Vi giver også "gratis fragt". Den eneste hage ved det, er at du som min. skal købe for 150,- for at opnå rabatten. Vi tjener selvfølgelig mere på, at folk køber for et større beløb hos os, og derfor har vi "råd" til at give rabatten. Vi kunne også sagtens give gratis fragt selvom folk købte under 150,- til gengæld vil det bare æde for meget af vores fortjeneste, til at det er sjovt.
Har man et en stor webshop, så er det bare god service at give fri fragt, selv ved små beløb. Det er måske kun 100 pakker om året, hvor de taber penge på det. Men det betyder intet, når de tjener på de 10.000 andre pakker de sender ud.
Det vil vel ikke skade min forretning, hvis jeg sender som brev format under 50 gram via. PostDanmark som har en fantastisk service, synes jeg. Hvordan vil kunden se på det? (Det skal lige siges at varen i dette spørgsmål koster kun 20kr for kunden)
Det vil vel ikke skade min forretning, hvis jeg sender som brev format under 50 gram via. PostDanmark som har en fantastisk service, synes jeg. Hvordan vil kunden se på det? (Det skal lige siges at varen i dette spørgsmål koster kun 20kr for kunden)
Vi sender selv vores pakker som brev. Der er både fordele og ulemper. Det gode er, at det er billigt. Det dårlige er, at der ingen sporing er på. Så hvis kunden siger pakken ikke er dukket op, så er det svært at modbevise.
Er du sikker på, at dine konkurrenter ikke også bare sender som et brev, hvis det er muligt?
Kunderne er som regel ligeglade med, om det bliver sendt som pakke eller brev. Specielt hvis det er ting til små 20,- Havde jeg købt lidt større ting, og dyrere ting, så vil jeg gerne give lidt ekstra.
Downloadede lige hans e-book, og læste hans side omkring leveringen. Satte nogle tanker i gang, med hensyn til hvordan det med fragten skal ses på. Tak for det Kim Hansen :)