

Ja, musik og film forhandlere er ramt af billigt musik på nettet, hvor kunderne kan lytte til numre inden de køber og henter musikken direkte ned på bærbare afspillere. Butikker som Blockbuster er en truet dyreart og direkte udrydniingstruet, som streamingtjenester vinder frem og indhenter flere licenser hver dag.

Fysiske butikker må og skal til at tænke over, hvordan de giver kunden den ekstra oplevelse ved at komme i butikken og rent faktisk gennemføre købet. Jeg tager ofte på studietur til andre Europæiske lande og ser, hvordan man bærer sig ad her. F.eks. så jeg for ikke så længe siden en boghandler, der tilbød læse/skrivekurser i baglokalet, samt en læsecafe, hvor man blev tilbud et glas et eller andet. 

Når jeg bevæger mig ned i en butik for at ose lidt, mødes jeg ofte af enten en super aggressiv og irriterende sælger eller den diametrale modsætning, en nærmest afvisende og ligeglad sælger. Jeg når aldrig at blive rigtig nysgerrig, eller føler at jeg har lyst til at tale med personalet. Men jeg kan sige én ting med sikkerhed - det er ikke 20 kroners forskel der gør om jeg køber et produkt det ene eller det andet sted. Det er et spørgsmål om min tilknytning til butikken, sælgeren eller andre "følelsesladede" parametre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:33

Nej, vi vil ikke flytte omsætningen til nettet. Nettet er, og skal fortsat være, et supplement til den fysiske butik, men nettet har, for os, en særlig strategisk betydning.

Vi sælger klassisk musik og har den næst-/tredjestørste butik af sin art i Europa og det går strygende, men på eet eller andet tidspunkt forsvinder CD'en og i takt med at den gør det, skal vi jo være veletablerede på nettet - også i digital form.

Den klassiske CD vil dog leve mange år længere end pop/rock, som i hastig grad afløses af streaming/download. Indikatorerne i markedet, bl.a. de store selskabers produktionsplaner, der rækker tre år frem, tyder ikke på en afmatning - snarere tvært imod og det store antal giver rige overlevelsesmuligheder for adskillige CD-fabrikker.

Ud over det lange perspektiv, vil vi dog gerne have en større online-forretning. Og hvordan får man så det? Ved at lægge 10.000 varer ud til almindelig fuld butikspris? Nej, for så er der jo ingen fordele ved at købe på nettet. Styrken i den fysiske butik er det enorme udvalg, det kyndige personale m.m.

Jeg skriver IKKE, at de to forretninger skal operere vidt forskelligt og selvstændigt. Jeg skriver heller ikke, at vi kan/skal sælge discount i webshoppen og konkurrere os til døde over for Amazon og andre. Nej, vi skal transformere så meget som muligt af vores ekspertise, service m.m. til nettet.

Udgangspunktet vil derfor være, at online-prisen er den samme i butikken, men jeg synes jeg er nødt til at have mulighed for at bruge nogle af de værktøjer der kan trække kunder til webshoppen og det var egentlig det på spørgsmål gik ud på.

Men, som Jesper skriver: Vi kan jo "bare" lade tilbudene gælde i butikken også.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)