Hej Aminos Jeg skulle lige være smart og bogføre en debitorindbetaling for min kontorpige.... UPS Jeg har indtaste det hele rigtigt - undtagen fakturanummer som blev 1088 i stedet for det rigtige 2088. På debitorkartotek står debitoren rigtig nok i 0 saldo...men forfalden er stadig fakturabeløbet! Hvordan får jeg dette rettet? ... helst inden hun kommer i morgen PS. Det er i e-conomic. |
Dommeren:helst inden hun kommer i morgen

Du skal kunne se i f.eks. posteringsjournal hvad det var der skete da du fik valgt fakturanummer galt, og så bogføre lige det modsatte det som står som kredit nu skal i debet det i kredit skal i debet på helt samme konto du kan se i posteringsjournalen fejlen lå på, så burde din fejl være ude af verden OG debitor kartoteket burde vise at debitor nu igen skylder det beløb - det sidste er faktisk der jeg tror det kan drille mest - alternativt hvis du kan genskabe det du gjorde og køre det igen - lige modsatte konti for faktura 1088 burde det også gå i orden
Når du ser det er er ok og debitorkartoteket viser kunden skylder pengene igen, så tager du bare turen igen denne gang med faktura 2088 og så burde den være hjemme
uh hvis jeg havde en dame der kender systemet hvad vi andre jo ikke lige gør her - så ville jeg vente på hende med en lille kage
venligst John