Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrevet forkert fakturanummer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg skulle lige være smart og bogføre en debitorindbetaling for min kontorpige.... UPSEmbarrassed

Jeg har indtaste det hele rigtigt - undtagen fakturanummer som blev 1088 i stedet for det rigtige 2088.

På debitorkartotek står debitoren rigtig nok i 0 saldo...men forfalden er stadig fakturabeløbet!
Systemet har jo ikke fanget den rigtige faktura.

Hvordan får jeg dette rettet? ... helst inden hun kommer i morgen Skype-Giggle

PS. Det er i e-conomic.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

Dommeren:
helst inden hun kommer i morgen Skype-Giggle
Big Smile Det nemmeste er nok at vente på hende Stick out tongue men du skal jo se hvordan den bogføring af faktura 1088 foregik, for hvad skete der lige med faktura 1088 her - står den nu som betalt med xxx kroner for meget.

Du skal kunne se i f.eks. posteringsjournal hvad det var der skete da du fik valgt fakturanummer galt, og så bogføre lige det modsatte det som står som kredit nu skal i debet det i kredit skal i debet på helt samme konto du kan se i posteringsjournalen fejlen lå på, så burde din fejl være ude af verden OG debitor kartoteket burde vise at debitor nu igen skylder det beløb - det sidste er faktisk der jeg tror det kan drille mest - alternativt hvis du kan genskabe det du gjorde og køre det igen - lige modsatte konti for faktura 1088 burde det også gå i orden

Når du ser det er er ok og debitorkartoteket viser kunden skylder pengene igen, så tager du bare turen igen denne gang med faktura 2088 og så burde den være hjemme

uh hvis jeg havde en dame der kender systemet hvad vi andre jo ikke lige gør her - så ville jeg vente på hende med en lille kage

venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:44

Ja. Ingen tvivl om at hun kan se det.
Fik det heldigvis rettet, således at kundens konto er i 0 og indbetalingen er bogført rigtigt.

Hmm... Flovest var at hun havde vist mig hvordan jeg skulle gøre. Embarrassed
Men ikke lige når man trykker et forkert tal.

Nå, nok om det. Tilbage til andre projekter.

I øvrigt, tak for svaret John.
Jo, måske hjælper en lille pakke chokolade.
Hørte da i radioen at chokolade ikke federSkype-Wondering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)